Sinds gisteren weigert mijn achterruitenwisser dienst te doen. Nou kan het natuurlijk zijn dat hij zijn winterslaap heeft, maar daar ben ik het niet mee eens
Ik gok dat er geen stroom meer doorkomt, nu is mijn vraag: weet iemand welke zekering van de achterruitenwisser is? Of waar ik anders achterin de boel even kan doormeten?
De laatste tijd heb ik nog een ander raar verschijnsel. Als ik optrek begint soms het alarm lampje te branden. (!)(P) <-- dat lampje dus.
In het begin was het alleen als ik hard optrok, maar nu komt het ook soms voor als ik normaal optrek.
Iemand een idee? De remmen zoals in het boekje staat kunnen het niet zijn, die zijn bij de keuring nog gecontroleerd en de blokken waren nog ruim voldoende.
Of kan het te maken hebben met het probleem van de achterruitenwisser?
Als het goed is, staat er in het in zekeringenklepje welke zekering waarbij hoort. Bij mij staat het ook in de handleiding. Ik zit nu alleen op m'n werk, dus kan het nu even niet checken.
Wat je in ieder geval kunt doen is de ruitenwisser aanzetten en even met een multimetertje de contactpunten van het motortje nalopen (eerst natuurlijk even het achterkleppaneel verwijderen) en kijken of hij uberhaupt stroom krijgt. Zo ja, dan is het motortje waarschijnlijk doorgebrand (of het contact is slecht), of de koolstofborsteltjes zijn versleten. In dat geval: gewoon een motortje van de sloop regelen voor een knaak en een bosje konthaar
De laatste tijd heb ik nog een ander raar verschijnsel. Als ik optrek begint soms het alarm lampje te branden. (!)(P) <-- dat lampje dus.
Check je handrem eens... Daar zit een voelertje onder dat weleens slap worden naar verloop van tijd, zodat het remlampje te pas en te onpas uit zichzelf gaat branden terwijl er dus niks aan de hand is.
Als dat intakt is dan zou ik de remvloeistof eens checken/bijvullen. Het kan zijn dat hij net op het minimum staat en dat de sensor net "boven water" komt als je je formule 1 rijstijl modus activeert
De blokjes hebben er niks mee te maken, want op de 200 mk2 zit geen electronische slijtage indicator.
Pipmastah216GTi schreef:
Als dat intakt is dan zou ik de remvloeistof eens checken/bijvullen. Het kan zijn dat hij net op het minimum staat en dat de sensor net "boven water" komt als je je formule 1 rijstijl modus activeert
Goed dat ik dit lees, want dit heb ik de laatste tijd ook. (Alleen als ik vol in z'n 1 wegtrek, wat nogal een geweld is met een 220TC )
Idd, je remvloeistof zit dan gewoon vertikaal tegen de achterkant van het reservoir geplakt, net zoals jij door de achterruit gelanceerd wordt met die 200pk onder den kap
By the way: heb je met zo'n 220TC niet constant wheelspin en burnouts (vooral met dit natte weer) als je een beetje gas geeft? Ik heb dat met mijn 216GTi al erg vaak.. Vooral in z'n 1 rond de 4500tpm
mark
die remvloeistof tank zit ongeveer boven je versnellingsbak, is een wit/doorzichtig klein reservoir, en die moet najah netjes gevuld zijn
net naast de koppelingskabel, op de plek waar die naar binnen gaat
Groeten, Gerald.
Gerald-17 schreef:mark
die remvloeistof tank zit ongeveer boven je versnellingsbak, is een wit/doorzichtig klein reservoir, en die moet najah netjes gevuld zijn
net naast de koppelingskabel, op de plek waar die naar binnen gaat
Groeten, Gerald.
Da's geinig, de 216GTi (pwrd by honda) heeft gewoon geen enkele overeenkomst met de 214 als je onder de motorkap kijkt.. (alleen het expansietankje dan, maar ook dat zit op een andere plek)...
Maar goed je moet dus dat reservoirtje hebben, dat direct rechts van de bovenkant van je linker schokdemper zit als je neus aan neus met je bolide staat
FoxtroTC schreef:Goed dat ik dit lees, want dit heb ik de laatste tijd ook. (Alleen als ik vol in z'n 1 wegtrek, wat nogal een geweld is met een 220TC )
dat in zijn een vol wegtrekken zou ik proberen zo min mogelijk te doen, altijd eerst even laten rollen. De pg1 bak is daar namelijk erg gevoelig voor.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Pipmastah216GTi schreef:
By the way: heb je met zo'n 220TC niet constant wheelspin en burnouts (vooral met dit natte weer) als je een beetje gas geeft? Ik heb dat met mijn 216GTi al erg vaak.. Vooral in z'n 1 rond de 4500tpm
Als 't een beetje nat is mag ik wel oppassen ja. Als 't droog is maar de weg waar ik over rijdt niet zo netjes is gaat de voortrein als een gek klapperen met volgas. Heel naar gevoel dat ik altijd probeer te vermijden
probleem met het (!)(P) lampje is opgelost, was inderdaad de remvloeistof welke op het minimum stond. bedankt voor de tips jongens!
heb ook even naar de achterruitenwisser gekeken, de zekering is niets mee aan de hand, stroom op het motortje komt ook gewoon door. conclusie: motortje kaduk. aangezien een nieuw motortje 100 piek kost laat ik het lekker zo, heb er niet zoveel last van.
tenzij er iemand heeel toevallig nog een heeft liggen, van de sloop halen is me al te veel moeite (hele kofferbak bijna uit elkaar slopen om erbij te komen, geen zin an)
Pipmastah216GTi schreef:
"De remmen zoals in het boekje staat kunnen het niet zijn, die zijn bij de keuring nog gecontroleerd en de blokken waren nog ruim voldoende. "