de mg zs en de mg zt hebben allebei een 2,5i 24v V6
de zs heeft 177 pk en de zt heeft er 190(automaat 180)
hoe kan dit?????
en is er een manier om mijn auto ook 190 pk te geven door een ingreep die de zt ook heeft gekregen??? (dus niet chippen of andere vorm van tuning)
ik neem aan de de zt een ander software programma heeft als de zs.
kan de zs wel chippen, maar als de zt gechipt word zal ie altijd meer vermogen houden.
er moet dus ergens een verschil zitten.
maar waar en wat??????????????????
vermogen zs en zt (vraag)
-
- The Big Boss
dit verhaal komt mij bekend voor 

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- Striker
- MG-R Freak
ZT heeft een iets andere mapping.
Ik heb weleens gehoord dat de nokkenassen ook iets anders zijn, maar lees hier tegenstrijdige berichten over.
Verder zijn de uitlaatspruitstukken van de ZS180 anders en leveren een restrictie op (een compromis om het blok te laten passen), dit zorgt voor het grootste verschil.
Ik weet dat er ZS180's zijn dat met enkel een ITG Maxogen en compleet uitlaatsysteem die meer vermogen leveren dan een standaard ZT190.
Ik heb weleens gehoord dat de nokkenassen ook iets anders zijn, maar lees hier tegenstrijdige berichten over.
Verder zijn de uitlaatspruitstukken van de ZS180 anders en leveren een restrictie op (een compromis om het blok te laten passen), dit zorgt voor het grootste verschil.
Ik weet dat er ZS180's zijn dat met enkel een ITG Maxogen en compleet uitlaatsysteem die meer vermogen leveren dan een standaard ZT190.