Spoorverbreders?
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ooh please.
pak er eens een mooi lijstje drogreden bij, en kijk eens wat je allemaal fout doet.
http://mikz.net/txt/drogredenen.txt
Op deze lijst gebruik je nogal vaak nr3, nr4, nr6, nr7(de originele waar ik het over had),nr13 en nr15.
Maar zoals ik je nu toch al een aantal keer probeer te vertellen, gaat het me helemaal niet om die mini's. Maar je manier van argumenteren, omdat iemand iets zegt, hoeft het gewoon niet de waarheid te zijn. Net zoals je nu mijn beweringen aanvalt.
p.s. mijn opmerking over de mini's die mijn vader gehad heeft is ook fout.(nr 9)
Als jij een opmerking van een autoriteit op een bepaald gebied meteen als de waarheid aan neemt, wat gebeurd er dan als 2 autoriteiten het niet met elkaar eens zijn? Stel dat er een prof B was geweest die het tegenovergestelde had gezegt.
Maar er zijn zoveel sources die zeggen dat gewoon alle mk1's vanaf 64 die hydra-spullen eronder hebben. Dat ik gewoon mijn twijfels zet bij alle uitspraken omdat er een conflit is, en heb daarom heb ik het midden gehouden wat betreft "fabrieks". Want blijkbaar houden de experts er ook verschillende benaderingen op na.
pak er eens een mooi lijstje drogreden bij, en kijk eens wat je allemaal fout doet.
http://mikz.net/txt/drogredenen.txt
Op deze lijst gebruik je nogal vaak nr3, nr4, nr6, nr7(de originele waar ik het over had),nr13 en nr15.
Maar zoals ik je nu toch al een aantal keer probeer te vertellen, gaat het me helemaal niet om die mini's. Maar je manier van argumenteren, omdat iemand iets zegt, hoeft het gewoon niet de waarheid te zijn. Net zoals je nu mijn beweringen aanvalt.
p.s. mijn opmerking over de mini's die mijn vader gehad heeft is ook fout.(nr 9)
Als jij een opmerking van een autoriteit op een bepaald gebied meteen als de waarheid aan neemt, wat gebeurd er dan als 2 autoriteiten het niet met elkaar eens zijn? Stel dat er een prof B was geweest die het tegenovergestelde had gezegt.
Maar er zijn zoveel sources die zeggen dat gewoon alle mk1's vanaf 64 die hydra-spullen eronder hebben. Dat ik gewoon mijn twijfels zet bij alle uitspraken omdat er een conflit is, en heb daarom heb ik het midden gehouden wat betreft "fabrieks". Want blijkbaar houden de experts er ook verschillende benaderingen op na.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
@Pipmastah
Dit IS de waarheid en niets anders:
Halverwege 1963 is het hydro systeem ingevoert tot aan juni 1971 bleef het op alle types hydrolastic.
Zelfs de eerste 1275gt's hebben hydrolastic gehad dus wel vanaf fabriek.
Dus, eerst de fijten weten dan pas posten (of onder voorbehoud.)
DUS OP ALLE MINI"S SALOON VAN halverwege 1963 tot JUNI 1971 IS het hydrolastic systeem AF FABRIEK "standaard" geweest. Je kon in die tijd dus niets anders kopen dan een mini MET HYDROLASTIC dus hoezo niet AF FABRIEK?????
Lees dit eens goed door en zeg dan nog eens dat het niet af fabriek geleverd werd....
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/re ... arsusp.htm
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/rearsusp/10.htm
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/rearsusp/4.htm
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/rearsusp/8.htm
Zie:(en dit is zelfs specifiek voor de clubman saloon de estate bleef nl de gehele bouwtijd op droge chassis geleverd)
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/clubman.htm
Wel jammer dat je nogsteeds niet weet waar je het over hebt
Dit IS de waarheid en niets anders:
Halverwege 1963 is het hydro systeem ingevoert tot aan juni 1971 bleef het op alle types hydrolastic.
Zelfs de eerste 1275gt's hebben hydrolastic gehad dus wel vanaf fabriek.
Dus, eerst de fijten weten dan pas posten (of onder voorbehoud.)
DUS OP ALLE MINI"S SALOON VAN halverwege 1963 tot JUNI 1971 IS het hydrolastic systeem AF FABRIEK "standaard" geweest. Je kon in die tijd dus niets anders kopen dan een mini MET HYDROLASTIC dus hoezo niet AF FABRIEK?????
Lees dit eens goed door en zeg dan nog eens dat het niet af fabriek geleverd werd....
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/re ... arsusp.htm
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/rearsusp/10.htm
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/rearsusp/4.htm
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/rearsusp/8.htm
Zie:(en dit is zelfs specifiek voor de clubman saloon de estate bleef nl de gehele bouwtijd op droge chassis geleverd)
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/clubman.htm
Wel jammer dat je nogsteeds niet weet waar je het over hebt

