Pagina 2 van 2
Geplaatst: zo jul 13, 2008 12:26 pm
door pyara_pappoe
ik woon in den haag. als ik met auto in het weekeinde kwijt bent is het geen probleem.. is het neit zelf te doen je koppakking vervangen dan? of is dit echt specialistisch werk?
Geplaatst: zo jul 13, 2008 1:08 pm
door The Flying Dutchman
Frekkel schreef:
dat zijn waterpomp naar de kl*ten is en als ie ze niet snel laat vervangen en het slaat tegen is zijn koppakingen straks weer voor de vuilbak.
i
dat klopt, maar bij mijn eerste bedenkingen over zijn koppakking was die lekkage nog niet gemeld. het zit hem allemaal in de volgorde van de berichten.

Geplaatst: zo jul 13, 2008 5:34 pm
door pyara_pappoe
ik heb nu blijkbaar wel een probleem. ik denk zeker wel dat het mijn koppakking is. nu is het zo dat ik zelf in den haag woon en moet dus naar van noort rijden. mijn temperatuur is altijd wel normaal.... dus mijn vraag is is het te risicovol om naar van noort te rijden vanuit den haag of kan ik dit wel doen voorzichtig?
Geplaatst: zo jul 13, 2008 6:13 pm
door The Flying Dutchman
dat is knap kl*&^%$ !!
Maar als je je temperatuur en koelvloeistof- en oliepeil goed in de gaten houdt zou het wel moeten lukken.
Geplaatst: zo jul 13, 2008 6:33 pm
door pyara_pappoe
oke bedankt. me oliepeil en temperatuur en koelvloeistofpeil is in orde. die problemen heb ik nog niet. dat blijft altijd wel in orde.....
ja inderdaad knap klote!!!! als het is gemaakt doe ik me rover brm wel weg... ga denk in een andere auto halen of een seat leon tdu cupra 4. of een alfa romeo 156 gta.... op gas danwel

Re: koeilvloeistof weg maar geen lekkage?
Geplaatst: zo jul 13, 2008 6:59 pm
door 118GTR
roverjob800 schreef:
Wat denk je zelf?
Ik denk van niet dat moge duidelijk zijn, ik vroeg jou waarom wel.
Als hij dat koelwater blijft aanvullen, en het probleem is op dit moment iets anders dan de koppakking. Dan blijft die koppakking gewoon heel, dus nogmaals, waarom denk JIJ daar anders over!
Geplaatst: zo jul 13, 2008 7:15 pm
door The Flying Dutchman
Tja....als er 1 liter per 100 Km verdwijnt en er is geen lekkage (dat was tenminste wat er op dat moment bekend was) waar blijft dat spul dan?
Dat er later wel lekkage geconstateerd is maakt de zaak heel anders, maar als het water verdwijnt en er is geen lekkage en het komt niet in de motorolie, waar kan het dan nog meer heen als via de cylinders naar buiten?
Of zie ik nu echt iets over het hoofd?
Geplaatst: ma jul 14, 2008 6:13 pm
door Dino
nu denk ik dat ik precies hetzelfde heb....
mijn koelvloeistof verdwijnt.
mijn olie blijft hetzelfde...
en er lag laatst een klein plasje op de plek waar mijn uitlaat lek is....
ik had stiekem nog een beetje hoop.
maar ik mag hieruit opnemen, dat dit dus toch echt de koppakking is?
en ik dit niet zomaar zelf kan oplossen ?
Geplaatst: ma jul 14, 2008 11:23 pm
door 118GTR
@roverjob800
Wat ik zie is mijn reactie om 18:02, dat het dan waarschijnlijk de waterpomp is(en dat hij dus toch ergens lekt en dat hij beter moet zoeken). En vervolgens jouw reactie om 18:25 dat er daarom gevreest moet worden voor de koppakking.
Ik snapte die conclusie niet helemaal vandaar, zie ook de reactie van kajomidy.
Ik denk zoizo dat het tijd word om eens goed te onderzoeken waar dat koelwater heen gaat. Het scheelt nogal wat gokwerk en geld als dat eerst bekend is. (witte rook bv, of leg eens een partij karton onder de auto liefst nog voordat je thuiskomt met de auto.(karton klaarleggen, auto overheen parkeren na een rit)
Er schijnt ook fluoriserend spul te zijn dat je kan toevoegen en vervolgens een blacklicht gebruiken om het lek op te zoeken.
Geplaatst: di jul 15, 2008 7:25 am
door The Flying Dutchman
Ik snap het. Vandaar ook mijn eerdere melding over de volgorde van de berichten. Mijn mail heeft ergens een beetje vertraging opgelopen. Lijkt de NS wel.
