Pagina 2 van 2

Geplaatst: do jul 17, 2008 9:45 pm
door pyara_pappoe
hallo ik heb een vraag. vandaag de metertjes ingebouwd. uiteindelijk is het mooi geworden, zal nog foto's plaatsen. echter metertjes ook aangesloten. in het begin deed mijn olietemperatuur meter raar. hij schokt wat. en dan is ie weer stil en schokt weer wat. uiteindelijk geeft ie denk ik wel normaal de temp aan. bij mijn oliedruk meter zie ik in het begin niks... maar later wel rond de 2 bar ofzo. is het zo dat de oliedruk in de motor langzaam wordt opgebouwd..? dus als je de auto start is de oliedruk er niet meteen...

Geplaatst: do jul 17, 2008 10:03 pm
door The Flying Dutchman
Eerder andersom. Als de olie warm wordt zakt de druk iets.
Ik denk dat je ergens per ongeluk een restrictie ingebouwd hebt. Ergens een te kleine koppeling misschien?

Geplaatst: do jul 17, 2008 10:21 pm
door Boarderken
roverjob800 schreef:Eerder andersom. Als de olie warm wordt zakt de druk iets.
Eh? Hogere temperatuur bij zelfde volume geeft toch hogere druk? :|

Geplaatst: do jul 17, 2008 10:59 pm
door The Flying Dutchman
Klopt bij een volledig gevulde en afgesloten ruimte, maar dat is een motor niet.

Geplaatst: do jul 17, 2008 11:02 pm
door 118GTR
Boarderken schreef: Eh? Hogere temperatuur bij zelfde volume geeft toch hogere druk? :|
Het is geen gesloten systeem, en dus niet hetzelfde volume.Het is geen snelkookpan.

warmere dunnere olie wordt iets makkelijker weggepompt, daarmee gaat de totale hoeveelheid iets omhoog. De druk direct bij de pomp gaat omlaag(en het filter), en halverwege het systeem omhoog.

Druk gaat in het hele systeem omhoog bij hogere toerentallen.

Geplaatst: do jul 17, 2008 11:06 pm
door Boarderken
Klopt bij een volledig gevulde en afgesloten ruimte, maar dat is een motor niet.
Het is geen gesloten systeem, en dus niet hetzelfde volume.Het is geen snelkookpan.

warmere dunnere olie wordt iets makkelijker weggepompt, daarmee gaat de totale hoeveelheid iets omhoog. De druk direct bij de pomp gaat omlaag(en het filter), en halverwege het systeem omhoog.

Druk gaat in het hele systeem omhoog bij hogere toerentallen.
Damn, zover had ik nog niet gedacht :shock: :oops: Leer ik weer wat bij vandaag :mrgreen:

Geplaatst: vr jul 18, 2008 12:09 pm
door pyara_pappoe
heb de kabels op de metertjes gewoon aangesloten. + & - op de I ingang van de meter de + en de - op aarde. verder de S ingang van de meter op de sensor die in de speciaal meegeleverde ring zit tussen oliefilter en je motorblok.