de diameter is exact hetzelfde.
en de simpelste manier voor mij om te kijken of er vermogens verlies was, op de snelweg zo snel mogelijk naar de topsnelheid rijden.
en deze was exact gelijk met de oude situatie.
met 1 verschil ,hij was stiller.{logisch met 1 gat minder}
want ik denk als er vermogens verlies zou zijn door een verminderde flow je dit in het dagelijkse verkeer niet zou merken.
maar wel op topsnelheid.
iedereen weet hoe hard zijn wagen max loopt .
als daar bv 5 km vanaf gaat heb je dat direkt in de gaten.
maar ook om het echt te weten moet hij maar weer eens naar de dyno in goes terzijnertijd.
mijn conclusie is in ieder geval dat ik er niks van merk en zie bij de rover
dat de voorpijp anders is.
behalve dan in de beurs.
Laatst gewijzigd door MARTIN op ma apr 09, 2007 1:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
MARVON schreef:de diameter is exact hetzelfde.
en de simpelste manier voor mij om te kijken of er vermogens verlies was, op de snelweg zo snel mogelijk naar de topsnelheid rijden.
en deze was exact gelijk met de oude situatie.
met 1 verschil ,hij was stiller.{logisch met 1 gat minder}
want ik denk als er vermogens verlies zou zijn door een verminderde flow je dit in het dagelijkse verkeer niet zou merken.
maar wel op topsnelheid.
iedereen weet hoe hard zijn wagen max loopt .
als daar bv 5 km vanaf gaat heb je dat direkt in de gaten.
maar ook om het echt te weten moet hij maar weer eens naar de dyno in goes terzijnertijd.
mijn conclusie is in ieder geval dat ik er niks van merk en zie bij de rover
dat de voorpijp anders is.
behalve dan in de beurs.
Het verschil in diameter is volgens mij vooral te merken bij motoren met een turbo en dan vooral bij de hogere toerentallen. Daarom halen ook veel mensen hun kat er tussen uit, zodat er minder weerstand ontstaat. (kan bij een TDI wel 10 pk schelen heb ik gehoord)