(R)overtaken schreef:Mooie wagens!!
Kun je van de MK1 wat meer specs geven? Bijvoorbeeld soort remschijven, schroefset, koeling e.d.?
Probeer wat af te kijken voor de BRM die ik als trackdaycar gebruik en daarvoor aan het upgraden ben.
Wellicht komen we elkaar nog eens tegen. Onlangs nog op Zolder geweest met de BRM. Daarna was het ijzer op ijzer met de voorremmen... Toen nog terug naar Groningen rijden

Sorry voor het late antwoord
Remschijven en klauwen zijn origineel gebleven (ZR160). Die worden ook gebruikt in de racerij op deze wagens en voldoen ruimschoots. De juiste blokken daarentegen maken het verschil en uiteraard wil je ook geen ABS meer. Indien je de ABS verwijderd (stekkers los), kloppen je remverhoudingen niet meer (eerder 50-50), dus krijg je gemakkelijk overstuur bij remmen. Volledige ABS er tussen uit, andere leidingen trekken en er een regelaar tussenzetten is dan ideaal.
Verder rijden wij op Avo veren en dempers (Proflex zitten buiten het budget ;-)) . T'zijn niet de allerbeste, maar wel de beste "waar voor je geld-ophanging" die volgens mij vergelijkbaar zijn met Bilstein en Gaz. Andere ophangingsbussen en droplinks zijn uiteraard ook aan te raden en ook de Camber set van B&G is echt onontbeerlijk om niet na elke bocht rubber op het asfalt te leggen. Uiteraard geeft een rolkooi, veerpootbrug etc. ook een onotbeerlijke verbetering in carrosserie stijfheid, evenals wil je uiteraard veilig zitten. Tenslotte heb je uiteraard andere banden nodig op track. Als je er wil waar je ook mee op de weg rijdt kan ik de Yokohama's AD08 ten zeerste aanbevelen. We waren niet veel sneller met slicks.
Wat de motor betreft hebben we een 2.0 liter K engine (met versterkte zuigers (JE) en versterkte drijfstangen, met daarenboven een carter separator, met op dit onderblok een ported en flowed VVC kop (eerste fase), gestuurd door een Z&F tuning Mems3. Andere injectoren (witte), een 56mm TTB en een speciale VGK 4-2-1 voor de 2.0.
Een Quaife differentieel zorgt ervoor dat al dit vermogen feilloos op de grond wordt gezet en een breedband lambda zorgt ervoor dat we kunnen zien dat het mengsel ok is, zodat we geen brokken rijden.
Als uitlaat gebruik ik een Janspeed, maar als het geluid geen probleem is kan het ook zonder.
Volgend jaar wordt de kop geblankt (complete set), komen er Verniers en multiple TTB's op en wordt alles gestuurd door een Emerald.
Ook volgend jaar wil ik nog de ruitjes vervangen door plexi, evenals wil ik nog wat carrosserie delen gaan vervangen door polyestere exemplaren. Tenslotte wil ik nog wat extra gewicht zien te verwijderen dan en wil ik een Stack plaatsen.
Een never ending story eigenlijk, maar ondertussen wil ik ook de 114 cupracer nog wat tweaken, dus zou een geldboom handig zijn....
Je kan ons volgen op
www.8ontrack.be , en we hebben ook een facebook pagina