Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr apr 06, 2007 1:27 am
door Pieter
Ja... Oude vrouwtjes rijden kennelijk niet netjes ;).

Een vriend van mij die me de auto aangeraden had geloofd niet in de verhalen van de garage waar ik geweest ben. En nu geloof ik persoonlijk ook niet dat alle Rovers 416 deze mankementen hebben. De garage eigenaar zei zelfs dat ik mezelf een plezier moest doen en van Rovers af moest blijven...

Dus Richard (die maat van mij) gaat zelf de auto nakijken (ik noem hem Richaar de magische Hongaar), ik hoop dat hij dan mijn stuur inrichting kan fixen. Koppakking vervangen kan hij ook, maar ik wil zijn tijd daar niet voor misbruiken aangezien een ongeluk te paard komt en te voet gaat.

Nouja, ik denk niet dat hij me ervan kan overtuigen om de auto en alle spullen die ik eronder gelegd heb niet weg te doen... Het is zelf een VAG man, maar hij heeft me dat ding aangereden (hoewel ik moet zeggen dat het een van de fijnste autos is waar ik ooit in gereden heb) en ik denk dus dat hij wil bewijzen dat hij er niet naast zat.

Heb alles in het te koop forum gezet, had niet verwacht dat hij het voor me wou oplossen (hij belde me net), maar heb nog niemand iets toegezegt. Als hij alles in orde kan maken dan verkoop ik de spullen niet, maar tot die tijd kunnen jullie iig een bod uitbrengen.

En het verkopen van de auto met deze mankementen is idd niet netjes. En zal ook mijn laatste optie zijn...!

Geplaatst: vr apr 06, 2007 9:49 am
door pagan
Zeg wat verkoopt die garagist die je wagen controleerde? ik heb iets in gedachten maar zeg t nog ff niet

Cheers Pagan

Geplaatst: vr apr 06, 2007 9:56 am
door Pieter
VAG jaja dat zag je aankomen!

Geplaatst: vr apr 06, 2007 9:58 am
door Dutch
ik denk denk ik hetzelde dan Pagan denkt, voor zover ik helder denk dat ik denk

Geplaatst: vr apr 06, 2007 10:14 am
door pagan
Pieter schreef:VAG jaja dat zag je aankomen!
:rofl:

Geplaatst: vr apr 06, 2007 10:28 am
door vincent
Als jij of Richaar (de magische hongaar) nog hulp of onderdelen nodig hebben, kun je ook altijd eens even langs gaan bij (of bellen met):

http://www.maschino.nl/index2.html
Hier heb ik altijd veel contact mee gehad en zijn gespecialiseerd in alles wat engels is, vooral het wat oudere spul maar ze staan hun mannetje ook wel bij het iets nieuwere.

http://www.autofit.nl/lid/moorthaemer/i ... ?page=Home
Is voormalig Rover-dealer geweest en het merk daarna trouw gebleven.

Beide dichtbij vanuit Maastricht en betrouwbaar. Veel succes

Geplaatst: vr apr 06, 2007 9:36 pm
door Pieter
Okeej, okeej, okeej.... OKEEJ! :D

Wat heeft Richaar de magische Hongaar voor me opgehelderd:

Volgens VAG dealer: beginnende koppakking
Wat blijkt... alle bougies: koffie bruin.
Geen koelwater in olie. (Wel olie in koelwater).
Hij denk dat het niet in de koppakking zit, omdat er dan eerder koelwater in de olie komt dan andersom. Mijn uitlaat is ook helemaal schoon, geen blauwe rook oid en geen roet/olie aanslag!

3000 toeren stationair:
Er zit nu een K&N 57i open air intake op. Grote kans dat de luchtmassa meter die 100.000km met de orginele filter erop gezeten heeft nu een beetje de weg kwijt aan het raken is. Als je de filter afdekt hoor je meteen dat de motor wat beter loopt. Daarnaast zie je op de toerenteller dat als je hem oprevved naar 6000rpm en laat vallen dat hij 3 seconde stil staat op 1200rpm en dan terug valt naar 8xx, met een warme motor. Verklaard ook de toerenschommelingen die hij soms heeft stationair.

Slecht starten:
We hebben meteen de bougies en de verdelerkap vervangen... Wat bleek: de rotor was helemaal afgesleten en ook de contactpunten waar de bougiekabel op zitten. Verklaard waarom hij soms wat langer moest doorstarten. Neemt niet weg dat mijn startmotor een revisie nodig heeft omdat hij soms doorslaat. Maar er liggen genoeg op de sloop.

Het stinken is natuurlijk warme olie in mijn koelwater die je door de ontluchting ruikt... gok ik (hoewel mijn neus momenteel verstopt zit).

Heb onderweg naar Richard wel een lelijke kras in mijn rechter achter velgrand gereden :oops: valt niet op maar voel me dr best kut over aangezien ze vrijwel schadevrij waren :( ! Stond een horde autos met lelijke MVV fans voor me te toetterren (loopt een weg achter het Geusselt langs waar maar 1 richtings verkeer mogelijk is als er autos staan, en die stonden aan HUN kant maar dat terzijde) en bij het achteruitrijden de stoeprand geraakt!! MVV suck my dick en doe alle Maastrichtenaren een plezier; verhuis naar Sittard.

Vragen die nu resten zijn:
- waar en waarom lekt er olie in mijn stuurinrichting?
- waarom komt er olie in mijn koelwater?

Nu zit ik echter te twijfellen of ik het risico wel kan nemen om van Maastricht naar Van Noort kan rijden zonder mijn blok te verneuken? Of dat ik bij Bollen (Rover dealer 2 starten verderop waar de auto ook vandaan komt) langs moet die nu al bewezen hebben dat ze erg nalatig zijn bij beurten!?

Geplaatst: za apr 07, 2007 12:32 am
door 118GTR
olie in koelwater, is 9 van de 10 keer toch echt de koppakking.

Het ligt er maar net aan waar de koppakking stuk is of er olie bij het water komt, of water bij de olie, of water uit het blok of olie uit het blok.

Geplaatst: za apr 07, 2007 1:34 pm
door Pieter
Hmm, okeej... Nouja dan zal de garage me maandag maar moeten vertellen dan... Als het zo is dan zal ik hem toch moeten verkopen denk ik. Dan zijn de reparatie kosten bijna even hoog als de waarde van die auto (hoewel verder in goede staat heeft nog geen enkele dealer me meer als 2000 beloofd) denk ik...

Geplaatst: do jun 14, 2007 12:33 am
door Sander02
Check even de prijsopgave van van Noort voor koppakking, etc in mijn topic
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=11313

Geplaatst: vr jun 15, 2007 7:19 pm
door Pieter
Rovertje is al verkocht :-P. Volvotje heeft daar voorlopig nog geen last van ;-)!