Tikkende kleppen of...
Tikkende kleppen of...
Hallo met z´n allen,
Ik heb een rover 114 GTa uit 1996, supermooi natuurlijk, maaaar als ik start dan hoor je het ratelen onder de motorkap, de kleppen tikken, daar lijkt het op. Als je een stukje gereden hebt en alles is opgewarmd, dan hoor je het niet meer, of nauwelijks. Is dit schadelijk of kan het geen kwaad? Of is het heel iets anders.
Ik heb een rover 114 GTa uit 1996, supermooi natuurlijk, maaaar als ik start dan hoor je het ratelen onder de motorkap, de kleppen tikken, daar lijkt het op. Als je een stukje gereden hebt en alles is opgewarmd, dan hoor je het niet meer, of nauwelijks. Is dit schadelijk of kan het geen kwaad? Of is het heel iets anders.
Idd, ik weet niet hoeveel km's jij per jaar maaktTrevor schreef:Oftewel, bijna een jaar geleden

Ik gooi er 5W40 volsynth in en mijn kleppen zijn nu een stuk stiller bij het starten dan toen ik 10W40 erin had zitten...
Het enige nadeel is dat je 5W40 in de meeste gevallen vaker moet bijvullen.
-
- MG-R Core
Waar zit die dan in Utreg??
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Simpel ze gooien jouw oude 3.5L olie weer in die vol-synth verpakking en die gaat er bij de volgende klant weer inPipmastah216GTi schreef:
Ik snap trouwens niet dat ze het zo goedkoop kunnen, want als ik het zelf zou doen dan was ik 60 euro kwijt...

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
AbsoluutDutch Vitesse schreef: Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten???

maar.....als een bedrijf iets goedkoper kan dat je het zelf kan doen dan is het normaal gesproken toch wel oppassen.
Al is dat hier natuurlijk niet het geval, want ze trekken ter plekke pas die olieflacon open.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk