Ratelende klep v6 2,5 ltr

75 en 75 Tourer
rogro

Bericht door rogro »

Is dat niet te meten of iets dergelijks met de geavanceerde computer
voor de rover.
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9111
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: grote schroevendraaier pakken, het handvat tegen je oor en het andere eind afwisselend tegen het inlaat en de cilinderkppen.
zo kom je een heel eind.
anders een monteur bekend met de V6 laten luisteren
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

is VIS niet electronische geregelt? Zoja trek dan de stekker eraf, als hij dan niet meer ratelt dan heb je de schuldige. :idea:
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
rogro

Bericht door rogro »

wat is VIS en welke stekker moet je er dan uittrekken.
Trouwens dat tikken is na enkele seconden helemaal verdwenen en
dan is het moeilijk horen ?
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Als het na enkele seconden verdwenen is dan denk ik dat het Niet de inlaat is. Die blijft namelijk behoorlijk rammelen :(
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Klepstoter
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
rogro

Bericht door rogro »

MOET een klepstoter vernieuwd worden of kan hij nog
tig kilometers mee ?
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Ze zitten er niet voor niets in natuurlijk... maar je kunt er nog wel tig kilometer mee rijden hoor ;).
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
jantino

Bericht door jantino »

Steven Rover: Klopt als een bus, dat geklepper van de inlaat gaat de hele rit door, en je hoort m extra wanneer je gas loslaat. Net als over een kwartje in je blok ligt :)

Van de week mijn inlaatspruitstuk uit elkaar gehaald en deze plastic klepjes eruit gehaald. Wagen loopt nu weer een stuk mooier. Met lagere toeren heb je dan minder koppelkracht, boven de 3000 toeren maakt het niet meer uit (dan staan deze klepjes ook vol open bij een normale inlaat).
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Ik dacht dat je die inlaat niet los kon halen? (tenminste niet de unit zelf ;) ) Blijkbaar wel dus. :)

Maar hoe zit het dan met het verbruik?

Want de auto schijn hierdoor een stuk onzuiniger te lopen en ook nog extra olie naar binnen te zuigen heb ik op engelse forums gelezen en foto's van gezien.

En dat is ook het geval met onze MG ZT. Hij verbruikt olie en loopt ontzettend onzuinig. Daarnaast gaat ook het schakelen een stuk minder soepel gewoon weg omdat hij een boel vermogen mist bij teruggang in toerental.

Dit schakelprobleem is na vervanging van de inlaat ook verholpen bij verschillende mensen op het engelse forum.

Bij jou oplossing is de ratel dan wel weg, maar de rest van de problemen blijft. ;)
Wij hebben een nieuw motorblok in de ZT omdat hij kapot was gelopen op een tekort aan olie. (ja ja, elke week je olie controleren, wie doet dat nou werkelijk). Binnen 2 maand kan er maarzo ineens een liter olie weg zijn. Nu is het blok vervangen maar niet naar mijn mening de oorzaak weggenomen, de inlaat. :| Er is zeker geen sprake van olie in het koelwater/lekke koppakking.
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Blok gaat niet kapot als er een litertje olie uit...
Heb vorige week nog een paar kilometer gereden met een blok waar geen olie in zat. Ratelde lekker :lol:
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Nee, dat snap ik dat hij niet gelijk kapot gaat.

Na een trip naar dusseldorf gereden te hebben over de duitse autobaan.. :? bleek er bij de garage 2,25 liter bij te moeten...

De drijfstanglagers bleken het helaas al te hebben begeven.
Er moest een nieuw blok in....

Ik weet de exacte oorzaak ook niet, maar in principe hoort een motor geen olie te VERbruiken. En al helemaal geen 2,25 liter in een paar maand.

Mijn pa kijkt misschien eens in het half jaar naar de olie, en gaat ervan uit als hij weer een beurt heeft gehad dat het dan wel goed zit. Zo zijn er denk ik heel veel bestuurders :roll:

Maar nu kijk ik dan af en toe eens naar het olie peil, omdat mij pa dat toch nauwelijks doet bij ZT en in een 2 maand was hij al weer een liter olie kwijt.

Nu las ik op het engelse forum dat er olie kan 'verdwijnen' via de inlaat. En dat dit zelfs op de printplaatjes lekt van de VIS motortjes (en armpjes)en ze het op den duur ook begeven door de olie vervuiling.

Dus lijkt me het niet onverstandig de inlaat te gaan vervangen met de info die ik nu heb. Elke mening is natuurlijk welkom
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ik moet zeggen dat mensen die een Rover v6 aanschaffen bij mij hoog in aanzien staan. Echte dare devils 8)

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
rogro

Bericht door rogro »

Ik overweeg voor de klepstoter om een olietoevoeging te gaan gebruiken,
dat een filmlaag genereerd.
Zoals die van Bardahl of
Slick 50 of
Fin 25 teflon.
Zal dit het tikken tegengaan.
Iemand ervaring hiermee ?
jantino

Bericht door jantino »

Rogro, ben benieuwd naar je bevindingen.

Laat je het hier weten wat uiteindelijk je oplossing is?
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Hier misschien nog wat nuttige info over de VIS motortjes die de ratel in de inlaat kunnen veroorzaken:

http://www.muddyoval.com/articles/fltech/VIS_motors.pdf
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
Plaats reactie