Dat is dus precies waar 118GTR problemen mee had: de ene bron zegt dit, de andere dat.
Dit staat in mijn boek:
"Hydragas was never fitted to a production Mini, but Alex Moulton has some fascinating prototypes in his stable: a 1966 Cooper S fitted with Hydragas suspension and a 1980 Metro fitted with a more developed, fully interconnected and refined version of the system."
Of dit de waarheid is, ik weet het niet. Maar Alex Moulton was de uitvinder van hydrolastic vering, dus ik neem aan dat hij zich nog wel goed kon herinneren toen ze bovenstaand interview afnamen.
Bovendien staat er in jouw bron dat er weldegelijk in die tijd mini's waren met hydrolische, niet hydrolastische "dry suspension" dus als je je eigen bron nog even aandachtig doorleest, dan zul je zien dat ze beide types beschrijven.
Dit komt van diezelfde drcwww.uvt.nl:
"Telescopic shock absorbers are fitted to models with 'dry' suspension. The front shock absorber installation is shown in . and is mainly self-explanatory.
Ensure that a large washer is fitted on each side of the mounting bush, and the spacer is fitted adjacent to the suspension arm at the lower mounting. Use new self-locking nuts if the existing ones are worn."
een mooi plaatje om het af te maken:

Bovendien kan ik dit "Halverwege 1963 is het hydro systeem ingevoert tot aan juni 1971 bleef het op alle types hydrolastic.
Zelfs de eerste 1275gt's hebben hydrolastic gehad dus wel vanaf fabriek.
Dus, eerst de fijten weten dan pas posten (of onder voorbehoud.)
DUS OP ALLE MINI"S SALOON VAN halverwege 1963 tot JUNI 1971 IS het hydrolastic systeem AF FABRIEK "standaard" geweest." nergens op deze site terugvinden, dus dat is blijkbaar jouw conclusie, die niet helemaal klopt.
Met andere woorden, je zit ernaast als je botweg blijft beweren dat DIT of DAT de waarheid is niks anders. Ik bovendien helemaal dat ik feiten
(met een korte ij
) weet, ik geef je alleen mijn standpunt plus bron.[/i]
Dit staat in mijn boek:
"Hydragas was never fitted to a production Mini, but Alex Moulton has some fascinating prototypes in his stable: a 1966 Cooper S fitted with Hydragas suspension and a 1980 Metro fitted with a more developed, fully interconnected and refined version of the system."
Of dit de waarheid is, ik weet het niet. Maar Alex Moulton was de uitvinder van hydrolastic vering, dus ik neem aan dat hij zich nog wel goed kon herinneren toen ze bovenstaand interview afnamen.
Bovendien staat er in jouw bron dat er weldegelijk in die tijd mini's waren met hydrolische, niet hydrolastische "dry suspension" dus als je je eigen bron nog even aandachtig doorleest, dan zul je zien dat ze beide types beschrijven.

