Pagina 2 van 2
Geplaatst: za feb 03, 2007 1:24 pm
door Frekkel
ik hoor het al, zal eens een soundfile moeten maken

Janspeed uitlaat .
Geplaatst: zo feb 25, 2007 9:11 pm
door Game (R)over
Ik heb zelf een compleet systeem besteld bij
www.ptp-ltd.co.uk besteld en kan dit van harte aanbevelen !!!!!!
Dit systeem is eigenlijk bedoeld voor de zr160 en past goed onder de vi/brm behalve dat de eindpijp teveel naar onderen hangt en te ver uitsteekt

. Maar gelukkig is dit bv door EPS uitlaten te herstellen .
De tweede aansluiting voor de kat kan inderdaad door een bout worden afgesloten en met de sportskat komt hij gewoon door de APK ! .
Ik heb dan ook nog een gemodificeerde vvc uiltaatnokkenas laten monteren en dat geeft +/- 20pk merbaar vermogen !!!!!
NIET GOEDKOOP maar wel FUN !!!!!!! .
Geplaatst: zo feb 25, 2007 9:23 pm
door Frekkel
de flens aan de cat is verschillend van vi-brm met ZR 160
die moet je dan ook aanpassen, dus kan je net zo goed direct een vi systeem bestellen
Geplaatst: zo feb 25, 2007 9:23 pm
door Mista T
Waar komt die gemodificeerde uitlaat nokkenas dan vandaan??
Maar als ik het goed begrijp zit daar een groot verschil in....
Trouwens dat uitsteken van de einddemper is op te vangen door een ZR of 25 achterbumper te monteren, staat niet alleen dikker, maar deze komt ook verder naar buiten dan de die van de 200....
Maar heb je ook een uitdraai van die nokkenas?
PTP uitlaat
Geplaatst: zo feb 25, 2007 10:03 pm
door Game (R)over
De nokkenas is ook bij PTP te bestellen en is een bewerkte Piper Cam .
Even voor de duidelijkheid , de complete uitlaat inclusief spruitstuk , sportscat tussen en einddemper + nokkenas geeft +/- 20pk winst !!
Je krijgt veel meer koppel en hij trekt nu vanaf 2000 toeren in een streep door naar de toerenbegrenzer ! ( voorheen pas vanaf 3500 rpm ) .
De aanpassing van de uitlaat geeft ook een mooi resultaat , ik heb er zelf een ander uitlaatsierstuk op laten zetten voor een mooi geheel .
Ik zou wel een foto willen plaatsen , maar weet nog niet hoe dit gaat ....
Gr Game (R)over
Geplaatst: zo feb 25, 2007 10:51 pm
door Mista T
Ja ik begrijp dat deze configuratie op papier ongeveer 20 winst moet opleveren...
Heb ook gelezen wat ze op de site van PTP aangegeven, maar mijn mening is heel simpel:
ALs je zegt dat het zoveel PK winst is, geloof ik je pas op het moment dat je dit kan bewijzen. Oftewel --> Uitdraai van vermogensbank......
Klinkt heel gek, geloof best dat je het verschil merkt, maar ik geloof vermogensverschillen pas op het moment dat ik het bewijs heb gezien..
Geplaatst: ma feb 26, 2007 6:14 pm
door Game (R)over
Helaas , geen vermogenstest gedaan .
Ik was van plan dit te doen voor en na een chiptuning , maar ik heb nog geen chiptuner gevonden ! .
Eigenlijk moet je eerst een vermogenstest voor en na maken , maar de uitlaat en nokkenas zijn al gemonteerd . Als ik het nu alsnog laat doen weet ik niet of de andere mods ook invloed hebben .
Ik weet wel dat waar ik in duitsland moest terug schakelen om de "dikke"
diesels bij te houden ik na de mods gewoon in vijf kan blijven en bij kan blijven of zelfs inhalen waar ik dat voorheen niet kon ! ( 130-180 kmh)
Dus voor mij heeft de uitlaat + nokkenas in ieder geval zin gehad !
Vandaar dat ik de uitlaat aanbeveel , zonder precies te weten hoeveel vermogen het extra oplevert . De auto rijdt gewoon merkbaar beter en sneller en daar is het mij uiteindelijk om te doen ! .
Geplaatst: vr jun 22, 2007 12:58 pm
door Jurian
inderdaad heb m'n kat leeggehaald ivm rammelend binnenwerk en nu heb je een heel bikkerig geluid in de middentoeren door werveling in de katalysator je hem beter niet leeg maken

en het geluid van een katvervanger weet ik ook niet onder een vi ik gooi er gewoon een kat weer onder ivm apk
Geplaatst: vr jun 22, 2007 2:07 pm
door Dutch
Idd een lelijk geluid met lege cat, probeer maar eens een cat vervanger(misschien kun je er een lenen van iemand om te horen of het je bevalt?)