rover 216 Tomcat (turbo reed super)
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Tungsten(wolfraam) Inert Gas.
Oftewel een werkbank waar hij kan lassen.
Oftewel een werkbank waar hij kan lassen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ik heb dus geen tig post kunnen bemachtigen. Maar omdat ik echt niet meer kon wachten heb ik het dan maar met de baguette gelast. En eigenlijk is het nog goed meegevallen, ook al kan ik hier niet zo goed met overweg
Stand van zaken: collector is klaar, turbo is gemonteerd en de olietoevoer is aangesloten.
Nu nog enkel de downpipe, aansluiting voor lambda sonde en olie afvoer.
En dan kan hij de eerste keer proefdraaien
Als hier alles goedgaat (ivm olie en uitlaatgas lekken) plaats ik de IC en daarna het pijpwerk plaatsen.
Ik zal straks nog enkele fototjes nemen
Greetz roverdude

Stand van zaken: collector is klaar, turbo is gemonteerd en de olietoevoer is aangesloten.
Nu nog enkel de downpipe, aansluiting voor lambda sonde en olie afvoer.
En dan kan hij de eerste keer proefdraaien

Als hier alles goedgaat (ivm olie en uitlaatgas lekken) plaats ik de IC en daarna het pijpwerk plaatsen.
Ik zal straks nog enkele fototjes nemen

Greetz roverdude
Ik hoop dat ik deze week voor het eerst kan proefdraaien. Maar dan wel zonder boost aan de motor toe te voegen. Aangezien mijn stukken nog niet binnen zijn. Ik zal al heel blij zijn als de turbo druk opbouwt en als er nergens lekken zijn.
Op de volgende foto zie je (niet erg duidelijk
) dat de turbo eronder hangt. Het is een heel ongewone opstelling, maar door de vorm en grootte van de collector was er maar 1 mogelijkheid.

Greetz roverdude

Op de volgende foto zie je (niet erg duidelijk

Greetz roverdude
Vandaag heb ik eindelijk nog eens een beetje tijd gevonden om verder te werken. De downpipe is zo goed als klaar. Ze past perfect, enkel nog de moer voor de lambda oplassen en klaar. Hopelijk kan ik morgen even vroeg stoppen op mijn werk zodat ik de carterpan kan afnemen om de olie retour leiding aan te sluiten. Dan nog alles vastzetten en controleren en eerste
test is een feit
Foto van de downpipe:

Greetz roverdude
test is een feit

Foto van de downpipe:

Greetz roverdude
Vandaag was mijn geduld volledig op. Ik heb een paar uur doorgewerkt en raad eens .... hij werkt
Niet zonder de nodige problemen, maar kom ik zit al zover.
Olietoevoer en afvoer werkt perfect, waterkoeling eveneens. Turbo spoolt op vanaf 1200tr/min. en haalt zonder afstelling +/- 0.7bar.
Een filmpje heb ik nog niet gemaakt, want door de herrie hoor je er toch niets van... Die herrie komt doordat de downpipe nog niet perfect past en dus 1 v/d flenzen niet goed dicht
De eerste 5 min begon hij maar te draaien vanaf 2000tr/min. Waarschijnlijk doordat hij een tijdje stilgelegen heeft of misschien omdat de olie nog niet erg warm had.
Nu nog enkel de charge leidingen op maat maken en de downpipe perfect passend maken. Dan apexi, benzinepomp, benzinedrukregelaar en missing link plaatsen en dan kunnen we de testbank op. Ik gok ergens rond half maart, want ondertussen staat hier een golfIII TDI met lekkende koppakking en die wil ik zo snel mogelijk van mijnen hof
Greetz roverdude

Niet zonder de nodige problemen, maar kom ik zit al zover.
Olietoevoer en afvoer werkt perfect, waterkoeling eveneens. Turbo spoolt op vanaf 1200tr/min. en haalt zonder afstelling +/- 0.7bar.
Een filmpje heb ik nog niet gemaakt, want door de herrie hoor je er toch niets van... Die herrie komt doordat de downpipe nog niet perfect past en dus 1 v/d flenzen niet goed dicht

De eerste 5 min begon hij maar te draaien vanaf 2000tr/min. Waarschijnlijk doordat hij een tijdje stilgelegen heeft of misschien omdat de olie nog niet erg warm had.
Nu nog enkel de charge leidingen op maat maken en de downpipe perfect passend maken. Dan apexi, benzinepomp, benzinedrukregelaar en missing link plaatsen en dan kunnen we de testbank op. Ik gok ergens rond half maart, want ondertussen staat hier een golfIII TDI met lekkende koppakking en die wil ik zo snel mogelijk van mijnen hof

Greetz roverdude
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
ik ben geen expert, maar de toerentallen die normaal met turbo's link zijn veel hoger toch?
Zeg 100.000 rpm, mooi dat het werkt in iedergeval.
Zeg 100.000 rpm, mooi dat het werkt in iedergeval.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
rover220GTi schreef:Ik neem aan dat die bedoeld dat de turbo bij 1200rpm (van de motor) gaat spoolen....Maar de turbine draait idd op flink hogere toeren...
Erik

Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk