Rover 25 idt
Rover 25 idt
Ik ben van plan om een rover 25 2.0 idt te kopen. Maar wil eerst wat meer te weten komen over deze auto. En ben benieuwd of hier ook mensen zijn die deze auto hebben en wat over t algemeen de ervaring is met deze auto (zoals onderhoudsvrij, stil, elektrische storingen, kwaaltjes enz) Dus waar moet ik goed om denken voordat ik m koop? Is 132000 km voor een rover diesel veel of valt dat mee, want moet misschien bij deze kmstand de turbo gereviseerd worden ofzo? Zijn er verder ook shops in nederland waar je bodykits kunt krijgen voor de auto? Wat is de steek van de auto voor de velgen? Is er ook chiptuning voor deze dieselmotor en hoeveel pk is er uit te halen? Ik hoop dat jullie me wat meer info kunnen geven. bvd
-
- MG-R Core
Over de ervaringen met die diesel kan ik niet zoveel zeggen...
Cartrend is een van de zaken die spullen voor jou zou kunnen leveren...
Over chiptuning,Rica kan wat leveren, dan krijg je een vermogenstoename van 25 PK en 45 NM dus kom je op 125 PK en 285 NM...
De steek voor de auto is 4*100 de ET waarde weet ik niet precies,
Cartrend is een van de zaken die spullen voor jou zou kunnen leveren...
Over chiptuning,Rica kan wat leveren, dan krijg je een vermogenstoename van 25 PK en 45 NM dus kom je op 125 PK en 285 NM...
De steek voor de auto is 4*100 de ET waarde weet ik niet precies,
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Ik zit me eigenlijk af te vragen of de motor in de 25 dezelfde is als in de 45?
Het gekke is namelijk dat op de site van rica, de vermogenswinst bij de 45 hoger is dan bij de 25...zou toch gek zijn als de motor hetzelfde is lijkt me..
Overigens, wat chiptuning betreft zijn er nog wel meerdere dan alleen Rica, bv DMT
132000 km lijkt me absoluut niet veel voor een diesel (voor een benzinewagen ook niet), maar ligt er natuurlijk aan hoe er mee omgesprongen is (alles kan kapot als je het echt wilt).
Het gekke is namelijk dat op de site van rica, de vermogenswinst bij de 45 hoger is dan bij de 25...zou toch gek zijn als de motor hetzelfde is lijkt me..
Overigens, wat chiptuning betreft zijn er nog wel meerdere dan alleen Rica, bv DMT
132000 km lijkt me absoluut niet veel voor een diesel (voor een benzinewagen ook niet), maar ligt er natuurlijk aan hoe er mee omgesprongen is (alles kan kapot als je het echt wilt).
Er zijn 2 versies van de idt, de 100pk en de 113pk, ik heb net gekeken op de site van Rica en hoe zij met dezelfde chip 11 pk meer uit een 45 met precies dezelfde motor weet te krijgen is me ook niet duidelijk
Verder over de 25 idt, ik heb er een keer in proefgereden en dat was bagger, maar dat lag aan het feit dat die garage weigerde de filters te vervangen voor de auto was verkocht aan iemand
, ik heb hem de tip gegeven dat om te draaien, misschien dat hij dan ook nog van zijn auto's af komt.
Gr. Tomas

Verder over de 25 idt, ik heb er een keer in proefgereden en dat was bagger, maar dat lag aan het feit dat die garage weigerde de filters te vervangen voor de auto was verkocht aan iemand

Gr. Tomas
Dat snapte ik dus ook al niet416sí señor schreef:Er zijn 2 versies van de idt, de 100pk en de 113pk, ik heb net gekeken op de site van Rica en hoe zij met dezelfde chip 11 pk meer uit een 45 met precies dezelfde motor weet te krijgen is me ook niet duidelijk![]()

Overigens is die 113 pk weer verdwenen in de nieuwe modellen geloof ik?
In de MG's zit die nog wel.
lol...blijkbaar zijn er meer van dat soort bedrijfjes.416sí señor schreef: Verder over de 25 idt, ik heb er een keer in proefgereden en dat was bagger, maar dat lag aan het feit dat die garage weigerde de filters te vervangen voor de auto was verkocht aan iemand, ik heb hem de tip gegeven dat om te draaien, misschien dat hij dan ook nog van zijn auto's af komt.
![]()
Ik heb een keer proefgereden in een turbodiesel, en na 10 minuten rijden ging het lampje motorstoring aan, en was de turbo "weg"

Ze verzekerden mij dat dat opgelost werd op het moment dat ik hem koop...

