Nu heb ik ooit begrepen dat de koppakking bij oudere 800 en 825 modellen een probleem was, maar juist niet bij 827 (1994, 173.000km). Alleen bij koude motor (en buiten 5 graden C) wel vrij veel uitlaatgassen maar bij warme motor veel minder tot niets. Wat kan het zijn?
Koppakking defect?
-
Cees
Koppakking defect?
Na het installeren van een moderne gasinstallatie
in m'n Rover 827 verbruikt hij erg veel koelvloeistof
. De installateur constateert geen lekkages in slangen en verdamper en oppert dat een defekte koppakking waarschijnlijk het euvel is.
Nu heb ik ooit begrepen dat de koppakking bij oudere 800 en 825 modellen een probleem was, maar juist niet bij 827 (1994, 173.000km). Alleen bij koude motor (en buiten 5 graden C) wel vrij veel uitlaatgassen maar bij warme motor veel minder tot niets. Wat kan het zijn?
Leidingen en reservoir zijn goed.
Nu heb ik ooit begrepen dat de koppakking bij oudere 800 en 825 modellen een probleem was, maar juist niet bij 827 (1994, 173.000km). Alleen bij koude motor (en buiten 5 graden C) wel vrij veel uitlaatgassen maar bij warme motor veel minder tot niets. Wat kan het zijn?
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Re: Koppakking defect?
Dan wordt het simpel:Cees schreef:Leidingen en reservoir zijn goed.
radiateur of motor(koppakking in dat geval)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
