koppeling op laten komen (probleem)

Plaats reactie
sjon

koppeling op laten komen (probleem)

Bericht door sjon »

Ik heb er afgelopen vrijdag last van gehad en nu heb ik t weer.
Als ik m'n koppeling op laat komen komt t pedaal tot ongeveer 2/3 terug,
hierna wacht ie even, een fractie van een seconde alsof de boel vastgeplakt is,
en daarna komt ie helemaal terug.

Ik heb de auto nog maar net en weet dus niet of t een bekend probleem is,
morgen maar eens bij de garage langs kijken of ze me daar meer kunnen vertellen.

Tot die tijd hoop ik dat jullie me misschien kunnen vertellen wat t is.

Alle versnellingen hebben er last van btw dus niet één specifieke en allemaal even erg.
devilxtreme

Bericht door devilxtreme »

als ik heb goed begrijp komt je koppelingspedaal niet helemaal terug.
ik heb hetzelfde met mijn bmw cabrio die al een meer dan een jaar binnen staat.het komt omdat de auto niet gebruikt word.remmen kunnen op die manier ook blijven "plakken".als je de auto net hebt gekocht kan het zijn dat die voorheen een tijd stil gestaan heeft.dit wil niet zeggen dat die versleten is.door een tijdje met te rijden zal die weer los komen en ben je er vanaf ;) .
we hebben het nog eens gehad met een bmw die ik verkocht had die ook een lange tijd hadstil gestaan.een vriend van me had die gekocht en na een korte tijd had het zichzelf opgelost.
sjon

Bericht door sjon »

Als dat het zou zijn ga ik er van uit dat ik het vanaf het begin af aan zou hebben gehad.
Dit is niet het geval. Ik heb de auto nu ongeveer 3,5 week en hij kwam iedere keer netjes op.
Tot vrijdagavond (koud) ik had ongeveer 40 minuten gereden daarna heeft ie ongeveer 30 minuten stil gestaan (buiten) en toen ik weer naar huis reed begon t.
De volgende dag had ie er nog steeds last van, tot ik na het tanken van zn 1 naar z'n 2 ging
was t zomaar weg. En nu is t er weer :cry:
sjon

Bericht door sjon »

Net bij de garage geweest. En je raad het al, op dat moment was t probleem weer weg :evil:
Maar tja even gereden met de monteur probleem voorgelegd en de auto maar ff op de brug gezet.
Ze hebben de kabel van de koppeling aangetrokken omdat de speling in de koppeling te groot was.
Ik hoop nu dat dit t probleem was want als dat niet zo is kan het zijn dat de gaffel in de bak
losgehaald moet worden en ze schatten dat het dan ongeveer een dag aan manuren (kost 8 a 9 uur)
waardoor t grapje ongeveer € 675,- kan gaan kosten.

Dus tja fingers crossed en hopen maar.
Dennis

Bericht door Dennis »

Misschien heel stom dit, maar ik heb dit ook weleens gehad.....was de automat die iets te ver naar voren geschoven lag (los van dat bevestigingspuntje, want anders kan ie niet schuiven)....misschien effe checke?
sjon

Bericht door sjon »

Gelijk ff gechecked maar dat is t probleem niet. Ik kan mn mat ook niet vastzetten trouwens ik heb geen palletje in mn vloer en geen gat in mn mat.

Ik moet ook zeggen dat ik er na het bezoek aan de garage nog geen last van heb gehad. Ik blijf uiteraard nog wel steeds hopen dat dit het helemaal opgelost heeft.
thadon

Bericht door thadon »

Ik heb misschien iets vergelijkbaars. Welk model en type rij je trouwens?
Ik heb mijn 2005 ZR IDT geleased. Vanaf dat ik 'm heb, heb ik problemen met de koppeling. Het lijkt erop (alleen bij koude motor) dat de koppeling niet helemaal aangrijpt. Hij klappert in z'n 1e en 2e versnelling als je de koppeling op laat komen. Dit is tijdelijk te verminderen / verhelpen, door een stukje met de koppeling half in te rijden. Bij de garage dachten ze dat er misschien wat vet o.i.d. op de koppelingsplaten komt.

Doordat ik toch wel 1 keer per week de koppeling even laat slippen, denk ik dat ik de platen / drukgroep voor de 30000 kilometer kan laten vervangen. Al was het maar om het probleem eindelijk te verhelpen....
Plaats reactie