Dit komt van diezelfde drcwww.uvt.nl:
"Telescopic shock absorbers are fitted to models with 'dry' suspension. The front shock absorber installation is shown in . and is mainly self-explanatory.
Ensure that a large washer is fitted on each side of the mounting bush, and the spacer is fitted adjacent to the suspension arm at the lower mounting. Use new self-locking nuts if the existing ones are worn."
een mooi plaatje om het af te maken:

Bovendien kan ik dit "Halverwege 1963 is het hydro systeem ingevoert tot aan juni 1971 bleef het op alle types hydrolastic.
Zelfs de eerste 1275gt's hebben hydrolastic gehad dus wel vanaf fabriek.
Dus, eerst de fijten weten dan pas posten (of onder voorbehoud.)
DUS OP ALLE MINI"S SALOON VAN halverwege 1963 tot JUNI 1971 IS het hydrolastic systeem AF FABRIEK "standaard" geweest." nergens op deze site terugvinden, dus dat is blijkbaar jouw conclusie, die niet helemaal klopt.
Met andere woorden, je zit ernaast als je botweg blijft beweren dat DIT of DAT de waarheid is niks anders. Ik bovendien helemaal dat ik feiten
(met een korte ij

Hier heb je nog een derde bron, Wikipedia, die beweert dat hydragas pas in 1973 voor het eerst is toegepast... Met andere woorden: iedereen zegt wat anders. Ik ga die mr. Moulton maar eens opbellen, want hij is degene die het zou moeten weten
Hydragas is a type of automotive suspension system used in many cars produced by British Leyland and its successor companies.
Invented by famous British automotive engineer Alex Moulton, Hydragas is an evolution of the previous Hydrolastic system and was first introduced in 1973 in the Austin Allegro. Both systems attempt to address the ride-handling compromise of car suspension by interconnecting the suspension of the front and rear of the car in some way. Hydragas attempted to perform the same function and advantages as the famous hydropneumatic system developed by Citroën, but without its attendant complexity.
The heart of the system are the displacer units, which are pressurised spheres containing nitrogen gas. These replace the conventional steel springs of a regular suspension design. The means for pressurising the gas in the displacers is done by pre-pressurising a hydraulic oil, and then connecting the displacer to its neighbour on the other axle. This is unlike the Citroën system, which uses hydraulic fluid continuously pressurised by an engine-driven pump and regulated by a central pressure vessel.
Despite early teething problems (the Allegro version of Hydragas was found seriously wanting), it was gradually developed into a very effective and efficient alternative to steel springs on later BL/Rover Group models such as the Austin Metro and MGF.
Retrieved from "http://en.wikipedia.org/wiki/Hydragas"

Hydragas is a type of automotive suspension system used in many cars produced by British Leyland and its successor companies.
Invented by famous British automotive engineer Alex Moulton, Hydragas is an evolution of the previous Hydrolastic system and was first introduced in 1973 in the Austin Allegro. Both systems attempt to address the ride-handling compromise of car suspension by interconnecting the suspension of the front and rear of the car in some way. Hydragas attempted to perform the same function and advantages as the famous hydropneumatic system developed by Citroën, but without its attendant complexity.
The heart of the system are the displacer units, which are pressurised spheres containing nitrogen gas. These replace the conventional steel springs of a regular suspension design. The means for pressurising the gas in the displacers is done by pre-pressurising a hydraulic oil, and then connecting the displacer to its neighbour on the other axle. This is unlike the Citroën system, which uses hydraulic fluid continuously pressurised by an engine-driven pump and regulated by a central pressure vessel.
Despite early teething problems (the Allegro version of Hydragas was found seriously wanting), it was gradually developed into a very effective and efficient alternative to steel springs on later BL/Rover Group models such as the Austin Metro and MGF.
Retrieved from "http://en.wikipedia.org/wiki/Hydragas"
Sorry about the triple-post
, maar hier nog een bronnetje over Moulton's rubber-suspension (het type dat onder de "droog" geveerde mini's zat):
"Moulton rubber suspension
This suspension system is based on the compression of a solid mass of rubber - red in both these images. The two types are essentially derivatives of the same design. It is named after Dr. Alex Moulton - one of the original design team on the Mini, and the engineer who designed its suspension system in 1959. This system is known by a few different names including cone and trumpet suspension (due to the shape of the rubber bung shown in the lower image). The rear suspension system on the original Mini also used Moulton's rubber suspension system, but laid out horizontally rather than vertically, to save space again. The Mini was originally intended to have Moulton's fluid-filled Hydrolastic suspension, but that remained on the drawing board for a few more years. Eventually, Hydrolastic was developed into Hydragas (see later on this page), and revised versions were adopted on the Mini Metro and the current MGF-sportscar.
Ultimately, Moulton rubber suspension is now used in a lot of bicycles - racing and mountain bikes. Due to the compact design and the simplicity of its operation and maintenance, it's an ideal solution. "
Neem hier http://www.carbibles.com/suspension_bible.html eens een kijkje als je meer duidelijkheid wilt... (of het 100% klopt, ik weet het niet
)

