verlagingsveren
verlagingsveren
jooo mensen, heb nu eindelijk et geld bij elkaar, maar ik snap er echt geen bal van :S
ik moet dus verlagingsveren hebben voor mn coupé (1.6), hier en daar gezocht dus, maar de 1 zegt dat die van een turbo dr op moeten :S en de ander zegt weer van niet :S
weet IEMAND hier dan niet waar je gewoon goede veren kan kopen voor verlaging van 30-45 mm ofzoiets??
alvast bedankt!! tjooo!!
Marc.
ik moet dus verlagingsveren hebben voor mn coupé (1.6), hier en daar gezocht dus, maar de 1 zegt dat die van een turbo dr op moeten :S en de ander zegt weer van niet :S
weet IEMAND hier dan niet waar je gewoon goede veren kan kopen voor verlaging van 30-45 mm ofzoiets??
alvast bedankt!! tjooo!!
Marc.
alles past op alles, er zijn alleen een aantal problemen:
- de normale R200 MK2/400 MK1 zijn 15mm hoger dan de Coupe/Cabrio. Als je dus een set van een 200/400 erop zou zetten (wat ik nu heb) verlaag je maar 25mm in plaats van 40mm.
- De 2.0 en 2.0 Turbo hebben een blok dat 150kg weegt tegenover de 1.6 die 100kg weegt. Als je dus veren voor een 2.0 of Turbo zou monteren wordt de auto aan de voorkant niet genoeg verlaagd.
- de normale R200 MK2/400 MK1 zijn 15mm hoger dan de Coupe/Cabrio. Als je dus een set van een 200/400 erop zou zetten (wat ik nu heb) verlaag je maar 25mm in plaats van 40mm.
- De 2.0 en 2.0 Turbo hebben een blok dat 150kg weegt tegenover de 1.6 die 100kg weegt. Als je dus veren voor een 2.0 of Turbo zou monteren wordt de auto aan de voorkant niet genoeg verlaagd.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
jaa ikke snappe nu :P
maar mark, als je eens zou willen kijken:
heb hier een online-shop uit engeland, je ziet allerlei veren (sets) van Gmax, waar ik veel goede reacties over lees.
MAAARR, als je in het midden kijkt, zieje de set voor de 200 coupe, ex. turbo, ( dus niet voor de turbo ), met art. nr. 30RO01, met in de linkerbovenhoek de set voor de 200/400...maar die heeft HETZELFDE art. nr. d.w.z. 30RO01 :S
dat zou dus willen zeggen dat het gewoon 200/400 veren zijn die ze verkopen, als coupé veren zegmaar :S heeeel vaag.. iemand verklaring??
http://www.dcp-shop.co.uk/buy-car-acces ... _1168_1275
maar mark, als je eens zou willen kijken:
heb hier een online-shop uit engeland, je ziet allerlei veren (sets) van Gmax, waar ik veel goede reacties over lees.
MAAARR, als je in het midden kijkt, zieje de set voor de 200 coupe, ex. turbo, ( dus niet voor de turbo ), met art. nr. 30RO01, met in de linkerbovenhoek de set voor de 200/400...maar die heeft HETZELFDE art. nr. d.w.z. 30RO01 :S
dat zou dus willen zeggen dat het gewoon 200/400 veren zijn die ze verkopen, als coupé veren zegmaar :S heeeel vaag.. iemand verklaring??
http://www.dcp-shop.co.uk/buy-car-acces ... _1168_1275
ik weet het, dat is mijn hele dillema ook.
mijn veren zouden officieel ook voor de Coupe moeten zijn maar dat bleken ze dus niet te zijn....
maarja, ff proberen en als het niet goed is weer terugbrengen gaat ook zomaar niet. daarom ben ik ook bezig met 2e hands veren waarvan je zeker weet dat ze op een Coupe hebben gezeten.
mijn veren zouden officieel ook voor de Coupe moeten zijn maar dat bleken ze dus niet te zijn....
maarja, ff proberen en als het niet goed is weer terugbrengen gaat ook zomaar niet. daarom ben ik ook bezig met 2e hands veren waarvan je zeker weet dat ze op een Coupe hebben gezeten.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
ik heb toentertijd een aanbieding gehad om mijn veren te laten persen, kostte geloof ik 25 euro per veer. dan kan je de gewenste verlaging nog opgeven ook!
wel leuk, maar ik zie het niet zo zitten, volgens mij komt dat de wegligging niet ten goede.
wel leuk, maar ik zie het niet zo zitten, volgens mij komt dat de wegligging niet ten goede.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
hmm, neeej dat lijkt me niet goed idd...maar kijk, het klinkt best logisch dit... :
Veer X is voor de 214/216 hatch, deze laat de auto 4 cm zakken,
Als je veer X onder de coupe doet, creeer je maar een drop van 2 cm, wat het dus niet waard is!
maaarrr de veren van een 214 verschillen volgens mij voor de rest niet, alleen qua lengte! :S
dus gewoon zon kit kopen voor een 214/216 (non coupe) en er zelf een stukkie afhalen, daarmee beinvloed je niet de rijkarakteristieken, wat je met het persen van een veer wel doet.
klinkt wel logisch toch??
Veer X is voor de 214/216 hatch, deze laat de auto 4 cm zakken,
Als je veer X onder de coupe doet, creeer je maar een drop van 2 cm, wat het dus niet waard is!
maaarrr de veren van een 214 verschillen volgens mij voor de rest niet, alleen qua lengte! :S
dus gewoon zon kit kopen voor een 214/216 (non coupe) en er zelf een stukkie afhalen, daarmee beinvloed je niet de rijkarakteristieken, wat je met het persen van een veer wel doet.
klinkt wel logisch toch??
Ja, en de vering van de standaard 200 MK2 hatch ziet er niet uit! Er zitten normaalgesproken kieren tussen de band en de wielkas waar je een jumbojet tussen kan landen! Het lijkt wel een soort bigfoot of zoMark16v schreef:Ik weet niet zeker of het in de veren of in de veerschotels zit maar er zit wel degelijk een verschil in. De Coupe is gewoon 15mm lager dan de andere 200/400s.

Dat was iets dat ik nog altijd niet snap. op mijn gsi en 2.0 coupe waren de veerpoten identiek. op de 1.6 coupe waren de benen die over de draagarm gaan een paar cm langer.Edgecrusher schreef:Ik meende dat Roverdude hier wel eens een foto geplaatst heeft dat de uiteinden van de veerpoten anders zijn. (langere flensen)
Misschien kun je dat nog even terugzoeken....
@coupe16v:Veren afslijpen zou ik echt niet doen, in tegenstelling tot wat jij beweerd is de volledig veer belangrijk. Het is je misschien al opgevallen dat een veer niet overal gelijk is, niet in diameter en ook niet in de afstand tussen de spiralen. 1 Ring afslijpen kan rare effecten geven. Wiegen, slechte weglliging, enz. Dan nog liever persen, maar dan moet het wel goed gebeurt zijn, en niet enkel ter plaatse opwarmen, de veer moet zeker overal even warm hebben en je moet ze rustig laten afkoelen. Anders creeër je een gehard stuk in je spiraal en heb je kans dat ze plots door midden breekt met alle gevolgen vandien

Voor de prijs van een setje veren zou ik al die risico's niet willen lopen, spaar dan direct door voor een volledige kit. Die kost je op termijn minder dan afzaag en perstoestanden.
Ps. hier in België word je afgeschoten als je over zo'n dingen begint, deze verlagingsmethodes liggen aan de basis van onze superstrenge keuring en dito flikken.
greetz Roverdude