Veel en allerlei diverse vragen over MG-F

Plaats reactie
Dimmetje

Veel en allerlei diverse vragen over MG-F

Bericht door Dimmetje »

Sinds 5 maanden heb ik een MG-F van 10 jaar oud. De MG rijdt heerlijk, maar een aantal zaken zijn mij nog onduidelijk.
1) Wat is de ideale bandenspanning (heb ergens gelezen 1.8 bar voor en 2.0 bar achter, klopt dat ?)
2) waar kan ik goedkoop originele MGF vloermatten krijgen
3) Wat is nu de ideale brandstof voor de MG: euro 95 loodvrij, euro 95 V-power (of andere alternatieven daarvan bij andere benzinepompen), of euro 98 (super of superplus) ?
4) Bij het stationair draaien maakt de VVC een ratelend (niet hard, maar naar mijn inzien te hard) geluid. Volgens de dealer kan het geen kwaad, maar weet iemand een oorzaak of hoe dit te verhelpen.
5) ik ben redelijk tevreden over mijn dealer in Leiderdorp (autohome), maar het moeilijk dichtgaan van mijn portier links als gevolg van het opnieuw aanbrengen van een deurgeleider en de schade ontstaan aan de binnendeur als gevolg van het harder moeten dichttrekken van de deur valt volgens de dealer buiten de garantie. Heeft een ervaringsdeskundige een tip op dit gebied om het toch vergoed te krijgen, het is namelijk schade als gevolg van een reparatie
6) Mijn binnenspiegel is kapot, bleek later met plakband vastgeplakt te zijn aan de achterzijde (uit het zicht). Weet iemand waar ik goedkoop een nieuwe spiegel kan kopen.
7) ik heb geen instructieboekje bij de auto. Via de dealer heb ik het niet kunnen krijgen / bestellen, heeft iemand een idee hoe ik daar aan kan komen.
8) wat is de beste was en polisch voor het onderhoud van de lak ?
9) klopt het dat een cabrio niet door de wasstraat kan. Bij een eenmalige poging kwam er aan beide zijde van het dak fors veel water naar binnen.
10) wie heeft er te koop / aangeboden een hardtop voor mijn MG-F in Britisch Racing green of waar kan ik daar goedkoop aan komen.

Met vriendelijke groet,

Dimitri Helleman, arts
Striker
MG-R Freak

Re: Veel en allerlei diverse vragen over MG-F

Bericht door Striker »

1) Klopt, voor 1.8 à 1.9, achter 2.0 à 2.1
3) Gewoon euro 95, hogere ron-waarden hebben geen nut aangezien de K-serie motor geen klop-sensor heeft. Is dus zonde van het geld.
4) Dat zijn heel waarschijnlijk de klepstoters, dat doet eigenlijk iedere F en met name de VVC, kan geen kwaad.
5) je niet laten afschepen. Het is bij een reparatie gebeurd en dus de verantwoordelijkheid van de dealer. Dreig maar met Bovag of rechtsbijstandverzekering, dat helpt vaak al.
8 ) Meguiars.
9) Geen één auto mag door een wasstraat!!! Ga je schamen ;). Maar voor een cabrio is het helemaal niet aan te raden, aangezien de kap niet echt bedoeld is om water met flinke druk buiten te laten.
10) Houdt Ebay (vooral de Engelse en Duitse versie) scherp in de gaten, daar worden ze regelmatig aangeboden
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Dimmetje

Bericht door Dimmetje »

Striker schreef:1) Klopt, voor 1.8 à 1.9, achter 2.0 à 2.1
3) Gewoon euro 95, hogere ron-waarden hebben geen nut aangezien de K-serie motor geen klop-sensor heeft. Is dus zonde van het geld.
4) Dat zijn heel waarschijnlijk de klepstoters, dat doet eigenlijk iedere F en met name de VVC, kan geen kwaad.
5) je niet laten afschepen. Het is bij een reparatie gebeurd en dus de verantwoordelijkheid van de dealer. Dreig maar met Bovag of rechtsbijstandverzekering, dat helpt vaak al.
8 ) Meguiars.
9) Geen één auto mag door een wasstraat!!! Ga je schamen ;). Maar voor een cabrio is het helemaal niet aan te raden, aangezien de kap niet echt bedoeld is om water met flinke druk buiten te laten.
10) Houdt Ebay (vooral de Engelse en Duitse versie) scherp in de gaten, daar worden ze regelmatig aangeboden
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Striker schreef: 3) Gewoon euro 95, hogere ron-waarden hebben geen nut aangezien de K-serie motor geen klop-sensor heeft. Is dus zonde van het geld.
De laatsten wel hoor, ik heb er hier 1 liggen. Gemakkelijk te herkennen aan een totaal andere kleppendeksel.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Wat versta je onder "laatsten"? Volgens mij hebben toch ook niet alle mems3 modellen een klop-sensor.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

10: hardtop is nooit goedkoop. ook niet op ebay.
700 euro moet je al gauw rekenen. :cry:
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Striker schreef:Wat versta je onder "laatsten"? Volgens mij hebben toch ook niet alle mems3 modellen een klop-sensor.
Misschien niet allemaal, maar genoeg in ieder om te zeggen dat ze wel bestaan. Ik dacht zelf dat het met mems3(~2002) mee kwam, maar dat weet ik niet zeker.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Fred Sandbergen

Instruktie boekje MGF

Bericht door Fred Sandbergen »

7) Ik heb een instruktieboekje kunnen kopen bij Niestcar BV
MG/ROVER DEALER, te Heemskerk, ik hoop dat hij er nog een
heeft!!

Succes!!!
Plaats reactie