214 Si '94 slaat af bij koud weer.

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Fwnk

214 Si '94 slaat af bij koud weer.

Bericht door Fwnk »

Probleem: Als ik de koppeling indruk slaat hij geregeld af, bij koud weer, gebeurt niet altijd en ook niet tijdens het schakelen.
Hij start daarna wel gewoon weer en kan daarna doorrijden (tot ie weer af slaat)

Inmiddels heeft ie een grote beurt gehad, bougies zijn vervangen, olie en koelvloeistof, en de thermostaat.(motortemperatuur-meter liep niet op.)

Als je de verlichting aan doet(of andere energieslurpende onderdelen) schommelen de toeren ook(en dan niet zo van dat de motor een beetje bijzet en de toeren effe dalen en dan weer stijgen (+/- 20 tpm) (das meestal alleen bij koud starten)
Tevens heb ik de gaskabel íets strakker gezet, deze had iets speling.

Nu zat ik te denken aan een zomer / winterstand maar ik twijfel eraan of deze auto dat heeft of niet.
In de search kon ik niets vinden en in het onderhoudsboekje ook niet.

Vorige winter reed ie overigens prima :)
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Is je accu nog in orde? Misschien helpt het als je er een wat krachtigere in hangt... Is je dynamo nog goed en laadt 'ie je accu nog goed op?

Het zou ook aan je computer kunnen liggen of aan een van de sensoren die daarmee in verbinding staat, zoals de gasklepsensor of de luchtmassameter... Als 1 van die dingen niet naar behoren werkt dan kan de motor afslaan. Ik zou zeggen: loop het allemaal ff na en laat je computer uitlezen door de roverdealer.
Fwnk

Bericht door Fwnk »

Pipmastah216GTi schreef:Is je accu nog in orde? Misschien helpt het als je er een wat krachtigere in hangt... Is je dynamo nog goed en laadt 'ie je accu nog goed op?

Het zou ook aan je computer kunnen liggen of aan een van de sensoren die daarmee in verbinding staat, zoals de gasklepsensor of de luchtmassameter... Als 1 van die dingen niet naar behoren werkt dan kan de motor afslaan. Ik zou zeggen: loop het allemaal ff na en laat je computer uitlezen door de roverdealer.
Accu is in maart vervangen, samen met de dynamo.

Waar zit de gasklepsensor / LMM? Ik dacht dat 1 van die apparaten misschien vies was en daardoor bokte.

Zou het ook aan de stationair-regeling kunnen liggen?

Weet je toevallig een Rover-dealer( of iig degene die dat overgenomen heeft?) in of rond emmen? Hij is nu in onderhoud bij de dealer waar we em gekocht hebben, maar die doet Fiat / Alfa / Lancia
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Je gasklepsensor zit bij het inlaatspruitstuk (achter je gaskabel).. Ik weet niet precies hoe hij er uitziet bij een K-seriesblok..

Je stappenmotor zou ook wel eens de boosdoener kunnen zijn...

Een roverdealer in Emmen... Da's een goeie :?
Ik ken alleen Roelofs hier in Utrecht. Die zijn duur, maar wel grondig en goed. Ze hebben werkelijk alles op voorraad, dus als je ten einde raad bent, of toevallig in de buurt ;) dan zou het daar ieg. goed kunnen laten repareren.
Fwnk

Bericht door Fwnk »

Pipmastah216GTi schreef:Je gasklepsensor zit bij het inlaatspruitstuk (achter je gaskabel).. Ik weet niet precies hoe hij er uitziet bij een K-seriesblok..

Je stappenmotor zou ook wel eens de boosdoener kunnen zijn...

Een roverdealer in Emmen... Da's een goeie :?
Ik ken alleen Roelofs hier in Utrecht. Die zijn duur, maar wel grondig en goed. Ze hebben werkelijk alles op voorraad, dus als je ten einde raad bent, of toevallig in de buurt ;) dan zou het daar ieg. goed kunnen laten repareren.
Nee ok utrecht is duidelijk te ver weg :P

Ik zal eens kijken of ik zelf wat kan veranderen aan die sensor (is dat uberhaupt mogelijk?)
Fwnk

Bericht door Fwnk »

hoe duur ijn die gasklepsensor / LMM?
Plaats reactie