Een 214 is ook een DOHC (Dual OverHead Cam) oftewel een 16 klepper met 2 bovenliggende nokkenassen. Maar wsch. heb je toch een Rover k-series motor als er "rover" opstaat/stond. Die heeft normaalgesproken 103pk (de pittigste versie). Hoe je aan 122pk komt uit een 1400 blok (da's waarschijnlijk een record, zonder turbo) weet ik niet, misschien een hele agressieve chip in de computer?
mems 1 en 2 niet (op een Gti Mpi zit mems 1.9, ik denk op deze ook)
122 zal geen record zijn, maar het is wel hoog. Normaal gesproken haal je dat pas met een volledig uitlaat systeem, een paar mid-range nokassen en een volledig inductie systeem.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
Pipmastah216GTi schreef:Een 214 is ook een DOHC (Dual OverHead Cam) oftewel een 16 klepper met 2 bovenliggende nokkenassen. Maar wsch. heb je toch een Rover k-series motor als er "rover" opstaat/stond. Die heeft normaalgesproken 103pk (de pittigste versie). Hoe je aan 122pk komt uit een 1400 blok (da's waarschijnlijk een record, zonder turbo) weet ik niet, misschien een hele agressieve chip in de computer?
k bedoelde Honda DOHC
Jai
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
118GTR schreef:mems 1 en 2 niet (op een Gti Mpi zit mems 1.9, ik denk op deze ook)
122 zal geen record zijn, maar het is wel hoog. Normaal gesproken haal je dat pas met een volledig uitlaat systeem, een paar mid-range nokassen en een volledig inductie systeem.
Voor een 1400 zijn dat idd aardig wat paarden
Ff vraagje tussendoor: als ik de nokkenassen van mijn 216GTi vervang voor een paar rauwere CRX nokkenassen, die volop 2e hands verkrijgbaar zijn (voor een paar pk'tjes extra).. Moet dan de computer ook aangepast worden of werkt dat zonder verdere aanpassingen?