Hallo allemaal,
Ik heb een paar vragen over mijn rover214 si uit 1996 en ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven.
Ik wil mijn auto gaan verlagen maar weet niet wat voor soort veren ik het beste kan nemen. Ik kan via mijn werk viba krijgen maar die zijn redelijk duur. Nou heb ik ook bij dregema gevraagd en die heeft goedkopere alleen ben ik de merknaam effe kwijt. Wat voor soort hebben jullie eronder?
Moet ik nou ook de schokbrekers vervangen ofniet?
Plus als ik weer geld heb dan ben ik van plan grotere velgen erop te kopen kom ik dan in de moeilijkheden met de verlaging??
Ik zou graag jullie ervaringen willen horen zodat ik een betere keuze kan maken.
Bij voorbaat dank, Daniel...
Verlaging rover214si mk3???
Tot 17" gaat prima met verlagen samen.. Mits je de goede ET waarde enzo hebt..
Bestse kun je natuurlijk verlagen met schokbrekers en al, een schroefset ofzo dus, dat komt je comfort en wegligging ten goede.. Alleen veren is niet zo heel goed voor je dempers.. Maar goed, daar moet je niet van wakker liggen..
Als Beste veren kun je denk ik Eibach nemen.. Of anders PI veren die veel in Engeland verkocht worden.. ben je ongeveer 150 voor een setje kwijt..
Bestse kun je natuurlijk verlagen met schokbrekers en al, een schroefset ofzo dus, dat komt je comfort en wegligging ten goede.. Alleen veren is niet zo heel goed voor je dempers.. Maar goed, daar moet je niet van wakker liggen..
Als Beste veren kun je denk ik Eibach nemen.. Of anders PI veren die veel in Engeland verkocht worden.. ben je ongeveer 150 voor een setje kwijt..
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
Hya,
'k heb ooit m'n 214GSi verlaagd met ik geloof dat dat Jamex was.
Wat een bagger was dat zeg
Ondanks dat het niet veel koste was het wel weggegooit geld
Anyway ... heb toen verlaagd met alleen veren en de standaard schokbrekers gehouden.
Dat laatste doe ik dus nooit meer .... help je zelfs een goed setje veren mee om zeep.
Je standaard schokbrekers zijn net zo oud als je auto en hebben al een boel KM's achter de rug (en zijn dus al ge/versleten).
Dus dat schiet echt niet op.
Heb toen rode Koni's met Apex veren onder de 214GSi gezet ...... werelds!
Was echt een gigantische verbetering.
'k weet alleen niet meer wat het koste .... maar mezelf kennende kan het nooit duur zijn geweest.
De 418 die ik nu heb is verlaagd met vóór Monroe schokbrekers en Apex veren
en achter Rode koni's met Apex veren.
..... 'k geloof dat ik het met deze vreemde kombinatie toch goed heb gedaan ... hehehe
Maar eerlijk is eerlijk..... 'k heb liever rondom Gele Koni's met Apex.
'k heb voor de monroes gekozen omdat die er zo onder passen.
De rode koni's moet je namelijk ín je oude schokbrekerpoot plaatsen.
Werkt wel perfect, maar 't is ff werk en daar had ik toen ff geen zin in.
cheers,
Dennis
'k heb ooit m'n 214GSi verlaagd met ik geloof dat dat Jamex was.
Wat een bagger was dat zeg

Ondanks dat het niet veel koste was het wel weggegooit geld
Anyway ... heb toen verlaagd met alleen veren en de standaard schokbrekers gehouden.
Dat laatste doe ik dus nooit meer .... help je zelfs een goed setje veren mee om zeep.
Je standaard schokbrekers zijn net zo oud als je auto en hebben al een boel KM's achter de rug (en zijn dus al ge/versleten).
Dus dat schiet echt niet op.
Heb toen rode Koni's met Apex veren onder de 214GSi gezet ...... werelds!

Was echt een gigantische verbetering.
'k weet alleen niet meer wat het koste .... maar mezelf kennende kan het nooit duur zijn geweest.
De 418 die ik nu heb is verlaagd met vóór Monroe schokbrekers en Apex veren
en achter Rode koni's met Apex veren.
..... 'k geloof dat ik het met deze vreemde kombinatie toch goed heb gedaan ... hehehe
Maar eerlijk is eerlijk..... 'k heb liever rondom Gele Koni's met Apex.
'k heb voor de monroes gekozen omdat die er zo onder passen.
De rode koni's moet je namelijk ín je oude schokbrekerpoot plaatsen.
Werkt wel perfect, maar 't is ff werk en daar had ik toen ff geen zin in.
cheers,
Dennis

You can go fast ... but I can go anywhere.
Badankt voor alle reacties ben al een stapje dichterbij met mijn beslissing..
Een schroevenset tummeke weet je wel wat dat kost
beetje teveel voor mij ben ik bang. Ben niet zo rijk helaas 
Ga van de week effe bij een rover dealer langs om te kijken wat voor soort hun hebben of kunnen krijgen. Dan alles vergelijken en de keuze maken denk ik.
Maargoed zoals ik dat hier hoor kan ik dus ook beter mijn schrokbrekers vervangen die er al 10 jaar en 135 duizend kilometer onder zitten?
Word een iets duurder klusje dus. Maargoed de veren kan ik er gratis onder laten zetten alleen voor het uitlijnen hoef ik te betalen.
Is dit trouwens altijd nodig na verlaging?(uitlijnen?)
En weet iemand of ze dit goed kunnen bij bv. profile?
Alvast bedankt voor alle reacties..
Een schroevenset tummeke weet je wel wat dat kost


Ga van de week effe bij een rover dealer langs om te kijken wat voor soort hun hebben of kunnen krijgen. Dan alles vergelijken en de keuze maken denk ik.
Maargoed zoals ik dat hier hoor kan ik dus ook beter mijn schrokbrekers vervangen die er al 10 jaar en 135 duizend kilometer onder zitten?
Word een iets duurder klusje dus. Maargoed de veren kan ik er gratis onder laten zetten alleen voor het uitlijnen hoef ik te betalen.
Is dit trouwens altijd nodig na verlaging?(uitlijnen?)
En weet iemand of ze dit goed kunnen bij bv. profile?
Alvast bedankt voor alle reacties..