Pagina 2 van 3

Geplaatst: ma mar 17, 2008 10:15 am
door Mista T
@ tutuur,

zoals je leest zijn er wel een aantal opties om te doen.
Het blok van een MG F / TF past gewoon, alleen andere bak natuurlijk.

Je zou ook kunnen kijken naar een 1.8 K series turbo, maar dat geeft nog FF wat meer werk..

Belangrijkste is de keuze tussen atmosferisch of turbo, wil je een auto met iets meer vermogen of een auto met een bak meer vermogen en met potentieel voor extra vermogen (dan zou ik turbo nemen)

Geplaatst: ma mar 17, 2008 11:34 am
door Mark16v
denk dat van een 1.4 105 naar een 1.8 160 + wat mods misschien 170-175 al genoeg schrikken is haha...

Geplaatst: ma mar 17, 2008 12:01 pm
door Mista T
Ja dat is ook zeker schrikken,
alleen ik weet bijvoorbeeld van me zelf dat het met 160 pk niet ophoudt..
doel is 200+ pk (atmosferisch)dit gaat geld kosten

alleen is de vraag wat tutuur wilt... gewoon een iets zwaardere motor, waardoor de auto net ff iets beter rijdt of een auto met berg meer vermogen en veel potentieel voor nog meer vermogen...
bij het laatste is het makkelijker te realiseren met een T16 conversie....

@ tutuur,
www.an-racing.co.uk :mrgreen: :twisted:

Geplaatst: ma mar 17, 2008 8:08 pm
door tutuur
jah natuurlijk het super veel vermogen
mja dan moet je natuurlijk ook gaan afwegen :P
het gaat mij er vooral om
dat die "zuinige" 1.4 niet zuinig is
en ik dus net zo goed me auto kan veranderen naar iets met een hogere fun factor
meer koppel en vermogen moeten daarbij heel stuk helpen
kijk turbo is natuurlijk ultiem
maar ik weet ook dondersgoed wat dat in onderhoud gaat kosten
ik denk dat ik mijn oren open hou voor een mooi blokje of dergelijks
en remmerij natuurlijk
en zal het wel een vvc conversie worden aangezien dit veel goedkoper legaler en makkelijker te realiseren is:)
nu alleen de vraag
wat is het verschil tussen 145vvc motor en 160vvc motor?
ivm 145 veel meer te krijgen is dus maybe wat aan veranderd kan worden
alvast bedankt
groeten

Geplaatst: ma mar 17, 2008 8:33 pm
door Mista T
verschil zit hem in:

52 MM gasklep
ECU
Uitlaat...

Dus tja dat is redelijk makkelijk te overbruggen hoor...

De meeste 145 of 160 pk draaien nu allemaal tussen de 165 - 180 pk...
Met niet eens al te veel modificaties..

Geplaatst: ma mar 17, 2008 9:06 pm
door Dutch
let op je max 40% vermogenstoename ivm herkeuring etc.

is aan jezelf of je dat wil doen natuurlijk

Geplaatst: ma mar 17, 2008 10:08 pm
door tutuur
nja dat leek me dus idd wel mooi met de 145 pk(die niet allemaal op de wielen staan)
dat het eigenlijk net kan
mja wanneer word je met zoiets gecontroleerd is ook de vraag
en denk als je ongeluk hebt waarbij een technisch onderzoek komt er toch neit veel meer van over is
maar aan welke kleine mods denk je dan richting 170-175
pktjes
klinkt nmlijk interesting:D
greetz;)

Geplaatst: ma mar 17, 2008 10:33 pm
door Jai
Als je een blok met 145pk erin zet en dat ook vermeld, dan zit je dus nog onder de 40%... min of meer :lol: ...maar dan hoef je hem dus niet te laten herkeuren....

Dan tune je hem lekker naar de 170 pk... klaar is tutuur :mrgreen:

Geplaatst: di mar 18, 2008 1:27 pm
door Dutch
Probleem is dat je moet aantonen dat de motor in zijn hoedanigheid in dezelfde koets is geleverd. Dus zul je iig eerst je remerij moeten aanpakken.

Geplaatst: di mar 18, 2008 7:56 pm
door Edgecrusher
Dutch schreef:Probleem is dat je moet aantonen dat de motor in zijn hoedanigheid in dezelfde koets is geleverd. Dus zul je iig eerst je remerij moeten aanpakken.
Dat betekent dus dat het bij een 114 helemaal niet mogelijk is.

Het aanpassen van de remmen is zekers verstandig, maar ik weet niet of het verplicht is. Trouwens de remmen tussen een 214i en een 200vi verschillen volgens mij niet eens zo veel.

Geplaatst: di mar 18, 2008 8:45 pm
door Dutch
bij een 114 gti is het idd legaal niet mogelijk (zonder dat je bij de rdw een weggebragstest, geluidstest doet.)

214 heeft trommels vi schijven achter, en meende dat een 214 nog sollid discs heeft voorop de as?

Geplaatst: di mar 18, 2008 9:08 pm
door Gerald-17
klopt iig de spi wel mpi weet ik zo niet eingenlijk...

Geplaatst: di mar 18, 2008 10:03 pm
door Edgecrusher
Mijn 214i (75pk) had wel geventileerde schijven voor en massieve schijven achter en ABS standaard. Dus wel dezelfde setup als de Vi.
Maar ik weet dat ze er ook zijn met massief voor en trommels achter.

Denk dat het verschil vooral bij vaker harder en langer remmen merkbaar is door de mindere fading, maar de remkracht kort niet veel scheelt.

Geplaatst: wo mar 19, 2008 12:50 am
door tutuur
remmen was ik ook idd wel van plan jah:P
niet omtrent de keuring maar m'n eigen veiligheid
omkeuren of vermelden tsjah......
hoe gaat het met dat vermelden dan? nooit van gehoord....
maar ik heb dus solid schijven en trommel achter
vaag dat de 75pk versie wel geventileerd enzo heeft
mja zal wel uit een nieuwer jaar zijn...
wel leuk dat dit topic zoveel teweeg heeft gebracht
volgens mij interesseerd dit veel mensen alleen is er nooit echt over gediscussieerd?
bedankt voor de reacties:D
greetz;)

Geplaatst: wo mar 19, 2008 12:52 am
door tutuur
wil btw sowieso zr160 remmerij
262=>282 scheelt wel een hoop denk ik
wat ik nu heb, fade veel te snel!!!ook solid natuurlijk.
greetz;)

Geplaatst: wo mar 19, 2008 9:26 am
door Dutch
geventileerd + schijven achter was icm abs geleverd