Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma apr 09, 2007 8:01 am
door MARTIN
de diameter is exact hetzelfde.
en de simpelste manier voor mij om te kijken of er vermogens verlies was, op de snelweg zo snel mogelijk naar de topsnelheid rijden.
en deze was exact gelijk met de oude situatie.
met 1 verschil ,hij was stiller.{logisch met 1 gat minder}
want ik denk als er vermogens verlies zou zijn door een verminderde flow je dit in het dagelijkse verkeer niet zou merken.
maar wel op topsnelheid.
iedereen weet hoe hard zijn wagen max loopt .
als daar bv 5 km vanaf gaat heb je dat direkt in de gaten.
maar ook om het echt te weten moet hij maar weer eens naar de dyno in goes terzijnertijd.
mijn conclusie is in ieder geval dat ik er niks van merk en zie bij de rover
dat de voorpijp anders is.
behalve dan in de beurs.
Geplaatst: ma apr 09, 2007 12:41 pm
door Dutch
wij wilen getallen horen!!!
Geplaatst: ma apr 09, 2007 12:59 pm
door MARTIN
Dutch schreef:wij wilen getallen horen!!!
wat voor getallen ??
Geplaatst: ma apr 09, 2007 9:05 pm
door Dutch
MARVON schreef:de simpelste manier voor mij om te kijken of er vermogens verlies was, op de snelweg zo snel mogelijk naar de topsnelheid rijden.
Wat de tijd was die je daarover gedaan hebt + gemeten top.
MARVON schreef:iedereen weet hoe hard zijn wagen max loopt .
Wat doet die van jou? Is toch een Std 416? Of wat zijn de mods?
MARVON schreef:maar ook om het echt te weten moet hij maar weer eens naar de dyno in goes terzijnertijd.
Wat was je vorige meeting in Goes op de bank?
Geplaatst: ma apr 09, 2007 9:20 pm
door MARTIN
Wat de tijd was die je daarover gedaan hebt + gemeten top.
tijd is op gevoel , top met 3 man in de auto 200 km/pu
Wat doet die van jou? Is toch een Std 416? Of wat zijn de mods?
200 dus met 3 man/ 210 alleen/ 220 alleen wind mee café enz
Wat was je vorige meeting in Goes op de bank?
121 pk met alleen een open luchtfilter.
wat veel was voor een 1.6, normaal 113 pk
Geplaatst: ma apr 09, 2007 9:50 pm
door Dutch
Dat is idd behoorlijk wat winst ja. Echt heel netjes. dat is 1.8 territorium
(nu krijg je weer allemaal mensen met een 1.6 + luchtfilter van de Gamma die ook minimaal 121PK beweren te hebben
)
Geplaatst: di apr 10, 2007 7:47 pm
door zijnstra
MARVON schreef:
de diameter is exact hetzelfde.
en de simpelste manier voor mij om te kijken of er vermogens verlies was, op de snelweg zo snel mogelijk naar de topsnelheid rijden.
en deze was exact gelijk met de oude situatie.
met 1 verschil ,hij was stiller.{logisch met 1 gat minder}
want ik denk als er vermogens verlies zou zijn door een verminderde flow je dit in het dagelijkse verkeer niet zou merken.
maar wel op topsnelheid.
iedereen weet hoe hard zijn wagen max loopt .
als daar bv 5 km vanaf gaat heb je dat direkt in de gaten.
maar ook om het echt te weten moet hij maar weer eens naar de dyno in goes terzijnertijd.
mijn conclusie is in ieder geval dat ik er niks van merk en zie bij de rover
dat de voorpijp anders is.
behalve dan in de beurs.
Het verschil in diameter is volgens mij vooral te merken bij motoren met een turbo en dan vooral bij de hogere toerentallen. Daarom halen ook veel mensen hun kat er tussen uit, zodat er minder weerstand ontstaat. (kan bij een TDI wel 10 pk schelen heb ik gehoord)