Ratelende klep v6 2,5 ltr
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
is VIS niet electronische geregelt? Zoja trek dan de stekker eraf, als hij dan niet meer ratelt dan heb je de schuldige. 

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Steven Rover
- MG-R Freak
- Berichten: 966
- Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gelderland
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Steven Rover: Klopt als een bus, dat geklepper van de inlaat gaat de hele rit door, en je hoort m extra wanneer je gas loslaat. Net als over een kwartje in je blok ligt 
Van de week mijn inlaatspruitstuk uit elkaar gehaald en deze plastic klepjes eruit gehaald. Wagen loopt nu weer een stuk mooier. Met lagere toeren heb je dan minder koppelkracht, boven de 3000 toeren maakt het niet meer uit (dan staan deze klepjes ook vol open bij een normale inlaat).

Van de week mijn inlaatspruitstuk uit elkaar gehaald en deze plastic klepjes eruit gehaald. Wagen loopt nu weer een stuk mooier. Met lagere toeren heb je dan minder koppelkracht, boven de 3000 toeren maakt het niet meer uit (dan staan deze klepjes ook vol open bij een normale inlaat).
- Steven Rover
- MG-R Freak
- Berichten: 966
- Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gelderland
Ik dacht dat je die inlaat niet los kon halen? (tenminste niet de unit zelf
) Blijkbaar wel dus.
Maar hoe zit het dan met het verbruik?
Want de auto schijn hierdoor een stuk onzuiniger te lopen en ook nog extra olie naar binnen te zuigen heb ik op engelse forums gelezen en foto's van gezien.
En dat is ook het geval met onze MG ZT. Hij verbruikt olie en loopt ontzettend onzuinig. Daarnaast gaat ook het schakelen een stuk minder soepel gewoon weg omdat hij een boel vermogen mist bij teruggang in toerental.
Dit schakelprobleem is na vervanging van de inlaat ook verholpen bij verschillende mensen op het engelse forum.
Bij jou oplossing is de ratel dan wel weg, maar de rest van de problemen blijft.
Wij hebben een nieuw motorblok in de ZT omdat hij kapot was gelopen op een tekort aan olie. (ja ja, elke week je olie controleren, wie doet dat nou werkelijk). Binnen 2 maand kan er maarzo ineens een liter olie weg zijn. Nu is het blok vervangen maar niet naar mijn mening de oorzaak weggenomen, de inlaat.
Er is zeker geen sprake van olie in het koelwater/lekke koppakking.


Maar hoe zit het dan met het verbruik?
Want de auto schijn hierdoor een stuk onzuiniger te lopen en ook nog extra olie naar binnen te zuigen heb ik op engelse forums gelezen en foto's van gezien.
En dat is ook het geval met onze MG ZT. Hij verbruikt olie en loopt ontzettend onzuinig. Daarnaast gaat ook het schakelen een stuk minder soepel gewoon weg omdat hij een boel vermogen mist bij teruggang in toerental.
Dit schakelprobleem is na vervanging van de inlaat ook verholpen bij verschillende mensen op het engelse forum.
Bij jou oplossing is de ratel dan wel weg, maar de rest van de problemen blijft.

Wij hebben een nieuw motorblok in de ZT omdat hij kapot was gelopen op een tekort aan olie. (ja ja, elke week je olie controleren, wie doet dat nou werkelijk). Binnen 2 maand kan er maarzo ineens een liter olie weg zijn. Nu is het blok vervangen maar niet naar mijn mening de oorzaak weggenomen, de inlaat.

Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- Steven Rover
- MG-R Freak
- Berichten: 966
- Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gelderland
Nee, dat snap ik dat hij niet gelijk kapot gaat.
Na een trip naar dusseldorf gereden te hebben over de duitse autobaan..
bleek er bij de garage 2,25 liter bij te moeten...
De drijfstanglagers bleken het helaas al te hebben begeven.
Er moest een nieuw blok in....
Ik weet de exacte oorzaak ook niet, maar in principe hoort een motor geen olie te VERbruiken. En al helemaal geen 2,25 liter in een paar maand.
Mijn pa kijkt misschien eens in het half jaar naar de olie, en gaat ervan uit als hij weer een beurt heeft gehad dat het dan wel goed zit. Zo zijn er denk ik heel veel bestuurders
Maar nu kijk ik dan af en toe eens naar het olie peil, omdat mij pa dat toch nauwelijks doet bij ZT en in een 2 maand was hij al weer een liter olie kwijt.
Nu las ik op het engelse forum dat er olie kan 'verdwijnen' via de inlaat. En dat dit zelfs op de printplaatjes lekt van de VIS motortjes (en armpjes)en ze het op den duur ook begeven door de olie vervuiling.
Dus lijkt me het niet onverstandig de inlaat te gaan vervangen met de info die ik nu heb. Elke mening is natuurlijk welkom
Na een trip naar dusseldorf gereden te hebben over de duitse autobaan..

De drijfstanglagers bleken het helaas al te hebben begeven.
Er moest een nieuw blok in....
Ik weet de exacte oorzaak ook niet, maar in principe hoort een motor geen olie te VERbruiken. En al helemaal geen 2,25 liter in een paar maand.
Mijn pa kijkt misschien eens in het half jaar naar de olie, en gaat ervan uit als hij weer een beurt heeft gehad dat het dan wel goed zit. Zo zijn er denk ik heel veel bestuurders

Maar nu kijk ik dan af en toe eens naar het olie peil, omdat mij pa dat toch nauwelijks doet bij ZT en in een 2 maand was hij al weer een liter olie kwijt.
Nu las ik op het engelse forum dat er olie kan 'verdwijnen' via de inlaat. En dat dit zelfs op de printplaatjes lekt van de VIS motortjes (en armpjes)en ze het op den duur ook begeven door de olie vervuiling.
Dus lijkt me het niet onverstandig de inlaat te gaan vervangen met de info die ik nu heb. Elke mening is natuurlijk welkom
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

- Steven Rover
- MG-R Freak
- Berichten: 966
- Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gelderland
Hier misschien nog wat nuttige info over de VIS motortjes die de ratel in de inlaat kunnen veroorzaken:
http://www.muddyoval.com/articles/fltech/VIS_motors.pdf
http://www.muddyoval.com/articles/fltech/VIS_motors.pdf
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
