Pagina 2 van 2
Geplaatst: vr okt 22, 2010 1:25 pm
door Mista T
** Hijack Modus On**
sorry voor het Hijacken van het Topic
Maar ik vind dat wel een goede jongens, die chiptuning meeting bij Bruno
Zou nog mooier zijn als we dan ergens een vermogensbank hadden waar we dat gelijk konden testen
** Hijack Modus Off**
Geplaatst: vr okt 22, 2010 1:27 pm
door Järv
Strak plan .... "
Belgian MG-R 2ltr Turbo Diesel Meeting 2010" .... klinkt goed
@Mista .... wel een met een 4x4 bank dan hé

Geplaatst: wo nov 10, 2010 10:58 am
door arjan_m
Vandaag de klep eens schoongemaakt..... Wat een vettige klus zeg.....
Ik moet zeggen met afwasmiddel krijg je het goed schoon, maar werkelijk alles zit onder... (mijn vrouw was blij met me.....

)
Maar het resultaat mag er zijn;
Voor:
Na:
Ik heb meteen de vacuumslang dichtgemaakt met een afgezaagd boutje, en daarna alles weer gemonteerd.
Verschil voel je zeker, vooral in de lage toeren (met optrekken dus), is het enorm, het gaat veel soepeler en "more smooth".
Aanrader!
Geplaatst: wo nov 10, 2010 8:19 pm
door MARTIN
so, dat was wel nodig zeg.
Geplaatst: ma nov 15, 2010 7:06 pm
door Rik
Netjes, toch maar geen EGR-bypass gekocht?
Even verder off-topic: Wij zijn bezig met chiptuning en hopen begin volgend jaar een aantal leuke aanbiedingen te kunnen doen.
De MG van moeders staat op de planning voor zo'n 185pk én 400Nm aan koppel. Da's dus het serieuzere V8'tjes pest-werk. Minder kan natuurlijk ook

Moet het wel even meezitten met een mooie klusruimte. De projectjes schieten er namelijk lekker bij in de laatste tijd.

Geplaatst: ma nov 15, 2010 7:56 pm
door Järv
Rik schreef:Even verder off-topic: Wij zijn bezig met chiptuning en hopen begin volgend jaar een aantal leuke aanbiedingen te kunnen doen.

Hej dat klinkt als goed nieuws

Geplaatst: ma nov 15, 2010 10:23 pm
door arjan_m
Rik schreef:Netjes, toch maar geen EGR-bypass gekocht?
Even verder off-topic: Wij zijn bezig met chiptuning en hopen begin volgend jaar een aantal leuke aanbiedingen te kunnen doen.
Nog geen bypass, idd....
Ik wil eerst alle gekke dingen die eventueel onder garantie vallen fixen, zonder het risico te lopen dat men zegt.... tja, u heeft er zelf aan gekl**t... Dus ooit zeker een bypass, maar heeft geen prioriteit. En schoonmaken leek (en bleek) me geen overbodige luxe....
En chiptuning
I'm interested, keep us posted

Geplaatst: di okt 04, 2011 8:17 pm
door Dr Doggystyle
Rik schreef:Even verder off-topic: Wij zijn bezig met chiptuning en hopen begin volgend jaar een aantal leuke aanbiedingen te kunnen doen.
hoe staat het hier eigenlijk mee

EGR klep schoon gemaakt
Geplaatst: ma okt 17, 2011 11:01 pm
door Eckard
Ik heb de EGR-klep ook schoon gemaakt. Zag er na 267.000 km erg vettig uit. Met terpetine krijg je het prima schoon.
Daarna alles weer gemonteerd en je merkt dat hij beter rijdt.
Nu een klem op de vacuumslang gezet en dit levert nog betere prestaties op. Hij loopt veel mooier.
Ik twijfel nog of ik de klem laat zitten. Ik vraag me af of dit geen problemen gaat geven op de lange termijn. Je krijgt immers een hogere verbrandingstemperatuur en heeft het geen invloed op de katalysator.
Mogelijk kan iemand mij overtuigen.
Geplaatst: di okt 18, 2011 11:07 am
door bam
Een egr systeem is puur en alleen om de auto (als hij nieuw is) in een bepaalde belasting categorie te plaatsen hoe schoner hoe goedkoper hij word qua bpm, wegenbelasting etc etc etc.
Er is geen enkele auto die beter gaat rijden van rijden op uitlaatgassen! hij rijdt er alleen slechter op!
Alleen de uitstoot op momenten dat de klep open zou moeten is nu mogelijk iets hoger, maar daarin tegen rijdt hij nu wel zuiniger (hoger koppel onderin en pakt beter op)
Ik heb hem helemaal weggehaald en een open pijp geplaatst dan rijd hij echt beter, de luchtdoorstroming is dan optimaal er zit dan geen belemmering in het inlaat traject.
Een Katalysator is ook zoiets het smoort de motor alleen maar, zonder rijdt een diesel beter.
Zoals gezegd deze restricties zijn puur milieu zaken waarbij ik vraagtekens zet of ze beter zijn voor het milieu als ze vervuilen.