nieuw projectje!

110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

haha kwist dat je het zou gaan zeggen daarom ook een klein accutje. :mrgreen:
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

hier n paar fotootjes let op filter is maar een tijdelijke oplossing. ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jupilerman

Bericht door Jupilerman »

Netjes hoor :!:
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

bedankt, maar ik had t liever anders gezien dan die lelijke tape om de filter vast te houden haha! :mrgreen:
Jupilerman

Bericht door Jupilerman »

Ja, da zie ik nu pas. Ik zat eigenlijk te kijken naar de bekabeling, krimpkousjes en zo.
216 driver

Bericht door 216 driver »

Ziet er goed uit !

Al een beetje gemerkt of er meer pk's/koppel bij is gekomen ?
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

nou in ieder geval niet merkbaar verschil haha :mrgreen:
xpowerzzz

Bericht door xpowerzzz »

110% rockford !! ik mag je wel.

Je schaft je iets aan, betwijfelt of het ooit gaatwerken, je installeert het en je hebt geen probleem om toe te geven dat je geen verschil waarneemt. Knap, velen zouden geneigd zijn te zeggen dat het een supermod is, dat ie onderaan toch wel wat koppel krijgt, bij 4000rpm echt los komt en dat ie top end toch wel 10pk winst heeft.

Respect man !!!

Leuk om je project te lezen.
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

haha!!! thanks :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

xpowerzzz schreef:110% rockford !! ik mag je wel.

Je schaft je iets aan, betwijfelt of het ooit gaatwerken, je installeert het en je hebt geen probleem om toe te geven dat je geen verschil waarneemt. Knap, velen zouden geneigd zijn te zeggen dat het een supermod is, dat ie onderaan toch wel wat koppel krijgt, bij 4000rpm echt los komt en dat ie top end toch wel 10pk winst heeft.

Respect man !!!

Leuk om je project te lezen.
inderdaad, zo dacht ik er ook al even over, sterker nog, je durft het aan, een ander pad te bewandelen qua mods, dan hetgeen al duizenden F'ers je voordeden. Heel interessant voor de anderen ! Ook mijn respect heb je !!
:biertje:
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Sluit ik me ook bij aan. Hulde voor het proberen en de eerlijke antwoorden.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

tja,haha, wie niet waagt wie niet wint zeggen ze wel eens. :mrgreen:
maar 1 ding is zeker, voor echte pk,s zal je toch de kop moeten laten bewerken,andere cams, 421 manifold, emerald etc. etc. dat soort dingen want anders ga je er echt niet komen. :?
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

110% rockford!!! schreef:421 manifold
Yeah right, dat hebben we geweten hè Bruno ;)

Anyway.... 40A is een pak meer dan de meeste van deze electric superchargers ! Al eens gemeten of dat ook echt gaat lopen aan stroom ? heb je een merk/type van dit ding ? 40A moet volgens mij voor lage toeren toch al wel winst gaan opleveren !

check dit:
http://www.turbomagazine.com/tech/0406t ... index.html
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

MG_XPower schreef: Yeah right, dat hebben we geweten hè Bruno ;)

Anyway.... 40A is een pak meer dan de meeste van deze electric superchargers ! Al eens gemeten of dat ook echt gaat lopen aan stroom ? heb je een merk/type van dit ding ? 40A moet volgens mij voor lage toeren toch al wel winst gaan opleveren !

check dit:
http://www.turbomagazine.com/tech/0406t ... index.html
Jah, die knight-systemen. Daarom zei ik dat het wel zou gaan werken vanaf 5 Kw. Die van knight zijn 12Kw, dat is 1000A!!!!!!!!!!

Geschroeft op een Roots-style std supercharger/compressor, eigenlijk niet vreemd dat zoiets werkt.

p.s. een McLaren SLR's compressor(Screw-type) trekt bij maximale werking meer dan 100Kw van de motor af. Zoveel vermogen zuigt zo'n ding dus weg.(en dat is nog zonder de verliezen van krukas naar dynamo naar elctromotor, maar direct van de krukas naar de compressor)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

je kan natuurlijk ook gewoon een vhpd engine aanschaffen!

Afbeelding

+230pk! :twisted: :twisted: :twisted:
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

110% rockford!!! schreef:je kan natuurlijk ook gewoon een vhpd engine aanschaffen!
been there, done that:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie