mg zr 160 info gevraagt
mg zr 160 info gevraagt
Hallo mijn naam is Thomas. Ik ben lid van een nederlands rallyteam http://www.htsrallyteam.nl. Enkele maanden geleden is onze rallyauto een Peugeot 106 maxi kitcar afgebrand tot ons groot verdriet. Om die reden zijn wij op zoek naar ee nieuwe rallyauto. We hebben nu een lijstje van 5 potentiele auto's waaronder de MG ZR 160.
Namelijk deze: klikMG ZR 160 rallyauto
Nu is ons probleem dat ik geen enkele informatie over deze auto heb. Daarom mijn vraag om hulp bij jullie!
Hieronder heb ik er aan paar:
- Hoe zit het met de verkrijgbaarheid van onderdelen van dit type auto?Aangezien Rover nu failliet is? (online shops of adressen van MG (ZR) specialisten zijn zeer welkom!!!)
- Wat is het type motorblok van deze 1800 (type nummer of naam zeg maar)? Is dit hetzelfde als een Honda motorblok of zit er nu naast?
- Zijn er verder onderdelen uit te wisselen met andere auto's. Zo heb ik wat gelezen over overeenkomsten tussen deze auto en de Honda Accord?
- Wat is het adres voor informatie over deze auto in nederland of daarbuiten mocht ik verder nog met vragen zitten?
- wat zijn aandachtpunten van de auto?
Alvast bedankt voor de info! Met zo veel mogelijk hulp kan ik het meest bereiken om deze auto bij het team te promoten zodat we later met een mooie MG ZR 160 de Nederlandse rallypaden kunnen berijden!
groeten,
Thomas
Namelijk deze: klikMG ZR 160 rallyauto
Nu is ons probleem dat ik geen enkele informatie over deze auto heb. Daarom mijn vraag om hulp bij jullie!
Hieronder heb ik er aan paar:
- Hoe zit het met de verkrijgbaarheid van onderdelen van dit type auto?Aangezien Rover nu failliet is? (online shops of adressen van MG (ZR) specialisten zijn zeer welkom!!!)
- Wat is het type motorblok van deze 1800 (type nummer of naam zeg maar)? Is dit hetzelfde als een Honda motorblok of zit er nu naast?
- Zijn er verder onderdelen uit te wisselen met andere auto's. Zo heb ik wat gelezen over overeenkomsten tussen deze auto en de Honda Accord?
- Wat is het adres voor informatie over deze auto in nederland of daarbuiten mocht ik verder nog met vragen zitten?
- wat zijn aandachtpunten van de auto?
Alvast bedankt voor de info! Met zo veel mogelijk hulp kan ik het meest bereiken om deze auto bij het team te promoten zodat we later met een mooie MG ZR 160 de Nederlandse rallypaden kunnen berijden!
groeten,
Thomas
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
-De verkrijgbaarheid van spullen is uitstekend, maar alle rally-leveranciers zitten helaas in Engeland. Rover-original spul is prima te verkrijgen omdat de onderdelen tak van rover NIET failliet is(deze is eerder verkocht aan Caterpillar, gewoon via de "oude" merkdealers)
-Plaatwerk en dergelijken is goed verkrijgbaar van 3th party leveranciers.
-Een 1800 is nogal vreemd, rover heeft zelf een "super 1600"-klasse ZR in het programma gehad. De kans is aanwezig dat deze auto er daar 1 van is, of zwaar op gebaseerd is(waarom het wiel 2x uitvinden)
-Het blok is zeer bekend bij de tuners, zozeer zelfs dat er bedrijven zijn die niets anders doen. Dit komt o.a. omdat het blok in Lotus Elises/Exiges en Caterhams te vinden is.
-Het is GEEN Honda blok, de auto heeft NIETS met een Honda van doen. Behalve bepaalde toevalligheden(velgen en strutbraces, schieten me door het hoofd maar verder geloof ik niets)
-Plaatwerk en dergelijken is goed verkrijgbaar van 3th party leveranciers.
-Een 1800 is nogal vreemd, rover heeft zelf een "super 1600"-klasse ZR in het programma gehad. De kans is aanwezig dat deze auto er daar 1 van is, of zwaar op gebaseerd is(waarom het wiel 2x uitvinden)
-Het blok is zeer bekend bij de tuners, zozeer zelfs dat er bedrijven zijn die niets anders doen. Dit komt o.a. omdat het blok in Lotus Elises/Exiges en Caterhams te vinden is.
