Bodemplaat verloren!

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Trevor

Bodemplaat verloren!

Bericht door Trevor »

Ik ben vandaag onderweg de bodemplaat verloren. Waarschijnlijk is ie niet goed vastgezet na mijn rit de sloot in. Hoe het kan dat ik het tijdens het rijden niet heb gemerkt, geen idee! (hoewel, luide muziek?)

Toen ik met dit klote weer door een grote plas heen reed. kwam de stoom onder de motorkap vandaan. Toen toch maar eens gaan kijken, en toen dus ontdekt.

Nu is mijn vraag, kan het kwaad om zonder bodemplaat rond te rijden?
tummeke

Bericht door tummeke »

Geen idee..

Ik weet wel dat diesels normaal gesproken beter tegen water kunnen dan bezine auto's.. maar hoe het tegenwoordig met al die electronica zit enzo..
morris
MG-R Fanatic

Bericht door morris »

Die plaat dient voor geluids isolatie, betere lucht stroming onder de auto en beschermt de onder kant van het blok tegen op spattend grind etc. met name het aluminium carter.
Het kan niet veel kwaad zonder, water komt er toch wel door via de openingen aan de voorkant.
Roverloos
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

En de plaat zorgt ervoor dat de rijwind langs de achterzijde van je motorblok langs gaat om de warmte van je turbo en uitlaat af te voeren.

Dus als je van stevig doorrijden houd?? Nieuwe kopen heb ik ook gedaan op advies van een garage die die platen niet eens verkocht.

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
gekske

Bericht door gekske »

Ik rij al dik een halfjaar of langer zonder rond en ervaar geen problemen alleen idd geluid en vies motorblok en kofferbak. Plaat kost 105 euro geloof ik. Ga er trouwens van de week wel 1 kopen waarschijnlijk.
Plaats reactie