
rover 216 Tomcat (turbo reed super)
Nee hoor, lag er maar los op;). Het moet er net naast komen. Dat rooie ding is trouwens de benzinedrukregelaar. Er zitten nog een hele hoop veren en plaatjes bij om de druk te wijzigen. De handleiding is wel nie zo schitterend, maar het zal wel lukken.speedfreax schreef:dat rooie ding, zit dat nou door je chassisnr.?
Ik heb enkel de bezinedrukregelaar kunnen plaatsen. De nippels waren van een onbekende maat, dus heb ik ze moeten uitboren en der 3/8" draad in moeten trekken. Dan de nieuwe nippels derin en leidinden trekken. Komt nog eens bij dat hij nogal groot uitvalt en is seieus heb moeten puzelen om er alles in te krijgen. Nu nog de Esm en de apexi en we kunnen testen.
Ik weet nog niet precies hoe mijn werkweek der uitziet dus ben ik ook niet zeker wanneer ik precies ga kunnen testen. (Hopelijk zo snel mogelijk)
Ik weet nog niet precies hoe mijn werkweek der uitziet dus ben ik ook niet zeker wanneer ik precies ga kunnen testen. (Hopelijk zo snel mogelijk)
Nieuwe update. De IC is geplaatst, de drukregelaar ook en de koelwaterslangen zijn aangesloten. Nu nog enkel de ic buizen, de downpipe aanpassen(zit nog een lek in) en het elec. gedeelte. Dat laatste zal niet zo simpel zijn vrees ik, want ik zal alles moeten zelf uitzoeken... Ik heb namelijk niets van schema's van de bedrading van de ecu
.
Ik heb ook een klein filmpje gemaakt (8Mb). Hier kan je de turbo mooi horen fluiten als ik gas los
.


filmpje: http://users.pandora.be/rover-216gti/21 ... IM1538.AVI
(filmpje is aan het uploaden, staat binnen 5 min online
)
Greetz roverdude

Ik heb ook een klein filmpje gemaakt (8Mb). Hier kan je de turbo mooi horen fluiten als ik gas los



filmpje: http://users.pandora.be/rover-216gti/21 ... IM1538.AVI
(filmpje is aan het uploaden, staat binnen 5 min online

Greetz roverdude
Laatst gewijzigd door roverdude op za mar 19, 2005 10:42 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
http://users.pandora.be/rover-216gti/21 ... IM1538.AVI
zo wel
zie ik het nou trouwens goed dat die turbo nergens op aangesloten is? je inlaat in ieder geval niet???
zo wel

zie ik het nou trouwens goed dat die turbo nergens op aangesloten is? je inlaat in ieder geval niet???
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
de buizen zijn idd nog niet aangesloten. Ik ga proberen om ze deze week na mijn uren op mijn werk te lassen. Hoe hij nu staat mag ik zeker niet rijden want dan zou de turbo kunnen overspoolen, gevolg zou zijn dat de lagers zouden vastlopen. Het heeft ook geen zin van nu al eens rond te rijden want er is toch nog geen boost.Mark16v schreef:http://users.pandora.be/rover-216gti/21 ... IM1538.AVI
zo wel
zie ik het nou trouwens goed dat die turbo nergens op aangesloten is? je inlaat in ieder geval niet???
@Gerald: Er komt voorlopig een Bosch bov op. Ik weet niet of die veel geluid zal geven. Later koop ik dan wel een ander model.
Greetz roverdude
Vandaag heb ik een tig post meegebracht van mijn werk en heb ik de leidingen in elkaar gezet. De leiding van turbo naar ic en die van ic naar inlaatspruitstuk. Dan heb ik alles geplaatst en de bov aangesloten. Ze blaast mooi af, maar het geluid komt niet echt boven dat van de motor(downpipe is voor morgen).
fototjes:

Morgen downpipe en misschien apexi.
Greetz roverdude
fototjes:


Morgen downpipe en misschien apexi.
Greetz roverdude
Ik heb vandaag eens goed doorgewerkt, met als resultaat => eerste testrit is een feit. http://users.pandora.be/rover-216gti/21 ... IM1547.AVI
Filmke is nie echt duidelijk, Het was al donker en ik zat alleen in de auto...
Het gevoel is gewoon BEESTIG
.
Eerste keer ging hij niet echt goed, even aan de apexi prutsen en het verschil was direct merkbaar. Vanaf +/- 4500tr/min schiet hij vooruit. En stopt niet voor de 7000tr/min. De bov blaast vrij luid af waardoor ik vermoed dat de druk hoger ligt dan 0.4 bar.
Hoeveel pk hij nu heeft kan ik niet zeggen, maar het zal toch zeker meer dan ervoor zijn.
Eerst volgende kost zal de koppeling zijn. Als ik van 1ste naar 2de overga blijft hij in de toeren hangen
. Dan komt er direct een sterkere koppeling in.
Uit de testritten blijkt dat hij dus zeker eens goed moet afgesteld worden op een testbank, dan weet ik ook meteen met hoeveel pk ik onder mijn gat zit
.
ps. morgen maak ik wel eens een beter filmpje
Greetz roverdude
Filmke is nie echt duidelijk, Het was al donker en ik zat alleen in de auto...
Het gevoel is gewoon BEESTIG

Eerste keer ging hij niet echt goed, even aan de apexi prutsen en het verschil was direct merkbaar. Vanaf +/- 4500tr/min schiet hij vooruit. En stopt niet voor de 7000tr/min. De bov blaast vrij luid af waardoor ik vermoed dat de druk hoger ligt dan 0.4 bar.
Hoeveel pk hij nu heeft kan ik niet zeggen, maar het zal toch zeker meer dan ervoor zijn.
Eerst volgende kost zal de koppeling zijn. Als ik van 1ste naar 2de overga blijft hij in de toeren hangen

Uit de testritten blijkt dat hij dus zeker eens goed moet afgesteld worden op een testbank, dan weet ik ook meteen met hoeveel pk ik onder mijn gat zit

ps. morgen maak ik wel eens een beter filmpje
Greetz roverdude