rover 216 Tomcat (turbo reed super)

214 216 218 220 25
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

tip: nachtje doorwerken, dan hebben we vanacht nog resultaten ;)
MG ZR S1800
roverdude

Bericht door roverdude »

De verkoper van R-speed zag het niet zitten om met dit weer naar ertvelde af te zakken. Dus nog altijd geen stukken :( .
Ik heb besloten om er dinsdag zelf om te rijden. Dus jammer genoeg geen update.
roverdude

Bericht door roverdude »

Vandaag de stukken afgehaald. Heb er wel 2 uur voor in de file gestaan :evil: .

Het ziet er allemaal vrij simpel uit om aan te sluiten, nu nog tijd vinden.
Afbeelding

Afbeelding
speedfreax

Bericht door speedfreax »

dat rooie ding, zit dat nou door je chassisnr.?
roverdude

Bericht door roverdude »

speedfreax schreef:dat rooie ding, zit dat nou door je chassisnr.?
Nee hoor, lag er maar los op;). Het moet er net naast komen. Dat rooie ding is trouwens de benzinedrukregelaar. Er zitten nog een hele hoop veren en plaatjes bij om de druk te wijzigen. De handleiding is wel nie zo schitterend, maar het zal wel lukken.
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Het is nu zaterdag,
dus de eerste testkilometers zul je al gedaan hebben.

Functioneerd alles naar wens nu.
Of moet er nog een boel 'finetuning' gebeuren?

We zijn natuurlijk wel benieuwd naar de 1e filmpjes.
roverdude

Bericht door roverdude »

Ik heb enkel de bezinedrukregelaar kunnen plaatsen. De nippels waren van een onbekende maat, dus heb ik ze moeten uitboren en der 3/8" draad in moeten trekken. Dan de nieuwe nippels derin en leidinden trekken. Komt nog eens bij dat hij nogal groot uitvalt en is seieus heb moeten puzelen om er alles in te krijgen. Nu nog de Esm en de apexi en we kunnen testen.
Ik weet nog niet precies hoe mijn werkweek der uitziet dus ben ik ook niet zeker wanneer ik precies ga kunnen testen. (Hopelijk zo snel mogelijk)
roverdude

Bericht door roverdude »

Nieuwe update. De IC is geplaatst, de drukregelaar ook en de koelwaterslangen zijn aangesloten. Nu nog enkel de ic buizen, de downpipe aanpassen(zit nog een lek in) en het elec. gedeelte. Dat laatste zal niet zo simpel zijn vrees ik, want ik zal alles moeten zelf uitzoeken... Ik heb namelijk niets van schema's van de bedrading van de ecu :cry: .
Ik heb ook een klein filmpje gemaakt (8Mb). Hier kan je de turbo mooi horen fluiten als ik gas los :D .

Afbeelding

Afbeelding

filmpje: http://users.pandora.be/rover-216gti/21 ... IM1538.AVI
(filmpje is aan het uploaden, staat binnen 5 min online ;) )

Greetz roverdude
Laatst gewijzigd door roverdude op za mar 19, 2005 10:42 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
speedfreax

Bericht door speedfreax »

filmpje werkt niet :(
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

http://users.pandora.be/rover-216gti/21 ... IM1538.AVI

zo wel :)

zie ik het nou trouwens goed dat die turbo nergens op aangesloten is? je inlaat in ieder geval niet???
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

:D mooi werk joh leuk geluid ook! heb je ook een p.b.v. voor het echte blow-off-soundje?
roverdude

Bericht door roverdude »

Mark16v schreef:http://users.pandora.be/rover-216gti/21 ... IM1538.AVI

zo wel :)

zie ik het nou trouwens goed dat die turbo nergens op aangesloten is? je inlaat in ieder geval niet???
de buizen zijn idd nog niet aangesloten. Ik ga proberen om ze deze week na mijn uren op mijn werk te lassen. Hoe hij nu staat mag ik zeker niet rijden want dan zou de turbo kunnen overspoolen, gevolg zou zijn dat de lagers zouden vastlopen. Het heeft ook geen zin van nu al eens rond te rijden want er is toch nog geen boost.

@Gerald: Er komt voorlopig een Bosch bov op. Ik weet niet of die veel geluid zal geven. Later koop ik dan wel een ander model.

Greetz roverdude
roverdude

Bericht door roverdude »

Vandaag heb ik een tig post meegebracht van mijn werk en heb ik de leidingen in elkaar gezet. De leiding van turbo naar ic en die van ic naar inlaatspruitstuk. Dan heb ik alles geplaatst en de bov aangesloten. Ze blaast mooi af, maar het geluid komt niet echt boven dat van de motor(downpipe is voor morgen).
fototjes: Afbeelding
Afbeelding

Morgen downpipe en misschien apexi.

Greetz roverdude
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Dat ziet er in ieder geval goed uit.

Ik denk dat ik ook maar eens een lascursus moet gaan doen.
Want ik wordt wel een beetje jaloers van al dat buizenwerk. :shock:
roverdude

Bericht door roverdude »

Ik heb vandaag eens goed doorgewerkt, met als resultaat => eerste testrit is een feit. http://users.pandora.be/rover-216gti/21 ... IM1547.AVI
Filmke is nie echt duidelijk, Het was al donker en ik zat alleen in de auto...
Het gevoel is gewoon BEESTIG :shock: .
Eerste keer ging hij niet echt goed, even aan de apexi prutsen en het verschil was direct merkbaar. Vanaf +/- 4500tr/min schiet hij vooruit. En stopt niet voor de 7000tr/min. De bov blaast vrij luid af waardoor ik vermoed dat de druk hoger ligt dan 0.4 bar.
Hoeveel pk hij nu heeft kan ik niet zeggen, maar het zal toch zeker meer dan ervoor zijn.
Eerst volgende kost zal de koppeling zijn. Als ik van 1ste naar 2de overga blijft hij in de toeren hangen :cry: . Dan komt er direct een sterkere koppeling in.
Uit de testritten blijkt dat hij dus zeker eens goed moet afgesteld worden op een testbank, dan weet ik ook meteen met hoeveel pk ik onder mijn gat zit :D .

ps. morgen maak ik wel eens een beter filmpje

Greetz roverdude
Ewout

Bericht door Ewout »

Kicke :bangin: Ben benieuwd naar de resultaten 8) Maakt trouwens een lekker geluidje.

Mzzls
Plaats reactie