ALB op 216GTi

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Pipmastah216GTi

ALB op 216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Hi, ik heb een probleempje met mijn ALB, oftewel ABS..

Het lampje brand normaal altijd als je de motor start bij een 216GTi en gaat ie na een tijdje uit..... Doet ie bij mij ook, maar ik hoor het pompje altijd heel duidelijk brommen en na een tijdje gaat hij weer branden.

Ik heb het idee dat de pomp kapot is of zo en ik heb de zekeringen er uitgehaald, dus nu brand het lampje constant. Ik erger me nogal aan het lampje dus misschien haal ik het er wel uit tot ik een oplossing vind.. Op zich is ABS niet noodzakelijk of zo. ;)

Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik het ALB systeem ontluchten of iets dergelijks? Thx alvast.
rover220GTi

Bericht door rover220GTi »

Heb zelf geen ABS maar ik hoor wel vaker dat het de sensor zou kunnen zijn. Mss dat die schoon te maken is oid.

Success
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Ga hier niet aan knoeien als je niet weet wat je doet!!!!

En colega van mij met zijn rover 25 kon niet meer stoppen zijn abs bleef lossen ook onder de 10 km/pu.
Hij stond ineens midden op de kruising.
Achteraf was zijn getande ring verschoven bij zijn linkervoorwiel.

Dus weet wat je doet onderschat het niet !!!!! het is echt link.

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Pipmastah216GTi

bam schreef: Dus weet wat je doet onderschat het niet !!!!! het is echt link.
Bam.
Ja, ik heb de zekeringen (3 stuks: ALB1, ALB2, ALB3) er ook maar uitgetrokken voor de zekerheid... Dat ellendige gejank van die pomp is te irritant om aan te horen.

Ik had laatst trouwens wel dat een Impreza WRX vol in de ankers ging voor me terwijl we 70 reden en toen blokkeerden mijn remmetjes (4 schijven uiteraard) als een dolle :shock: Ik kwam 1cm achter zijn bumpertje tot stilstand...
Op zich zitten er erg goede remmen op een 216GTi, maar als ik nou ABS had, dan was ik er waarschijnlijk zo omheen gestuurd, dus ik ga het wel ff proberen te fixen :)

Het schijnt een ALB1 systeem van Honda te zijn.. Iemand hier verstand van verder? :|
Pipmastah216GTi

Mark, jij had toch ook een paar keer je dash eruit gehaald? Je zei laatst dat je de snelheidsmeterkabel dan een stukje speling moet geven vanuit de motorruimte... Waar zit dat ding in godsnaam? Ik zoek me de ple#ris! :dodgy:
Plaats reactie