Stationair toerental 216GTi?

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Pipmastah216GTi

Stationair toerental 216GTi?

Bericht door Pipmastah216GTi »

Zo dan, ik blijf maar vragen stellen hiero :P

Ik vroeg me af of ik het stationaire toerental van mijn 216GTi ietsjes kan verhogen zodat mijn vullingen er niet steeds uit trillen bij het stoplicht :mrgreen:

Ik weet dat het normaal is dat 216GTi's, Civics en CRX-en met deze motor trillen bij stationair toerental (=+-850 toeren bij mij), maar het zou wel relaxed zijn als ik dat zo rond de 950-1000 zou kunnen krijgen, want dan voel je er niks meer van... Weet iemand hoe ik dit kan fixen? Ik zat zelf te denken aan gewoon het gaskabeltje een beetje strakker te zetten, maar dan trap ik straks m'n gashuis aan gort bij vol gas... :?
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Er moet een bypass langs je gasklep zitten(waarschijnlijk in je gasklep net zoals bij een K-blok), hier zit weer een stelschroefje in(op de gasklep dus)

Gewoon zoeken naar een stel mogenlijkheid op je gasklep om meer lucht van de ene kant van de klep naar de andere kant te krijgen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

ik heb geen enkel probleem daarmee, ik heb wel soms als ik gas loslaat en koppeling intrap dattie ff inzakt tot 500 toeren en dan weer terugkomt op ong. 900.

schijnt te maken te hebben met een vuil gasklephuis, keertje losmaken en schoonmaken kan een hoop helpen.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Pipmastah216GTi

Mark16v schreef:ik heb geen enkel probleem daarmee, ik heb wel soms als ik gas loslaat en koppeling intrap dattie ff inzakt tot 500 toeren en dan weer terugkomt op ong. 900.

schijnt te maken te hebben met een vuil gasklephuis, keertje losmaken en schoonmaken kan een hoop helpen.
Maar eh, mijn gashuis is keurig schoon en werkt prima (geen variabele toerentallen enzo. :roll: Ik zocht eigenlijk een "goedkope" oplossing door het toerental ietsje omhoog te gooien. Maar ik denk eigenlijk dat het aan mijn motorophanging ligt, die aan vervanging toe is. Die rubbers worden nl. stug van ouderdom... en dan vallen je tanden er spontaan uit van de
trillingen.... :+

Ik laat ze denk ik ff vervangen als de distributieriem vervangen wordt door onze wederzijdse monteur, mr. S. B. uit S.
:D , die ook het subframe van jouw coupe heeft gelast e.d. :mrgreen:

Connecties he? :lol:
Pipmastah216GTi

118GTR schreef:Er moet een bypass langs je gasklep zitten(waarschijnlijk in je gasklep net zoals bij een K-blok), hier zit weer een stelschroefje in(op de gasklep dus)

Gewoon zoeken naar een stel mogenlijkheid op je gasklep om meer lucht van de ene kant van de klep naar de andere kant te krijgen.
Hmm.. geen bypass op mijn PGM-FI unit.... werkt dan wsch. toch anders bij een honda motor :?
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Pipmastah216GTi schreef: Ik laat ze denk ik ff vervangen als de distributieriem vervangen wordt door onze wederzijdse monteur, mr. S. B. uit S.
:D , die ook het subframe van jouw coupe heeft gelast e.d. :mrgreen:

Connecties he? :lol:
lol ik had al zo'n vermoeden toen ik in een ander topic las dat jij een monteur in Spijk had haha... wanneer ga je? misschien kan ik ook ff langskomen dan...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Pipmastah216GTi

Mark16v schreef: lol ik had al zo'n vermoeden toen ik in een ander topic las dat jij een monteur in Spijk had haha... wanneer ga je? misschien kan ik ook ff langskomen dan...
Ja, da's lache. Kun je meteen de "magic makover" zien, van wrak tot supercar. :+
Hij ziet er nu nl. niet helemaal top uit... Weet niet of hij alles kan fixen. Ik heb een hele verlanglijst opgesteld (subframe lassen, kleppen stellen, riemen vervangen, doorsmeren, ABS fixen, remmen ontluchten etc. etc. ) dus ik ben m'n scheurijzer wel een weekje kwijt denk'... :cry:

Hij heeft zelf een 216GSI helemaal omgebouwd tot GTi, dus ik weet in ieder geval dat hij de expert is op 216GTi gebied :D
Destijds heeft 'ie ook mijn GTa opgelapt, die kon zowat naar de sloop toen ik hem kocht (achterwielen liepen eraf enzo :lol: ....)

Ik moet sowieso nog ff een afspraak maken, maar ieg. zodra m'n salaris binnen is, zo rond de 15e. Ik wilde eerst volgende week al gaan met die gare achterremmen, maar dat is nu gelukkig opgelost door er nieuwe blokjes in te hangen.
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Pipmastah216GTi schreef:Hij heeft zelf een 216GSI helemaal omgebouwd tot GTi, dus ik weet in ieder geval dat hij de expert is op 216GTi gebied :D
Destijds heeft 'ie ook mijn GTa opgelapt, die kon zowat naar de sloop toen ik hem kocht (achterwielen liepen eraf enzo :lol: ....)
Mwa dat valt wel mee hoor, alleen het blok is omgehangen en het interieur geloof ik. Niet dattie er geen verstand van heeft want het omgekeerde is waar.

GTa's weettie ook wel wat van, hij heeft mijn GTa 16v ook 2 jaar in onderhoud gehad. :D

Laat maar weten wanneer je gaat...
Pipmastah216GTi

Hmm.. Over die stationaire toerentallen: ik had laatst m'n gaskabeltje ietsjes strakker gezet, maar dat is dus blijkbaar niet een al te beste actie :)

Ik startte de motor en "sputter, sputter, VRRROOAAAAAARGH!" tot aan de begrenzer :shock:.. De hele buurt in rep en roer... Bleek dus dat 'ie volgas gaf of zo... lekker handig :?
Heb hem toch maar weer teruggedraaid |:)

@ Mark: Ik ga wsch ergens volgende week of de week erop naar Spijkenisse... Moet x-power nog ff bellen (hoe spel je zijn voornaam by the way?) voor een afspraak.. Laat het je nog wel ff weten.
Plaats reactie