heeeeeeeeelp??????? mijn 114 gti hangt naar rechts
heeeeeeeeelp??????? mijn 114 gti hangt naar rechts
mijn 14 gti hangt naar rechts voor en achter en niet zo´n beetje ook (valt niet mee te rijden zo)
kan het zijn dat er een veerbol lek is of is er wat anders aan de hand.
kan ik dit zelf vervangen of is dat niet aan te raden en waar kan ik het makkelijkst onderdelen in braband halen
kan het zijn dat er een veerbol lek is of is er wat anders aan de hand.
kan ik dit zelf vervangen of is dat niet aan te raden en waar kan ik het makkelijkst onderdelen in braband halen
waarschijnlijk is er 1 lek inderdaad, voor en achter zijn verbonden dus dan hangt de hele auto naar 1 kant. vervangen is wel zelf te doen (hangt ervan af hoe handig je bent uiteraard) maar je hebt wel wat speciaal gereedschap nodig, denk bijvoorbeeld aan de pomp om de vloeistof erin te pompen.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Als het ineens is gebeurd dan is er idd een veerbol lek(of heel misschien een leiding of een ventiel, maar de kans daarop is klein)
Je kunt hem gerust zelf vervangen, en hem daarna naar een garage rijden die een pomp heeft. Haal wel eerst de druk er volledig af, die veerbollen kunnen alleen maar intern lek zijn(dat gebeurd meestal) en hoewel de druk dan sterk afneemd, is het nog altijd gevaarlijk.
Je kunt hem gerust zelf vervangen, en hem daarna naar een garage rijden die een pomp heeft. Haal wel eerst de druk er volledig af, die veerbollen kunnen alleen maar intern lek zijn(dat gebeurd meestal) en hoewel de druk dan sterk afneemd, is het nog altijd gevaarlijk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Okeej dan... Het lijkt wel rotte bollen seizoen of zo
Als er een lek zit aan de kant van de bol waar de vloeistof zit dan ruik je dat vooral aan die alcohol-antivries achtige lucht en evt. een vloeistofspoor.
Het kan echter ook zijn dat het stikstof gedeelte doorgerot is (dat zit in de kop, aan de andere kant van het membraan), maar dat gebeurt volgens mij minder vaak. Het membraan zelf kan ook kapot zijn. Is moeilijk te bepalen van een afstand.
Als de auto idd echt helemaal naar een kant hangt dan kan het bijna niks anders zijn dan een lekke bol. Ik zou idd ook niet dezelfe fout maken door naar de dealert te rijden, want die haalt z'n maandsalaris eruit... Ik zou het idd ook door een beun laten fixen. Suc6 r-mee

Als er een lek zit aan de kant van de bol waar de vloeistof zit dan ruik je dat vooral aan die alcohol-antivries achtige lucht en evt. een vloeistofspoor.
Het kan echter ook zijn dat het stikstof gedeelte doorgerot is (dat zit in de kop, aan de andere kant van het membraan), maar dat gebeurt volgens mij minder vaak. Het membraan zelf kan ook kapot zijn. Is moeilijk te bepalen van een afstand.
Als de auto idd echt helemaal naar een kant hangt dan kan het bijna niks anders zijn dan een lekke bol. Ik zou idd ook niet dezelfe fout maken door naar de dealert te rijden, want die haalt z'n maandsalaris eruit... Ik zou het idd ook door een beun laten fixen. Suc6 r-mee

- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
nou het is gewoon een erg oud topic 
Insaniac is zo geinterreseerd dat hij een zwik oude topics gebumbt heeft.

Insaniac is zo geinterreseerd dat hij een zwik oude topics gebumbt heeft.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ik denk dat de druk gewoon niet helemaal gelijk is aan beide kanten. Gewoon ff laten oppompen.
Als je echt een lekke veerbol hebt dan hangt 'ie niet een beetje naar een kant, maar dan krijg je meer dit effect (de landrover is dan je rovertje 100):

Ik kon toen de bol van mijn GTa ontplofde vanaf de zijkant ongeveer de uitlaat onder de auto zien hangen
Als je echt een lekke veerbol hebt dan hangt 'ie niet een beetje naar een kant, maar dan krijg je meer dit effect (de landrover is dan je rovertje 100):
Ik kon toen de bol van mijn GTa ontplofde vanaf de zijkant ongeveer de uitlaat onder de auto zien hangen