-Het is GEEN Honda blok, de auto heeft NIETS met een Honda van doen. Behalve bepaalde toevalligheden(velgen en strutbraces, schieten me door het hoofd maar verder geloof ik niets)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Bedankt voor het snelle antwoord.
Het is dus een blok van het type k-series neem ik aan.
De auto is opgebouwd in Belgie door het raceteam dat er mee reed dus niet door MG gebouwt zoals een super 1600. De MG ZR 160 1800 is een door de FIA erkende (en dus gehomologeerde) auto dus echt een andere dan de s1600. Er zullen zeker veel overeenkomsten zijn.
Ik ga morgen in ieder geval bellen naar het team dus daar zal ik meer te weten komen.
gr.
Thomas
Het is dus een blok van het type k-series neem ik aan.
De auto is opgebouwd in Belgie door het raceteam dat er mee reed dus niet door MG gebouwt zoals een super 1600. De MG ZR 160 1800 is een door de FIA erkende (en dus gehomologeerde) auto dus echt een andere dan de s1600. Er zullen zeker veel overeenkomsten zijn.
Ik ga morgen in ieder geval bellen naar het team dus daar zal ik meer te weten komen.
gr.
Thomas
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Welkom hier...
Die 106 Kitcar heb ik volgens mij live gezien...
Om de SPrint in amsterdam vorig jaar.
Toen stonden jullie op het paddock naar de MG METRO 6R4.....
Is dat nix om op te bouwen????????
Die 106 Kitcar heb ik volgens mij live gezien...
Om de SPrint in amsterdam vorig jaar.
Toen stonden jullie op het paddock naar de MG METRO 6R4.....
Is dat nix om op te bouwen????????
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Jah klopt toen stonden we naast die vette metro. Zeker een leuke auto maar voldoet niet meer aan de eisen om mee te kunnen doen (qua leeftijd en cilinder inhoud enz) met de rally. Is namelijk een auto uit de beruchte groep-B tijd met de audi quatro's enzo. Die was daar ook als nul auto in amsterdam geloof ik dus deed niet mee aan de wedstrijd. Die we daar overegens hebben gewonnen 

zo het is een tijd geleden. Gister bij VJB motors in Hasselt (Belgie) wezen kijken naar de MG ZR. Leuke auto! 220 pk bij 8000 toeren, pipercams, DTA computer met mogelijkheid tot datalog, viergaskleppenhuis, quiafe sequentiele 6-bak, sper diff. Volledige super 1600 rolkooi alleen niet zo net gelast
. Verder top autotje
.
Ik had alleen nog een paar vragen: Er zat een standaard stuurhuis op, de eigenaar beweerde dat deze al korter was dan een standaard rover 25 stuurhuis. Mijn vraag is hoe kort is dat? Daarmee bedoel ik hoeveel omwentelingen zijn er nodig om stuur van uiters links naar uiterstrechts te draaien (meestal 2,5 standaard)?
Wat ik wel jammer vond was dat er nog de standaard remmen op zaten. Schijnt goed te remmen maar voor de rally mag het altijd ietsje meer zijn.
Zijn er remmen kitjes voor de ZR 160 te koop zoja van welk merk? En zijn er ander merk remblokken (zachtere, sportiever) te koop zoals bijvoorbeeld Ferodo?
thomas


Ik had alleen nog een paar vragen: Er zat een standaard stuurhuis op, de eigenaar beweerde dat deze al korter was dan een standaard rover 25 stuurhuis. Mijn vraag is hoe kort is dat? Daarmee bedoel ik hoeveel omwentelingen zijn er nodig om stuur van uiters links naar uiterstrechts te draaien (meestal 2,5 standaard)?
Wat ik wel jammer vond was dat er nog de standaard remmen op zaten. Schijnt goed te remmen maar voor de rally mag het altijd ietsje meer zijn.
Zijn er remmen kitjes voor de ZR 160 te koop zoja van welk merk? En zijn er ander merk remblokken (zachtere, sportiever) te koop zoals bijvoorbeeld Ferodo?
thomas