Koppakking kapot.

414 416 418 420 45
216 driver

Bericht door 216 driver »

Dat zou dan bij elke auto zo moeten zijn, of er zou een iets dikkere koppakking gebruikt moeten worden.
Stylisimo

Bericht door Stylisimo »

Mijn vader heeft net even naar de auto gekeken, had geen tijd om hem aan de praat te krijgen, maar het blijkt de 1 van de 2 draden op de - pool gebroken is.

Vandaar dat de auto niet veel meer deed :roll:

Over het vlakken van de kop kan ik mededelen dat van Noort zelf tegen mij heeft gezegd dat ik de kop moet vlakken wanneer die nodig is.

Aanstaande dinsdag gaan we het wederom proberen de auto aan de praat te krijgen.

Jullie horen van mij.
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Je kan een kop niet te vaak laten vlakken, aangezien de kleppen dan op den duur idd in aanraking komen met de zuigers.

Maar dat wil dus niet zeggen dat het helemaal niet kan (1e keer is geen probleem).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Striker schreef:Je kan een kop niet te vaak laten vlakken, aangezien de kleppen dan op den duur idd in aanraking komen met de zuigers.
Dat is niet de reden waarom je niet kan blijven vlakken, de kleppen zitten echt nog een eind bij de zuigers vandaan.

Het probleem dat je veel eerder tegenkomt zijn je klepzittingen, die zitten erg laag in de verbandingskamer.

Maar dan hebben we het altijd over 1.5mm zeker, en vlakken gaat meestal per 0.2mm dus een keertje of 5 kun je altijd wel vlakken. Daarna wordt het passen en meten.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Stylisimo

Bericht door Stylisimo »

Hij doet het weer

Gister is er een eind gekomen aan het gepruts. :lol:

Vandaag mijn eerste 12km lange testrit gehad (naar werk) en ging allemaal perfect.

In principe is het vervangen van de koppakking een fluitje van een cent. Je moet alleen weten waar alles precies zit en hoe alles afgesteld moet worden.

We hebben ook veel hulp gehad van Van Noort en ben hun er ook erg dankbaar voor.
Stylisimo

Bericht door Stylisimo »

Ik heb nog een probleem gevonden.

Gisteravond mijn reservoir schoongemaakt, omdat deze gevuld is met de laatste restjes olie uit de leidingen, vervolgens het reservoir bijgevuld en tot mijn verbazing is het hele reservoir vanmorgen compleet leeg....

Er lag inderdaad een plas water onder de auto. Blijkbaar is hij vannacht langzaam leeggelopen. Echter wanneer is de auto start dan gaat het druppelen erg snel en lijkt het bijna alsof er een constante stroom vloeistof ergens uit sijpelt.

Ik heb meteen gekeken waar het vandaan komt maar kan niets vinden. Alle leidingen zo ver ik ze kan vinden na gekeken maar kan nergens lek vinden.

Ik zit me net te bedenken dat wij de thermostaat vervangen hebben, ik denk dat waarschijnlijk daar ergens het probleem zit.

Hebben jullie andere ideeën?

Verder doet de auto het perfect.
Stylisimo

Bericht door Stylisimo »

Probleem is nog niet verholpen.

De wagen lekt nog steeds. Nu heb ik net even op het forum zitten scrollen en kwam het volgende tegen:
Maar de mijne lekte op een rubber tussen de kop en het sproeistuk en als je daar te lang mee door rijd gaat de boel verbranden (en je ziet het niet op je temp sensor van je motor HEEL FIJN!). Kan je een nieuwe kop kosten, maar als je zoiets hebt (afhankelijk van hoeveel de rubber lekt) dan wordt ie helemaal niet meer heet, hooguit een beetje warm.
Hiervandaan

Nu heb ik inderdaad gemerkt dan de verwarming niet warm meer wordt en dat na een rit van 12 kilometer mijn reservoir nagenoeg leeg is.

heb dan ook de volgende vragen:

Hoe kan ik dit nakijken
Hoe kan ik het repareren
Wat zijn de eventuele kosten?
schoenie
MG-R Addict
Berichten: 443
Lid geworden op: za dec 24, 2005 1:18 am
Woonplaats:

Bericht door schoenie »

tja voor het vinden van het lek gebruiken ze in garages een apparaat om druk op het systeem te zetten en is het snel gevonden. Mogelijk dat je een keertje bij een garage langsgaat en vraagt of ze het voor je willen doen.
Plaats reactie