Turbo op streetwise

214 216 218 220 25
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

alleen als je er voor zorgt dat hij echt koude lucht aanzuigt
anders werkt het tegen.
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Rik
MG-R Freak
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 12:05 am
Woonplaats: Arnhem

Bericht door Rik »

Klopt, maar koude lucht krijgt 'ie wel met een 57i kitje of nog mooier een Gen.2 kit.
Betere luchtstroom is een hoger rendement. Met een beetje hangen en wurgen zou ik 'm in de actie mee kunnen doen die we nu voeren, maar dan moet ik het morgenochtend voor 9hr. weten. :D
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

@Rik
heeft een 57i kitje of Gen.2 kit wel zin op een turbo of turbo diesel
in tegen stelling tot een gewoon open luchtfilter zonder koude lucht aanvoer
dit omdat de lucht opwarmd in de turbo en dan door de IC gaat en hem weer koelt

OOja mijn PB gehad?
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Rik
MG-R Freak
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 12:05 am
Woonplaats: Arnhem

Bericht door Rik »

Op mijn Alfa merk ik het wel degelijk, maargoed, ik heb het eigenlijk voor 't geluid. :twisted:
Anyhow, het is niet alleen de temperatuur van de lucht die van belang is, maar ook of je wel zoveel lucht in je motor kan krijgen zoals je motor wellicht van je verlangt. En meer lucht + meer brandstof is meer vermogen en daaraan kun je weer een rendement koppelen en in theorie kun je dus zelfs zuiniger rijden... :+
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Plaats reactie