Pagina 2 van 2

Geplaatst: do okt 16, 2008 3:03 pm
door schoenie
Lijkt me dat je MMS ook moet weten wat de inhoud is van de motor.
Als hij moet rekenen hoeveel lucht er binnen komt aan de hand van je MAP dan moet hij toch weten dat de maximale cilinderinhoud 1800cc is ipv 1400.

Geplaatst: do okt 16, 2008 3:54 pm
door Mark16v
daar zijn sensoren voor, zoals de lambda die de Air/Fuel ratio kan uitlezen.

aan de hand daarvan kan de ECU benzine en onsteking bijregelen om voor optimale verbranding te zorgen.

een ECU heeft natuurlijk een onder en bovengrens, op een gegeven moment kan hij niet meer bijregelen, maar ik denk dat je een 1.8 wel op een 1.4 ECU kan laten draaien...

Geplaatst: do okt 16, 2008 4:01 pm
door 118GTR
beetje secundaire probleem.

Met deze onderdelen wordt je 1.4 voor 100% een 1.8, dat een 1.4 auto niet met een 1.8 om kan gaan is natuurlijk iets heel anders. Of het nu aan de electronica ligt, of de capacteit van de brandstofpomp, of dat versnellingsbakken stuk gaan, bla bla.

m.a.w.:

een kaal compleet 1.8 blok is niet te onderscheiden van een kaal compleet 1.4 blok met deze zuigers en krukas erin. (behalve het ingeslagen nummer)

Geplaatst: do okt 16, 2008 5:51 pm
door tutuur
toch denk ik dat je idd niet erg ver komt:S de ecu zal het volgens mij ook idd niet trekken...... en dan nog het probleem bak en dergelijken, beter gewoon compleet 1.8 blok kopen.
grtz

Geplaatst: do okt 16, 2008 7:41 pm
door 118GTR
tutuur schreef:toch denk ik dat je idd niet erg ver komt:S de ecu zal het volgens mij ook idd niet trekken...... en dan nog het probleem bak en dergelijken, beter gewoon compleet 1.8 blok kopen.
grtz
EN DAN HEB JE DUS EXACT!!!! HETZELFDE PROBLEEM!!!
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Geplaatst: do okt 16, 2008 9:49 pm
door The Flying Dutchman
Niet helemaal. je hebt nog een reserve 1.4 :mrgreen:

Geplaatst: do okt 16, 2008 9:55 pm
door tutuur
wrm heb je dan nogsteeds hetzelfde probleem? als je hem incl bak koopt?
en alle toebehoren koopt? grtz

Geplaatst: vr okt 17, 2008 2:18 pm
door Bart-K
tutuur schreef:als je hem incl bak koopt?
en alle toebehoren koopt? grtz

maar dat stond er niet :fiew: ;)

Geplaatst: vr okt 17, 2008 5:20 pm
door Johnny_D
hoe zit het eigelijk als je de ecu veranderd (die van een 1.8 op een 1.4) heeft dat nog enig efeckt?

Geplaatst: vr okt 17, 2008 6:05 pm
door tutuur
tutuur Geplaatst: Do Okt 16, 2008 5:51 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

toch denk ik dat je idd niet erg ver komt:S de ecu zal het volgens mij ook idd niet trekken...... en dan nog het probleem bak en dergelijken, beter gewoon compleet 1.8 blok kopen.
grtz
daarmee bedoelde ik dus incl alle toebehoren;)

Geplaatst: vr jan 23, 2009 12:13 am
door Steven Rover
Is het ook niet mogelijk om een 1.8 vvc blok uit engeland te halen? Op Ebay staan er zat. Moet het natuurlijk wel passen.

Ik heb een beetje een links rechts fobie.... ;)

Geplaatst: vr jan 23, 2009 5:11 pm
door tutuur
swap is al vaker gedaan dus volgens mij past het, komt natuurlijk wel een hoop werk bij kijken.....
grtz

Geplaatst: vr jan 23, 2009 6:05 pm
door aldo
Steven Rover schreef:Is het ook niet mogelijk om een 1.8 vvc blok uit engeland te halen? Op Ebay staan er zat. Moet het natuurlijk wel passen.

Ik heb een beetje een links rechts fobie.... ;)
je kan ook je 214 verkopen en een Vi kopen :mrgreen:

bij TE KOOP staat zo een hele mooie 8)

Geplaatst: vr jan 23, 2009 6:08 pm
door Steven Rover
Ben benieuwd! al zal het niet snel gebeuren dat ik mijn 214 verkoop, heb hem namelijk van mijn opa gekregen :D ;)