kapotte waterpomp

Plaats reactie
Mg_driver

kapotte waterpomp

Bericht door Mg_driver »

Afgelopen zaterdag ff weg met de auto om een nieuw lampje voor het achterlicht te halen. Zet ik hem op de parkeerplaats zie ik stoom onder de motorkap uit komen. :( Wist meteen al dat het fout was. ff onder de moterkap gekeken en het leek erop dat de waterpomp kapot was. De koelvloeistof weer bijgevuld en meteen naar de garage gegaan om daar te laten kijken of het ook echt de waterpomp was. Dit was dus het geval. Meteen de auto daar laten staan. En een leenauto meegekregen (een rover 214 si) gisteren terug gegaan naar de garage om te kijken of tie al klaar was. Helaas nog niet, zou vandaag wel klaar zijn.
Vandaag was de waterpomp inderdaad klaar, maar na een testritje bleek er vloeistof uit het moterblok zelf te komen. Conclusie: Zeer waarschijnlijk een lekke koppakking. Morgen wordt de kop eraf gehaald en gekeken of dat inderdaad het geval is.
Zo ja dan wordt dat een dure grap denk ik zo. :(
Ik houd jullie op de hoogte.

groeten Mg_driver
flatliner

Bericht door flatliner »

das mooi kl*tuh dan! suc6 ermee! (en de rekening...)
Mg_driver

Bericht door Mg_driver »

het is dus idd een lekke koppakking. kop is al weg om afgevlakt te worden en de nieuwe koppakking is besteld. nu maar afwachten wanneer ik er weer mee kan rijden.

groeten Mg_driver
Plaats reactie