
nieuw projectje!
110% rockford !! ik mag je wel.
Je schaft je iets aan, betwijfelt of het ooit gaatwerken, je installeert het en je hebt geen probleem om toe te geven dat je geen verschil waarneemt. Knap, velen zouden geneigd zijn te zeggen dat het een supermod is, dat ie onderaan toch wel wat koppel krijgt, bij 4000rpm echt los komt en dat ie top end toch wel 10pk winst heeft.
Respect man !!!
Leuk om je project te lezen.
Je schaft je iets aan, betwijfelt of het ooit gaatwerken, je installeert het en je hebt geen probleem om toe te geven dat je geen verschil waarneemt. Knap, velen zouden geneigd zijn te zeggen dat het een supermod is, dat ie onderaan toch wel wat koppel krijgt, bij 4000rpm echt los komt en dat ie top end toch wel 10pk winst heeft.
Respect man !!!
Leuk om je project te lezen.
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
inderdaad, zo dacht ik er ook al even over, sterker nog, je durft het aan, een ander pad te bewandelen qua mods, dan hetgeen al duizenden F'ers je voordeden. Heel interessant voor de anderen ! Ook mijn respect heb je !!xpowerzzz schreef:110% rockford !! ik mag je wel.
Je schaft je iets aan, betwijfelt of het ooit gaatwerken, je installeert het en je hebt geen probleem om toe te geven dat je geen verschil waarneemt. Knap, velen zouden geneigd zijn te zeggen dat het een supermod is, dat ie onderaan toch wel wat koppel krijgt, bij 4000rpm echt los komt en dat ie top end toch wel 10pk winst heeft.
Respect man !!!
Leuk om je project te lezen.


MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Sluit ik me ook bij aan. Hulde voor het proberen en de eerlijke antwoorden.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Yeah right, dat hebben we geweten hè Bruno110% rockford!!! schreef:421 manifold

Anyway.... 40A is een pak meer dan de meeste van deze electric superchargers ! Al eens gemeten of dat ook echt gaat lopen aan stroom ? heb je een merk/type van dit ding ? 40A moet volgens mij voor lage toeren toch al wel winst gaan opleveren !
check dit:
http://www.turbomagazine.com/tech/0406t ... index.html
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Jah, die knight-systemen. Daarom zei ik dat het wel zou gaan werken vanaf 5 Kw. Die van knight zijn 12Kw, dat is 1000A!!!!!!!!!!MG_XPower schreef: Yeah right, dat hebben we geweten hè Bruno
Anyway.... 40A is een pak meer dan de meeste van deze electric superchargers ! Al eens gemeten of dat ook echt gaat lopen aan stroom ? heb je een merk/type van dit ding ? 40A moet volgens mij voor lage toeren toch al wel winst gaan opleveren !
check dit:
http://www.turbomagazine.com/tech/0406t ... index.html
Geschroeft op een Roots-style std supercharger/compressor, eigenlijk niet vreemd dat zoiets werkt.
p.s. een McLaren SLR's compressor(Screw-type) trekt bij maximale werking meer dan 100Kw van de motor af. Zoveel vermogen zuigt zo'n ding dus weg.(en dat is nog zonder de verliezen van krukas naar dynamo naar elctromotor, maar direct van de krukas naar de compressor)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
been there, done that:110% rockford!!! schreef:je kan natuurlijk ook gewoon een vhpd engine aanschaffen!



Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!