gister ook vervangen een schroeven in het kruis en draaien maar tot
de zuiger net voorbij het rubber van de afdigting is en ze passen zo.
wel de handrem kabel los daarna weer vast maken en het werkt super.
Remblokken passen niet
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 102
- Lid geworden op: zo mei 31, 2009 10:31 am
- Woonplaats: Ergens in Twente :)
Mooie antwoorden zover.
Maar stelt dat ding zichzelf dan weer?
Waarom is dat ding überhaupt dan zover uitgedraaid nu?
Maar stelt dat ding zichzelf dan weer?
Waarom is dat ding überhaupt dan zover uitgedraaid nu?
-----------------------------------------------
2001 - 2005 : Rover 214 GSI - RIP
2005 - 2008 : Rover 420 SLI - RIP 2015
2008 - heden : Rover 45 Club 1.8 CVT
2016 - heden : Rover 45 Club 1.8 Manueel
2019 - heden: Rover 75 Executive 4.6 Automaat
2001 - 2005 : Rover 214 GSI - RIP
2005 - 2008 : Rover 420 SLI - RIP 2015
2008 - heden : Rover 45 Club 1.8 CVT
2016 - heden : Rover 45 Club 1.8 Manueel
2019 - heden: Rover 75 Executive 4.6 Automaat
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Graag gedaan, I guess.OmeHenk schreef:Mooie antwoorden zover.
Maar stelt dat ding zichzelf dan weer?
Waarom is dat ding überhaupt dan zover uitgedraaid nu?
-Ja, uiteraard.
Omdat hij de slijtage van de blokken compenseerd, de verbinding tussen je handrem en de schijf is zuiver mechanish. Als de zuiger niet steeds dichterbij de schijf zou komen zou jij je handrem steeds verder aan moeten trekken.
Omdat de slag van de handrem niet veranderd moet het begin punt dus steeds dichterbij de schijf liggen.
Aan de voorkant is het geen probleem want die is 100% hydraulish, dus de hoofdremcylinder doet er steeds stiekum een miniscuul beetje vloeistof bij, zodat ook in dat geval de zuiger steeds dichterbij de schijf begint.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 102
- Lid geworden op: zo mei 31, 2009 10:31 am
- Woonplaats: Ergens in Twente :)
Bedankt voor de info!
Het is inderdaad nu een redelijk fluitje van een cent ;-)
De blokken passen prima, wist niet dat er verschil tussen voor en achter zit qua werkwijze!
Thanks!
Het is inderdaad nu een redelijk fluitje van een cent ;-)
De blokken passen prima, wist niet dat er verschil tussen voor en achter zit qua werkwijze!

Thanks!
-----------------------------------------------
2001 - 2005 : Rover 214 GSI - RIP
2005 - 2008 : Rover 420 SLI - RIP 2015
2008 - heden : Rover 45 Club 1.8 CVT
2016 - heden : Rover 45 Club 1.8 Manueel
2019 - heden: Rover 75 Executive 4.6 Automaat
2001 - 2005 : Rover 214 GSI - RIP
2005 - 2008 : Rover 420 SLI - RIP 2015
2008 - heden : Rover 45 Club 1.8 CVT
2016 - heden : Rover 45 Club 1.8 Manueel
2019 - heden: Rover 75 Executive 4.6 Automaat