Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr sep 17, 2004 12:55 am
door kip
wow, een 22OTi......(slick, daar ga ik met 1280 kg en 158Pk)
dont get me wrong jij hebt een 220....motherfuck...hahahah dat zal snel gaan heh! woehaaa als de brand....hoha....jeeeeeh

Nee luister, ik heb alleen Rover Kimman Amersfoort gesiteerd. ruim 200pk uit een 2 liter turbo is erg veel! kijk maar naar de concurrenten. de compressie op het blok moet erg hoog zijn. Wat ik tijdens mijn jaren speurtocht ontdekte was dat er veel klepschade was en veel pakking-lekkage problemen bij de 2.0 turbo in de 600 serie.
Dat zegt opzich niks....jij weet waarschijnlijk als geen ander dat je een turbo blok rustig moet warm rijden en dat je bij het stoppen de motor even stationair moet laten afdraaien om de turbo te smeren.....
Maar da's nu net het robleem bij 2e hands kopen. Als we een GTI van welk merk dan ook kopen weten we dat ermee is gescheurd. maar we weten nooit of de bestuurder ook met de zorgvuldigheid is omgegaan. Het is een allombekend euvel dat GTI-s en overtunede turbo's zijn afgereden door vaak jonge onervaren rijders. Dat was de reden dat ik voor wat minder ging en de 623 ben gaan zoeken. Neemt niet weg dat jij blijkbaar een uniek fantastisch en goed onderhouden scheurijzer in je bezit hebt....iets wat ik er best bij zou willen hebben!!!.....mijn wagenpark is ol maareh,....wat kostie???

greetz
Kip

Geplaatst: vr sep 17, 2004 1:08 am
door 118GTR
tja persoonlijk kan ik 100pk/liter niet echt spannend vinden(begrijp me niet verkeerd, een turbo coupe is een zeer snelle bak), er zijn al behoorlijk wat motoren die 100pk/liter atmosferische kunnen leveren.

Dat turbo motoren toch echt veel en veel meer zouden moeten kunnen.

Geplaatst: vr sep 17, 2004 3:39 pm
door rover220GTi
Klopt, 200 pjk uit 2 liter halen is eigenlijk niet echt spannend. De Volvo T4 is bijvoorbeeld een 1.9, die pers er ook 200 pk uit, maar ik weet van lui die bij de motor afdeling werken in Zweden dat het blok eigenlijk gemaakt is om 230 pk te geven. Ze moesten het druk omlaag halen omdat er tegenlijk een 960 3.0 op de markt kwam en die had 204 pk. Ik ben van plan om een T4 te kopen en het handige is dat ik er "gratis" Volvo software erin kan krijgen voor het 230 pk programma. Wanneer dit gaat gebeuren weet ik alleen niet. Ben nog student dus het zou nog te duur zijn om van auto te wisselen. We zien wel.

Erik :roll:

Geplaatst: vr sep 17, 2004 3:57 pm
door Dutch
voor info over div.

http://www.austin-rover.co.uk/

Geplaatst: vr sep 17, 2004 9:46 pm
door Järv
rover220GTi schreef:Klopt, 200 pjk uit 2 liter halen is eigenlijk niet echt spannend. De Volvo T4 is bijvoorbeeld een 1.9, die pers er ook 200 pk uit, .....
Alleen was dat van o.a. de 220TC al in 1992 .... Volvo kwam volgens mij pas met een "T" in 1999 ....

De Honda Civic Type R heeft nu standaard bijna dezelfde cijfers als de 220TC .... zonder Turbo met evenveel CC's en 11 jaar later ;)

Cheers,
Dennis :cool:

Geplaatst: za sep 18, 2004 6:40 pm
door rover220GTi
De T4 werd in 1997 geintroduceerd, maar de turbo (T) maken ze al heel lang gebruik van.

Ben echt een turbo-kick junky geworden, en de hele tijd toeren moeten maken om alles uit de motor te halen vind ik irritant. Natuurlijk allemaal mho maar de techniek gaat goed vooruit, moet ook wel met die benzine prijzen van tegenwoordig...Wie kan zich nou een big-block veroorloven tegenwoordig...

Erik

Geplaatst: za sep 18, 2004 8:26 pm
door kip
...over big blocks gesproken, tja daar heb je werkelijk gelijk in, die 623 wil dan wel behoorlijk gassen maar dat is in de portemonaie ernstig te voelen! mijn 618 is stukke zuuiniger!!

greetz
Kip