Pagina 10 van 11

Geplaatst: za mar 05, 2005 8:37 pm
door Frekkel
tip: nachtje doorwerken, dan hebben we vanacht nog resultaten ;)

Geplaatst: zo mar 06, 2005 11:25 am
door roverdude
De verkoper van R-speed zag het niet zitten om met dit weer naar ertvelde af te zakken. Dus nog altijd geen stukken :( .
Ik heb besloten om er dinsdag zelf om te rijden. Dus jammer genoeg geen update.

Geplaatst: di mar 08, 2005 10:55 pm
door roverdude
Vandaag de stukken afgehaald. Heb er wel 2 uur voor in de file gestaan :evil: .

Het ziet er allemaal vrij simpel uit om aan te sluiten, nu nog tijd vinden.
Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: wo mar 09, 2005 5:16 pm
door speedfreax
dat rooie ding, zit dat nou door je chassisnr.?

Geplaatst: wo mar 09, 2005 8:42 pm
door roverdude
speedfreax schreef:dat rooie ding, zit dat nou door je chassisnr.?
Nee hoor, lag er maar los op;). Het moet er net naast komen. Dat rooie ding is trouwens de benzinedrukregelaar. Er zitten nog een hele hoop veren en plaatjes bij om de druk te wijzigen. De handleiding is wel nie zo schitterend, maar het zal wel lukken.

Geplaatst: za mar 12, 2005 8:37 pm
door Edgecrusher
Het is nu zaterdag,
dus de eerste testkilometers zul je al gedaan hebben.

Functioneerd alles naar wens nu.
Of moet er nog een boel 'finetuning' gebeuren?

We zijn natuurlijk wel benieuwd naar de 1e filmpjes.

Geplaatst: zo mar 13, 2005 12:06 pm
door roverdude
Ik heb enkel de bezinedrukregelaar kunnen plaatsen. De nippels waren van een onbekende maat, dus heb ik ze moeten uitboren en der 3/8" draad in moeten trekken. Dan de nieuwe nippels derin en leidinden trekken. Komt nog eens bij dat hij nogal groot uitvalt en is seieus heb moeten puzelen om er alles in te krijgen. Nu nog de Esm en de apexi en we kunnen testen.
Ik weet nog niet precies hoe mijn werkweek der uitziet dus ben ik ook niet zeker wanneer ik precies ga kunnen testen. (Hopelijk zo snel mogelijk)

Geplaatst: za mar 19, 2005 6:18 pm
door roverdude
Nieuwe update. De IC is geplaatst, de drukregelaar ook en de koelwaterslangen zijn aangesloten. Nu nog enkel de ic buizen, de downpipe aanpassen(zit nog een lek in) en het elec. gedeelte. Dat laatste zal niet zo simpel zijn vrees ik, want ik zal alles moeten zelf uitzoeken... Ik heb namelijk niets van schema's van de bedrading van de ecu :cry: .
Ik heb ook een klein filmpje gemaakt (8Mb). Hier kan je de turbo mooi horen fluiten als ik gas los :D .

Afbeelding

Afbeelding

filmpje: http://users.pandora.be/rover-216gti/21 ... IM1538.AVI
(filmpje is aan het uploaden, staat binnen 5 min online ;) )

Greetz roverdude

Geplaatst: za mar 19, 2005 8:28 pm
door speedfreax
filmpje werkt niet :(

Geplaatst: za mar 19, 2005 8:46 pm
door Mark16v
http://users.pandora.be/rover-216gti/21 ... IM1538.AVI

zo wel :)

zie ik het nou trouwens goed dat die turbo nergens op aangesloten is? je inlaat in ieder geval niet???

Geplaatst: za mar 19, 2005 9:55 pm
door Gerald-17
:D mooi werk joh leuk geluid ook! heb je ook een p.b.v. voor het echte blow-off-soundje?

Geplaatst: za mar 19, 2005 10:40 pm
door roverdude
Mark16v schreef:http://users.pandora.be/rover-216gti/21 ... IM1538.AVI

zo wel :)

zie ik het nou trouwens goed dat die turbo nergens op aangesloten is? je inlaat in ieder geval niet???
de buizen zijn idd nog niet aangesloten. Ik ga proberen om ze deze week na mijn uren op mijn werk te lassen. Hoe hij nu staat mag ik zeker niet rijden want dan zou de turbo kunnen overspoolen, gevolg zou zijn dat de lagers zouden vastlopen. Het heeft ook geen zin van nu al eens rond te rijden want er is toch nog geen boost.

@Gerald: Er komt voorlopig een Bosch bov op. Ik weet niet of die veel geluid zal geven. Later koop ik dan wel een ander model.


Greetz roverdude

Geplaatst: di mar 22, 2005 12:49 am
door roverdude
Vandaag heb ik een tig post meegebracht van mijn werk en heb ik de leidingen in elkaar gezet. De leiding van turbo naar ic en die van ic naar inlaatspruitstuk. Dan heb ik alles geplaatst en de bov aangesloten. Ze blaast mooi af, maar het geluid komt niet echt boven dat van de motor(downpipe is voor morgen).
fototjes: Afbeelding
Afbeelding

Morgen downpipe en misschien apexi.

Greetz roverdude

Geplaatst: wo mar 23, 2005 12:00 am
door Edgecrusher
Dat ziet er in ieder geval goed uit.

Ik denk dat ik ook maar eens een lascursus moet gaan doen.
Want ik wordt wel een beetje jaloers van al dat buizenwerk. :shock:

Geplaatst: wo mar 23, 2005 10:00 pm
door roverdude
Ik heb vandaag eens goed doorgewerkt, met als resultaat => eerste testrit is een feit. http://users.pandora.be/rover-216gti/21 ... IM1547.AVI
Filmke is nie echt duidelijk, Het was al donker en ik zat alleen in de auto...
Het gevoel is gewoon BEESTIG :shock: .
Eerste keer ging hij niet echt goed, even aan de apexi prutsen en het verschil was direct merkbaar. Vanaf +/- 4500tr/min schiet hij vooruit. En stopt niet voor de 7000tr/min. De bov blaast vrij luid af waardoor ik vermoed dat de druk hoger ligt dan 0.4 bar.
Hoeveel pk hij nu heeft kan ik niet zeggen, maar het zal toch zeker meer dan ervoor zijn.
Eerst volgende kost zal de koppeling zijn. Als ik van 1ste naar 2de overga blijft hij in de toeren hangen :cry: . Dan komt er direct een sterkere koppeling in.
Uit de testritten blijkt dat hij dus zeker eens goed moet afgesteld worden op een testbank, dan weet ik ook meteen met hoeveel pk ik onder mijn gat zit :D .


ps. morgen maak ik wel eens een beter filmpje



Greetz roverdude

Geplaatst: wo mar 23, 2005 10:12 pm
door Ewout
Kicke :bangin: Ben benieuwd naar de resultaten 8) Maakt trouwens een lekker geluidje.

Mzzls