"Moulton rubber suspension
This suspension system is based on the compression of a solid mass of rubber - red in both these images. The two types are essentially derivatives of the same design. It is named after Dr. Alex Moulton - one of the original design team on the Mini, and the engineer who designed its suspension system in 1959. This system is known by a few different names including cone and trumpet suspension (due to the shape of the rubber bung shown in the lower image). The rear suspension system on the original Mini also used Moulton's rubber suspension system, but laid out horizontally rather than vertically, to save space again. The Mini was originally intended to have Moulton's fluid-filled Hydrolastic suspension, but that remained on the drawing board for a few more years. Eventually, Hydrolastic was developed into Hydragas (see later on this page), and revised versions were adopted on the Mini Metro and the current MGF-sportscar.
Ultimately, Moulton rubber suspension is now used in a lot of bicycles - racing and mountain bikes. Due to the compact design and the simplicity of its operation and maintenance, it's an ideal solution. "
Neem hier http://www.carbibles.com/suspension_bible.html eens een kijkje als je meer duidelijkheid wilt... (of het 100% klopt, ik weet het niet

Sorry voor de 4 dubbele post, maar ik wilde een en ander aan onduidelijkheden even uit de wereld helpen...
Hydrolastic is de voorganger van hydragas en hydragas zelf heeft dus nooit in een productie-mini gezeten... Hydrolastic WEL.
Het verschil: Stikstof, het gas.
Hydrolastic gebruikt rubbers bovenin de bol en vloeistof eronderm, terwijl hydragas stikstof bovenin de bollen heeft zitten, gescheiden door een membraan.
Om een lang verhaal kort te maken:
Er waren dus 2 types mini, die met Moulton's droge suspensie (zonder hydrolastic en die met moulton's hydrolastic suspensie (met vloeistof, ZONDER GAS).
Hydragas is de opvolger van hydrolastic, vandaar ook de naam, hydraGAS. In hydrolastic komt geen gas voor (alleen de vloeistof en rubber demping).
Blijkbaar zijn hydrolastic en hydragas 2 verschillende systemen... Dat is dus waar de verwarring over ontstond bij de bronnen die we vonden:118GTR schreef:mini is er ook met hydragas hoor jongens.
Hydrolastic is de voorganger van hydragas en hydragas zelf heeft dus nooit in een productie-mini gezeten... Hydrolastic WEL.
Het verschil: Stikstof, het gas.
Hydrolastic gebruikt rubbers bovenin de bol en vloeistof eronderm, terwijl hydragas stikstof bovenin de bollen heeft zitten, gescheiden door een membraan.
Om een lang verhaal kort te maken:
Er waren dus 2 types mini, die met Moulton's droge suspensie (zonder hydrolastic en die met moulton's hydrolastic suspensie (met vloeistof, ZONDER GAS).
Hydragas is de opvolger van hydrolastic, vandaar ook de naam, hydraGAS. In hydrolastic komt geen gas voor (alleen de vloeistof en rubber demping).
Het laatste wat ik hier over zeg:
Ik heb ook nooit hydragas is mijn bewoordingen genoemd (alleen nmaar hydrolastic)jij bent degene die het door elkaar gebruikte.
Er zijn een aantal prototypes geweest van de cooper, die met hydrolastic vering uitgerust waren, maar die zijn nooit geproduceerd.
En wat betreft spelfouten:
weet dat ik ze vaak heb en heb het helaas niet altijd zelf door.
Ik heb ook nooit hydragas is mijn bewoordingen genoemd (alleen nmaar hydrolastic)jij bent degene die het door elkaar gebruikte.
lees dus goed wat je hier zelf schrijft:pipmastah
Idem dito. Een mini is nooit, ik herhaal nooit van de band gerold met HYDRAGAS vering. Er zijn een aantal prototypes geweest van de cooper, die met hydrolastic vering uitgerust waren, maar die zijn nooit geproduceerd.
Er zijn een aantal prototypes geweest van de cooper, die met hydrolastic vering uitgerust waren, maar die zijn nooit geproduceerd.
En wat betreft spelfouten:
weet dat ik ze vaak heb en heb het helaas niet altijd zelf door.

