Spoorverbreders?
Spoorverbreders?
Ik heb een Rover 114 GTa 8v. De achteras is minder breed dan voor, ik vind het een lelijk gezicht. Van de voorkant oogt ie wel 'lekker dik', maar van achteren is het geen porem. Nou ben ik a-technisch, maar is dit simpel weg op te lossen door spoorverbreders te kaufen en die erop te schroeven?
Ik vind dat je gelijk hebt, de wielen van de achteras staan iets smaller en dat ziet er inderdaad niet uit. Ik heb daarom zelf ook de verbreders al klaar liggen, overigens maar 1 cm aan iedere kant (van lotus Elise). Deze gaan er binnenkort op (als wielkuipjes zijn uitgerold).
het is waar dat je wiellagers sneller zullen slijten, maar dan hebben we het over kilometrages waar je niet veel van merkt (op een paar ton misschien enkele 10duizenden kilometers minder). Bovendien zijn er legio mensen die wielen van een MGF op een 100-serie zetten, en dat komt gezien de veel grotere maat en ET-waarde (wielen steken verder uit), en dit werkt ook. Kwestie van smaak dus...
het is waar dat je wiellagers sneller zullen slijten, maar dan hebben we het over kilometrages waar je niet veel van merkt (op een paar ton misschien enkele 10duizenden kilometers minder). Bovendien zijn er legio mensen die wielen van een MGF op een 100-serie zetten, en dat komt gezien de veel grotere maat en ET-waarde (wielen steken verder uit), en dit werkt ook. Kwestie van smaak dus...
ik heb spoorverbreders op m,n achterassen zitten van 3 cm dik.
ook ik heb hydragas en geen problemen mee.
tuurlijk zal je uiteindelijk sneller slijtage krijgen,maar je moet wat he.
gewoon zorgen dat de et waarde van de velg niet te laag is anders lopen de drukken idd. erg hoog op.
ook ik heb hydragas en geen problemen mee.
tuurlijk zal je uiteindelijk sneller slijtage krijgen,maar je moet wat he.
gewoon zorgen dat de et waarde van de velg niet te laag is anders lopen de drukken idd. erg hoog op.
Laatst gewijzigd door 110% rockford!!! op vr dec 23, 2005 1:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Er zijn niet legio mensen die MGF-velgen op een R100 zetten, ik ken er 1 die het "echt" geprobeerd heeft. En zowel de velgen als de fusees heeft aangepast om de ET-waarde omhoog te krijgen, en uiteindelijk heeft hij van armoe zijn oude velgen maar weer terug geplaatst.114metro schreef:Bovendien zijn er legio mensen die wielen van een MGF op een 100-serie zetten, en dat komt gezien de veel grotere maat en ET-waarde (wielen steken verder uit), en dit werkt ook. Kwestie van smaak dus...
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Bedoelde uiteraard ook niet hier in Nederland, maar in Engeland. Het kan met enkel aanpassen van spatbordranden. Daarnaast is het voor de achterwielen al minder zwaar als voor de voorwielen. Ik heb achter op mijn mini cooper ook verbreders gehad in combinatie met grotere wielen en het is geen probleem als het maar niet te overdreven is. 1 tot 1,5 cm maximaal, en het verbeterde drastisch de wegligging.
Ik zal het hier posten als ik mijn verbreders op m'n rovertje heb zitten. (eerst nog even sparen
)
Ik zal het hier posten als ik mijn verbreders op m'n rovertje heb zitten. (eerst nog even sparen

- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ook ik heb het over engeland, noem maar eens een persoon die er volgens jou mee rijd?114metro schreef:Bedoelde uiteraard ook niet hier in Nederland, maar in Engeland.
Degene met 16" was niet eens een poging, dat was iemand van het performancemetro forum die ff een leuk plaatje gespoten heeft met geleende velgen.
Degene die die ik bedoelde met "een serieuze poging" is Sacha(d8 ik) met 15" 5-spaak VVC velgen. Volgens mij is de auto nu aubergine-achtig, maar hij is ook creme-wit met vage-zwarte strepen geweest(met spuitbus). Daarvan kun je vast nog wel een plaatje vinden, maar die is weer terug naar zijn oude velgen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
haha die wilde ik vanochtend ook nog posten maar heb ik niet gedaan. zal ik vanaaf ff doen.118GTR schreef: Degene die die ik bedoelde met "een serieuze poging" is Sacha(d8 ik) met 15" 5-spaak VVC velgen. Volgens mij is de auto nu aubergine-achtig, maar hij is ook creme-wit met vage-zwarte strepen geweest(met spuitbus). Daarvan kun je vast nog wel een plaatje vinden, maar die is weer terug naar zijn oude velgen.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
De wielen van sacha (als we het over dezelfde hebben) zitten er nog steeds onder, maar de auto is in zijn geheel afgekeurd voor MOT. Verder rijd Matt nog steeds met MGF wielen, VVC. In de tijd dat ik mijn wielen heb uitgezocht heb ik het zelf ook gedaan op mijn auto. (voor het verlagen), en dat ging prima, maar ziet er niet uit vind ik. Ik heb er toen meerdere gezien, maar geen van alle op auto's die ergens in een gallerij op een forum staan.
bijgaand een foto van matt zijn wagen. Bij deze gaat het nog wel, maar ik vind ook hier de verhoudingen niet geweldig.
http://www.metropower.co.uk/Portal/defa ... =55&mnu=55
bijgaand een foto van matt zijn wagen. Bij deze gaat het nog wel, maar ik vind ook hier de verhoudingen niet geweldig.
http://www.metropower.co.uk/Portal/defa ... =55&mnu=55