Bij phenomenon-tuning in Belgie vroegen ze een aantal maanden geleden nog een 25 om op te leuken met een bodykit, er zijn wat voorwaarden natuurlijk, maar je kunt het daar eens vragen, ik zou het denk ik wel weten in mijn positie.Zijn er verder ook shops in nederland waar je bodykits kunt krijgen voor de auto?

http://www.phenomenon-tuning.be
Gr. Tomas
Ik heb zelf een Rover 420 Di gehad, en die beviel me uitstekend. En die kilometerstand is helemaal geen probleem, kan makkelijk 250000 tot 300000 mee of nog langer. De motor is hetzelfde als in de 45, niet hetzelfde als in de 200 of de 400, is volgens mij een andere turbo opgekomen.
Het enige nadeel vond ik het verbruik, ik reed gemiddeld 1 op 14.5, vindt ik niet erg zuinig voor een diesel. Maar ik geloof dat het nieuwere type motor zoals in de 25 een stuk zuiniger is.
Zet er ook een inductiekit van Green Filters op, scheelt echt wel wat in vermogen, plus sportief geluid. En vraag eens na bij EPS voor een katvervanger, dat scheelt ook een aardig stuk vermogen.
Het enige nadeel vond ik het verbruik, ik reed gemiddeld 1 op 14.5, vindt ik niet erg zuinig voor een diesel. Maar ik geloof dat het nieuwere type motor zoals in de 25 een stuk zuiniger is.
Zet er ook een inductiekit van Green Filters op, scheelt echt wel wat in vermogen, plus sportief geluid. En vraag eens na bij EPS voor een katvervanger, dat scheelt ook een aardig stuk vermogen.
ehh...Dennis 25 Vi schreef: Het enige nadeel vond ik het verbruik, ik reed gemiddeld 1 op 14.5, vindt ik niet erg zuinig voor een diesel. Maar ik geloof dat het nieuwere type motor zoals in de 25 een stuk zuiniger is.
Ik rijd gemiddeld ook 1 op 14,5
Bij snelweg cruisen (en dan niet 150 of harder gaan, maar 120-130), dan is ie wel wat zuiniger te krijgen heb ik toevallig laatst geprobeerd.
Op de gok (moet het een beetje afschalen) is dan de 1 op 18 wel te halen...maar gemiddeld dus echt niet (tenminste mij lukt het niet bij mijn rijstijl).
Wat open luchtfilter betreft...ik kan niet uit ervaring spreken, maar ben al bij verschillende bedrijfjes geweest, en krijg overal te horen dat een open luchtfilter plaatsen geen hol uitmaakt bij een diesel, behalve wanneer je van het geluid houd.
Bij mij maakte het degelijk wel verschil. Zeker met doortrekken op de hogere toeren, hij was gewoon soepeler.Dennis schreef:Wat open luchtfilter betreft...ik kan niet uit ervaring spreken, maar ben al bij verschillende bedrijfjes geweest, en krijg overal te horen dat een open luchtfilter plaatsen geen hol uitmaakt bij een diesel, behalve wanneer je van het geluid houd.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
en sinds wanneer is een 25 vi een diesel? (of heb je het over een vorige auto ofzo)
punt is dat een atmosferische auto(een auto zonder drukvulling) veel meer profijt heeft van het verbeteren van het inlaat kanaal, aangezien hij zelf de lucht moet aanzuigen.
Een auto met turbo(of compressor) kan met gemak de cilinders goed vullen, zo goed zelf dat er een overdruk ventiel aanwezig is. (m.a.w. als je inlaatkanaal dan restictiever is/word, dan gaat er simpel weg minder lucht door je overdruk ventiel weg, maar krijgt de motor nog steeds evenveel lucht=vermogen).
Er is wel een klein gebied(lage toeren) wanneer het overdrukventiel nog niet actief is, waar kleine verbeteringen mogenlijk zijn als het inlaatkanaal verbeterd word. Echter bij die lage toerentallen(=>weinig lucht) voldoet over het algemeen het std luchtkanaal meer dan voldoende.
punt is dat een atmosferische auto(een auto zonder drukvulling) veel meer profijt heeft van het verbeteren van het inlaat kanaal, aangezien hij zelf de lucht moet aanzuigen.
Een auto met turbo(of compressor) kan met gemak de cilinders goed vullen, zo goed zelf dat er een overdruk ventiel aanwezig is. (m.a.w. als je inlaatkanaal dan restictiever is/word, dan gaat er simpel weg minder lucht door je overdruk ventiel weg, maar krijgt de motor nog steeds evenveel lucht=vermogen).
Er is wel een klein gebied(lage toeren) wanneer het overdrukventiel nog niet actief is, waar kleine verbeteringen mogenlijk zijn als het inlaatkanaal verbeterd word. Echter bij die lage toerentallen(=>weinig lucht) voldoet over het algemeen het std luchtkanaal meer dan voldoende.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ik rij nu zo'n 2,5 jaar in een 200 TDic uit '98 en moet zeggen het bevalt goed.
Heb er nu 185000 km op staan en heb hem gekocht met 133.000 km.
De Rover dieselblokken staan als betrouwbaar bekend. Regelmatig zijn beurtjes geven en er is niks aan de hand.
Ik rij er gemiddeld 1:19 mee. Het enige is dat het blokje wat lawaai maakt
Heb er nu 185000 km op staan en heb hem gekocht met 133.000 km.
De Rover dieselblokken staan als betrouwbaar bekend. Regelmatig zijn beurtjes geven en er is niks aan de hand.
Ik rij er gemiddeld 1:19 mee. Het enige is dat het blokje wat lawaai maakt