Ons racerij project heeft er gelukkig voorlopig minder last van, dat geef ik toe, maar dat komt omdat we nog goede sponsors hebben.
Nieuwe aanwinst voor 8 on track
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Ik heb er ook last van, net als jij hoor
(ongeloofelijk hoge belastingen, bedrijfswagens die plots heel duur worden, don't tell me, in België zijn ze op dit moment heel slecht bezig, een burgeroorlog is bijna in de maak)
Ons racerij project heeft er gelukkig voorlopig minder last van, dat geef ik toe, maar dat komt omdat we nog goede sponsors hebben.

Ons racerij project heeft er gelukkig voorlopig minder last van, dat geef ik toe, maar dat komt omdat we nog goede sponsors hebben.

MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
ik ben al lang blij dat er mensen zijn die nog willen investeren in de autosport. Kijk eens hoeveel bedrijven gestopt zijn met sponsoring in de rallysport / racerij .
maare, over sponsoring gesproken. Zie op de site van 8ontrack.be wel een link staan naar het mg-f forum staan maar nog niet die van mg-r

maare, over sponsoring gesproken. Zie op de site van 8ontrack.be wel een link staan naar het mg-f forum staan maar nog niet die van mg-r
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Zoals jullie weten gaat de gele MKI een nieuwe motor krijgen om een beetje mee te kunnen met de MKII die we hebben van Vulcan.
Dit aardigs kwam 2 weken geleden binnen :
Hier, de foto's van de 2 liter K-engine van VGK racing met gesmede zuigers, drijfstangen etc... en een super licht vliegwiel (verdere door-evolutie van het Lotus licht vliegwiel). Verder zie je ook nog een speciale koppelingsplaat van Ratech racing.



Op al dit moois wordt nog een kop gaplaatst waar Sander zijn zweet heeft ingestoken en dat zal worden gestuurd door een Emerald.
Mits een goed spruitstuk en scherpe nokkenas toch goed voor een 225 pk, gok ik. Het onderblok kan echter veel meer hebben. De meeste van deze blokken pompen (met nog meer mods) +8000 RPM, goed voor een 280 Pk en 280 Nm...allemaal uit een atmospherische K engine van nog geen 100 kilo.
Slechte technologie , een K-engine ? Ik denk het niet.
Dit aardigs kwam 2 weken geleden binnen :
Hier, de foto's van de 2 liter K-engine van VGK racing met gesmede zuigers, drijfstangen etc... en een super licht vliegwiel (verdere door-evolutie van het Lotus licht vliegwiel). Verder zie je ook nog een speciale koppelingsplaat van Ratech racing.



Op al dit moois wordt nog een kop gaplaatst waar Sander zijn zweet heeft ingestoken en dat zal worden gestuurd door een Emerald.
Mits een goed spruitstuk en scherpe nokkenas toch goed voor een 225 pk, gok ik. Het onderblok kan echter veel meer hebben. De meeste van deze blokken pompen (met nog meer mods) +8000 RPM, goed voor een 280 Pk en 280 Nm...allemaal uit een atmospherische K engine van nog geen 100 kilo.
Slechte technologie , een K-engine ? Ik denk het niet.

MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
kwijl
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
Bart-K
- The Big Boss
- Berichten: 8453
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
'08 Volvo S60 2.4 Drivers Edition -> The back-up
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
'08 Volvo S60 2.4 Drivers Edition -> The back-up
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Aangezien we al een tijdje met de 114 cupracer aan het racen zijn, stond de MKI er wat verwaarloosd bij met een kapot blok. Eindelijk tijd gevonden om de MKI terug wat leven in te blazen, nadat de 2.0 K al een tijdje in de garage deftig in de weg stond, en de wagen motorloos al een tijdje op de oprit nog veel meer in de weg stond. De MKI ziet er nu zo uit, en het blok gaat er nu stilaan in :

In een eerste fase wordt het dus een 2.0 VGK met geport en geflowde kop (met VVC mechanisme er nog op), een VGK manifold met een breedband lambda, zodat ik mengsel kan controleren, Quaife diff, 56mm TTB dat allemaal met standaard Mems3, goed voor een goede 200 pk vermoed ik.
Volgende fase (volgend sizoen) wordt de VVC geblankt, met Multiple TTB's, Verniers, andere nokkenassen uiteraard, KMS ECU,... goed voor heel wat meer pk.
Remmerij is ondertussen nu ook aangepast met manuele remdrukregelaar en EBC blue stuffs...
Ik hoop in oktober de 114 cupracer, waar we nu mee rijden serieus het nakijken te geven. Fingers crossed dat we die deadline halen.

