waterpomp/koelvloeistof verlies

214 216 218 220 25
Plaats reactie
theedge

waterpomp/koelvloeistof verlies

Bericht door theedge »

Ik verlies op een of andere manier ongeveer elke 2000 km ongeveer 10 cl koelvloeistof( Ongeveer de tussenruimte tussen min en max pijl). Kan dit aan de waterpomp liggen? Hoelang gaat normaal gesproken een waterpomp mee bij een 2.0 idt blok. En hoe herken je wanneer de waterpomp stuk is of versleten?

\\Is al opgelost, was een slangetje bij het reservoir die poreus was, ff nieuwe en klaar
Laatst gewijzigd door theedge op wo mar 15, 2006 12:41 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Pipmastah216GTi

Re: waterpomp/koelvloeistof verlies

Bericht door Pipmastah216GTi »

theedge schreef:Ik verlies op een of andere manier ongeveer elke 2000 km ongeveer 10 cl koelvloeistof( Ongeveer de tussenruimte tussen min en max pijl). Kan dit aan de waterpomp liggen? Hoelang gaat normaal gesproken een waterpomp mee bij een 2.0 idt blok. En hoe herken je wanneer de waterpomp stuk is of versleten?
Is je koppakking nog intakt? Kan zijn dat er een klein beetje water tussendoor sijpelt. Blijft je temperatuur netjes in het midden? Als 'ie tijdens filerijden of stationair draaien pieken vertoont, dan zou het idd je waterpomp of koppakking (?) kunnen zijn.

Ik zou als ik jou was je radiateur en waterslangen ook even nalopen op evt. lekjes. Dat kun je ook bij een dealer laten doen dmv. vacuum, dan weten ze snel genoeg of 'ie waterdicht is. :|
theedge

Bericht door theedge »

Nee temperatuur blijft mooi int midden en vertoont nooit pieken. Koppakking vertoont geen lekkage. Kun je zo langs een dealer gaan om dat te vragen en is dat gratis?
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Hmmm... ik zou eigenlijk niet weten hoe duur dat is, maar ze moeten ieg. alle koelvloeistof aftappen en dan zetten ze er zo'n zuiger/blazer op om te checken of hij luchtdicht is.. vervolgens moet alle vloeistof er weer in. Dus het zal in elk geval niet gratis zijn. Misschien een euro of 30 exclusief evt. reparaties... (is slechts een schatting)
theedge

Bericht door theedge »

Ok dank voor de info, moet binnenkort dan maar s ff langs de dealer.
theedge

Bericht door theedge »

Ok dank voor de info, moet binnenkort dan maar s ff langs de dealer.
Sonnema

Bericht door Sonnema »

Die van mij verloor ook koelvloeistof, en lekte niet onder de auto.

Was helaas wel de koppakking :cry:

Sonnem@@@@ 8)
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Je kan zelf ook een testje doen;

Als hij koud is en je start hem wacht dan 30 sec en voel dan of het koelsysteem op druk staat.
Als dat zo is heb je een probleem want dan lekt je koppakking en dan stijgt ook het niveau in je expansievat.

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Plaats reactie