Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo apr 13, 2011 8:16 am
door roland
gister ook vervangen een schroeven in het kruis en draaien maar tot
de zuiger net voorbij het rubber van de afdigting is en ze passen zo.
wel de handrem kabel los daarna weer vast maken en het werkt super.

Geplaatst: do apr 14, 2011 12:21 pm
door arjen
Zonder te draaien de zuiger terugduwen is onmogelijk tenzij er onderdelen missen in je remklauwen.. :+

Geplaatst: do apr 14, 2011 5:38 pm
door OmeHenk
Mooie antwoorden zover.

Maar stelt dat ding zichzelf dan weer?

Waarom is dat ding überhaupt dan zover uitgedraaid nu?

Geplaatst: do apr 14, 2011 7:46 pm
door 118GTR
OmeHenk schreef:Mooie antwoorden zover.

Maar stelt dat ding zichzelf dan weer?

Waarom is dat ding überhaupt dan zover uitgedraaid nu?
Graag gedaan, I guess.

-Ja, uiteraard.

Omdat hij de slijtage van de blokken compenseerd, de verbinding tussen je handrem en de schijf is zuiver mechanish. Als de zuiger niet steeds dichterbij de schijf zou komen zou jij je handrem steeds verder aan moeten trekken.
Omdat de slag van de handrem niet veranderd moet het begin punt dus steeds dichterbij de schijf liggen.

Aan de voorkant is het geen probleem want die is 100% hydraulish, dus de hoofdremcylinder doet er steeds stiekum een miniscuul beetje vloeistof bij, zodat ook in dat geval de zuiger steeds dichterbij de schijf begint.

Geplaatst: ma apr 18, 2011 9:25 am
door OmeHenk
Bedankt voor de info!
Het is inderdaad nu een redelijk fluitje van een cent ;-)
De blokken passen prima, wist niet dat er verschil tussen voor en achter zit qua werkwijze! :p
Thanks!