Ik rijd mijn (gechipte) Rover met octaan 98 en liefst nog hoger omdat hij na het chippen graag wil pingelen bij plotseling gas in lage toeren.
Mijn chiptuning en overige aanpassingen heeft mogelijk in totaal 20 tot 25 Pk opgeleverd maar ik vind de testbank te duur om dat even te bewijzen. Ik meet gewoon aan de gegevens die ik van autotypes op internet vind. een VW passat of audi (VAGblok) 2.0TDI heeft gechipt maximaal 170Pk maar verder ongeveer gelijk gewicht en die blaas ik er makkelijk na een sprint gewoon uit. Dus ik denk dat het wel klopt...de geschatte 180BHP.
Probleem bij mij blijkt toch wel de koeling te zijn geweest want een cilinderkop eruitblazen is toch wel hoogst ongebruikelijk voor een Honda.
Vandaag overigens weer wat bij geleerd over honda;
Dat een honda bij winter (zoals vandaag) vaak veel witte rook geeft bij een koude start is typisch Honda jaja
er wordt extra veel brandstof ingespoten (die niet in de cylinders verbrand maar juist daarna in het uitlaatspruitstuk) zodat de kathalisator sneller opwarmt!
en ik maar denken dat ik olie of iets anders aan het wegstoken was...ik rook gewoon de kat!!
Let maar eens op.....in de ochtend op de weg roken de meeste Hondas.

nooit geweten, andere merken doen dat niet op die manier

Overigens had ik vanavond een klein probleem; motor 623Si loopt bij 1200 en 2000 toeren wat onregelmatig, ook bij het terugvallen een hikje erin...weird.
Ik heb de boegies schoongemaakt zonder resultaat. Lijkt op een ontstekingsprobleempje (verdelerkap) of een van de sproeiers. Bij hogere toeren loopte met vol vermogen. Starten ook geen probleem. Iemand???