henk schreef:Hallo Ron75,
Tekst uit het werkplaatshandboek: De sensor is bij de nokkenaspoelie gemonteerd en stelt de stand van de nokken vast. Het nokkenaswiel en de sensor bevinden zich op het uiteinde van de uitlaatnokkenas aan de zijde waar de distributieriem NIET zit.
Als het nokkenassensorsignaal ontbreekt, dan blijft de moter draaien. Als
bij stilstaande moter het signaal ontbreekt dan kan de moter niet worden gestart.
grt Henk
Antwoord is al gegeven, Ron. Rustig aan, dus.
Bij een warme motor is alles al, zoals het zegt, opgewarmd. Dus alle benzine-toevoer etc loopt dan optimaal. Dus loopt de motor soepel
Bij een koude motor is dit niet het geval. De motor moet nog opgewarmd worden. Ook de nokkenas-sensor zorgt ervoor dat de juiste hoeveelheid benzine etc wordt ingepompt. Het kan zijn dat er nu, bij een koude motor, teveel of te weinig benzine wordt gegeven. Daardoor verzuipt de motor, of komt de motor tekort. Bel in ieder geval naar Van Noort, zij kunnen je vertellen wat het is, en hoeveel dat ongeveer gaat kosten.
Dan kun je voobereid naar je eigen autobedrijf, zodat je zeker niet gelicht wordt.