Okeej dan. Hydragas en hydrolastic zijn dus idd 2 verschillende dingen, dat wist ik zelf ook niet en daar was dan ook die verwarring over....
In die quote moet dus hydragas staan ipv. hydrolastic, want die 2e is dus wel veel op de mini gebruikt en die droge rubberen niet hydrolastic telescoopveer-ophanging van Moulton dus ook.
Wat je zelf schrijft klopt dus ook niet:
Met andere woorden, wat betreft dat feiten weten voordat je post: de pot verwijt de ketel (maar wie is nu die pot en wie die ketel
)
In die quote moet dus hydragas staan ipv. hydrolastic, want die 2e is dus wel veel op de mini gebruikt en die droge rubberen niet hydrolastic telescoopveer-ophanging van Moulton dus ook.
Wat je zelf schrijft klopt dus ook niet:
Je kon in die tijd dus wel anders kopen, nl. die telescoop veren met rubber van mr. Moulton."Je kon in die tijd dus niets anders kopen dan een mini MET HYDROLASTIC dus hoezo niet AF FABRIEK????? "
Met andere woorden, wat betreft dat feiten weten voordat je post: de pot verwijt de ketel (maar wie is nu die pot en wie die ketel

- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Tada, een definitie verschil. Dat waar ik dus ook al een tijd voor waarschuw.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Pipmastah216GTi schreef: In die quote moet dus hydragas staan ipv. hydrolastic, want die 2e is dus wel veel op de mini gebruikt en die droge rubberen niet hydrolastic telescoopveer-ophanging van Moulton dus ook.
Wat je zelf schrijft klopt dus ook niet: Je kon in die tijd dus wel anders kopen, nl. die telescoop veren met rubber van mr. Moulton.
Met andere woorden, wat betreft dat feiten weten voordat je post: de pot verwijt de ketel (maar wie is nu die pot en wie die ketel)
Laatste keer lees wat ik typ:
DUS OP ALLE MINI"S SALOON VAN halverwege 1963 tot JUNI 1971 IS het hydrolastic systeem AF FABRIEK "standaard" geweest. Je kon in die tijd dus niets anders kopen dan een mini MET HYDROLASTIC dus hoezo niet AF FABRIEK?????
Saloon dus alleen met hydrolastic.
De mini "van, countryman, estate & pickup dus wel met rubber"
Lekker boeiend wat jij typt, wat heb ik nou met een Saloon te maken? We hadden het over mini (coopers).
Om een lang verhaal kort te maken: het veersysteem van een mini heeft dus helemaal niks te maken met het hydragassysteem dat onder een 100-serie zit en is dus louter een simpelere voorloper ervan. Spoorverbreders lijkt mij -in my humble opinion, waarin ik blijkbaar veel van Dale fouten bega (dit is er vast ook een)- daarbij dus geen goed idee

Om een lang verhaal kort te maken: het veersysteem van een mini heeft dus helemaal niks te maken met het hydragassysteem dat onder een 100-serie zit en is dus louter een simpelere voorloper ervan. Spoorverbreders lijkt mij -in my humble opinion, waarin ik blijkbaar veel van Dale fouten bega (dit is er vast ook een)- daarbij dus geen goed idee

ehm wil me er eigenlijk niet in mengen maar een mini saloon is de mini zoals iedereen hem kent zegmaar, gewoon de 2 deurs.
en de voorloper van de R100 is de Austin Metro en daar zat Hydragas in.
en de voorloper van de R100 is de Austin Metro en daar zat Hydragas in.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Okee okee, eens. Saloon of niet, geen hydragas, wel geleverd met hydrolastic en rubber en hydragas zat onder de metro en de 100 idd.Mark16v schreef:ehm wil me er eigenlijk niet in mengen maar een mini saloon is de mini zoals iedereen hem kent zegmaar, gewoon de 2 deurs.
en de voorloper van de R100 is de Austin Metro en daar zat Hydragas in.