In een eerste fase wordt het dus een 2.0 VGK met geport en geflowde kop (met VVC mechanisme er nog op), een VGK manifold met een breedband lambda, zodat ik mengsel kan controleren, Quaife diff, 56mm TTB dat allemaal met standaard Mems3, goed voor een goede 200 pk vermoed ik.
Volgende fase (volgend sizoen) wordt de VVC geblankt, met Multiple TTB's, Verniers, andere nokkenassen uiteraard, KMS ECU,... goed voor heel wat meer pk.
Remmerij is ondertussen nu ook aangepast met manuele remdrukregelaar en EBC blue stuffs...
Ik hoop in oktober de 114 cupracer, waar we nu mee rijden serieus het nakijken te geven. Fingers crossed dat we die deadline halen.
Laatst gewijzigd door Bruno op za okt 27, 2012 12:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.

MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
-
(R)overtaken
Mooie wagens!!
Kun je van de MK1 wat meer specs geven? Bijvoorbeeld soort remschijven, schroefset, koeling e.d.?
Probeer wat af te kijken voor de BRM die ik als trackdaycar gebruik en daarvoor aan het upgraden ben.
Wellicht komen we elkaar nog eens tegen. Onlangs nog op Zolder geweest met de BRM. Daarna was het ijzer op ijzer met de voorremmen... Toen nog terug naar Groningen rijden
Kun je van de MK1 wat meer specs geven? Bijvoorbeeld soort remschijven, schroefset, koeling e.d.?
Probeer wat af te kijken voor de BRM die ik als trackdaycar gebruik en daarvoor aan het upgraden ben.
Wellicht komen we elkaar nog eens tegen. Onlangs nog op Zolder geweest met de BRM. Daarna was het ijzer op ijzer met de voorremmen... Toen nog terug naar Groningen rijden
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Sorry voor het late antwoord(R)overtaken schreef:Mooie wagens!!
Kun je van de MK1 wat meer specs geven? Bijvoorbeeld soort remschijven, schroefset, koeling e.d.?
Probeer wat af te kijken voor de BRM die ik als trackdaycar gebruik en daarvoor aan het upgraden ben.
Wellicht komen we elkaar nog eens tegen. Onlangs nog op Zolder geweest met de BRM. Daarna was het ijzer op ijzer met de voorremmen... Toen nog terug naar Groningen rijden
Remschijven en klauwen zijn origineel gebleven (ZR160). Die worden ook gebruikt in de racerij op deze wagens en voldoen ruimschoots. De juiste blokken daarentegen maken het verschil en uiteraard wil je ook geen ABS meer. Indien je de ABS verwijderd (stekkers los), kloppen je remverhoudingen niet meer (eerder 50-50), dus krijg je gemakkelijk overstuur bij remmen. Volledige ABS er tussen uit, andere leidingen trekken en er een regelaar tussenzetten is dan ideaal.
Verder rijden wij op Avo veren en dempers (Proflex zitten buiten het budget ;-)) . T'zijn niet de allerbeste, maar wel de beste "waar voor je geld-ophanging" die volgens mij vergelijkbaar zijn met Bilstein en Gaz. Andere ophangingsbussen en droplinks zijn uiteraard ook aan te raden en ook de Camber set van B&G is echt onontbeerlijk om niet na elke bocht rubber op het asfalt te leggen. Uiteraard geeft een rolkooi, veerpootbrug etc. ook een onotbeerlijke verbetering in carrosserie stijfheid, evenals wil je uiteraard veilig zitten. Tenslotte heb je uiteraard andere banden nodig op track. Als je er wil waar je ook mee op de weg rijdt kan ik de Yokohama's AD08 ten zeerste aanbevelen. We waren niet veel sneller met slicks.
Wat de motor betreft hebben we een 2.0 liter K engine (met versterkte zuigers (JE) en versterkte drijfstangen, met daarenboven een carter separator, met op dit onderblok een ported en flowed VVC kop (eerste fase), gestuurd door een Z&F tuning Mems3. Andere injectoren (witte), een 56mm TTB en een speciale VGK 4-2-1 voor de 2.0.
Een Quaife differentieel zorgt ervoor dat al dit vermogen feilloos op de grond wordt gezet en een breedband lambda zorgt ervoor dat we kunnen zien dat het mengsel ok is, zodat we geen brokken rijden.
Als uitlaat gebruik ik een Janspeed, maar als het geluid geen probleem is kan het ook zonder.
Volgend jaar wordt de kop geblankt (complete set), komen er Verniers en multiple TTB's op en wordt alles gestuurd door een Emerald.
Ook volgend jaar wil ik nog de ruitjes vervangen door plexi, evenals wil ik nog wat carrosserie delen gaan vervangen door polyestere exemplaren. Tenslotte wil ik nog wat extra gewicht zien te verwijderen dan en wil ik een Stack plaatsen.
Een never ending story eigenlijk, maar ondertussen wil ik ook de 114 cupracer nog wat tweaken, dus zou een geldboom handig zijn....
Je kan ons volgen op www.8ontrack.be , en we hebben ook een facebook pagina

MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
-
(R)overtaken








