BvD. vr. gr. Jeroen

Ah die zullen voor de balans-assen zijn gok ik dan. Een V6 is zo'n beetje het meest instabiele motor-ontwerp, dus de kans is groot dat er 1 of twee balans-assen aanwezig zijn.Striker schreef:Ze zijn idd niet alle 3 te zien (daarom heb ik m'n post inmiddels aangepast), er zitten er 2 aan de ene kant van het blok en nog één aan de andere kant: één hoofdriem voor de timing en 2 "balancing" riemen (maar vraag me niet waar die voor dienen).
1500 Euri !!! Blij dat ik geen KV6 heb!Vervangen ervan is zo'n 12 uur werk en kost bij de dealer zo'n 1500 euro als ik me niet vergis .
Mmm, dat is voor het eerst dat ik dat hoor, zo leer je nog eens iets :P. Maar dat is dan mooi meegenomen.VandenPlas schreef:Blijkbaar wordt er voor de R-75 1800 K-serie een andere riem of construktie gebruikt t.o.v. oudere MG-Rover modellen met een 1800 K-serie blok.
Dat lijkt me dan de enige verklaring dat een cambelt op een R-75 K4 zolang kan blijven zitten. Wel opmerkelijk. Is idd mooi meegenomen dan.Mmm, dat is voor het eerst dat ik dat hoor, zo leer je nog eens iets . Maar dat is dan mooi meegenomen.
zou toch maar even checken,bel even een RoverdealerVandenPlas schreef:@ Striker
VandenPlas schreef:
Blijkbaar wordt er voor de R-75 1800 K-serie een andere riem of construktie gebruikt t.o.v. oudere MG-Rover modellen met een 1800 K-serie blok.
Dat lijkt me dan de enige verklaring dat een cambelt op een R-75 K4 zolang kan blijven zitten. Wel opmerkelijk. Is idd mooi meegenomen dan.