Pagina 2 van 2
Geplaatst: zo apr 06, 2008 6:18 pm
door schneider
Geplaatst: zo apr 06, 2008 8:16 pm
door Dutch
Dus met globaal 130nm en 120pk trek jij een diesel eruit in 5th gear vanaf 110?
Bij 110km/uur draai jij ongeveer 3750rpm toch?
En heb je dus 70pk en 125Nm te gebruiken en daarmee win je het echt niet van een basis golf IV 66kw versie met 90pk bij 3750rpm en 210Nm.
Laat staan de iets sterker gemotoriseerde VAG hokken
My lugnuts require more Torque than your MG makes
(niet neerbuigend bedoeld hoor, vindt het een zeer nette waarde voor een 1.4 16v)
Geplaatst: zo apr 06, 2008 8:49 pm
door schneider
Dutch schreef:Dus met globaal 130nm en 120pk trek jij een diesel eruit in 5th gear vanaf 110?
Bij 110km/uur draai jij ongeveer 3750rpm toch?
En heb je dus 70pk en 125Nm te gebruiken en daarmee win je het echt niet van een basis golf IV 66kw versie met 90pk bij 3750rpm en 210Nm.
Laat staan de iets sterker gemotoriseerde VAG hokken
My lugnuts require more Torque than your MG makes
(niet neerbuigend bedoeld hoor, vindt het een zeer nette waarde voor een 1.4 16v)
het is 136nm :P
mja, kzal het zo zeggen, het geeft me dat toch het gevoel op de snelweg.
heb het wel een getest met men vriendin haar *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) 105pk.en toen domineerde ik toch wel een heel klein beetje. op die snelheid toch.
mja, die weegt ook ruim 500kg meer
Geplaatst: ma apr 07, 2008 7:35 pm
door Dutch
schneider schreef:het is 136nm :P
mja, kzal het zo zeggen, het geeft me dat toch het gevoel op de snelweg.
heb het wel een getest met men vriendin haar *p*l 105pk.en toen domineerde ik toch wel een heel klein beetje. op die snelheid toch.
mja, die weegt ook ruim 500kg meer
Maar niet bij 3750rpm, en daarbij heb je dan nog ste3eds slechts 70pk bij dat toerental.
Als je met 120pk niet "kuch" domineerd over een *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) met 105pk die ook nog eens 500kg zwaarder is dan zou het wel erg jammer zijn niet?
Dus als je een klein beetje sneller was denk ik dat je een rollebank hebt gehad die een goede dag had
Als voorbeeld: in mijn 118vvc kon ik het zelfs merken dat er een passagier bijzat van 70kg, laat staan 500kg meer gewicht.
Geplaatst: ma apr 07, 2008 9:21 pm
door schneider
op 3750rpm rijd ik bijna 130-135 en dan domineer ik toch hoor van die *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden)
een diesel heeft wel Veel meer koppel, maar hij heeft ze ook nodig om zich in 5de 900-4500rpm te trekken.
dat kan je vergelijken dat wij een 6de of een 7de vitesse hebben.
Geplaatst: di apr 08, 2008 8:14 pm
door Dutch
Dan is het alleen nog maar beroerder gesteld met je Zr als je op 3750rpm 130 a 135 rijd heb je dus bij 110 ca 3250 a 3500rpm.
Wat dus inhoud dat je ZR bij zeg 3500rpm 60pk produceert, en slechts 125NM.
Die golf diesel daarintegen draait bij diezelfde snelheid ongeveer 3000rpm en dus vol tussen het max koppel (1900rpm) en max vermogen (3750rpm).
En das wel ff iets meer dan dat jou MG op de schaal legt op diezelfde snelheid.
No hard feelings maar voor je op gaat scheppen zorg dan eerst dat je weet waarover je dat doet.(of iig moet je zeker weten dat het VAGhok ook vol op het gas ging

)