SRS lampje brand de hele tijd!!!

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
testdoggy
MG-R Freak

SRS lampje brand de hele tijd!!!

Bericht door testdoggy »

ik heb een probleem.
ik heb vandaag geprobeerd een nieuwe alarm te installeren. van afstand starten enz.

maar al snel kwam ik erachter dat het niet zou lukken om het van afstand te laten starten, omdat de startonderbreker veels te goed is. dus ga ik het proberen met een Bypass Transponder. kijken of dat lukt, maar in ieder geval ben ik ermee gestopt voor vandaag. ik had nog niks geinstalleerd alleen een paar stekkers losgehaald van een kasje onder het stuur in het dashboard om het een en ander door te meten. ik heb alles weer netjes aangesloten en hij start normaal enz maaar nu brand de SRS Lampje voor mijn aibag in de dashboard de hele tijd. die gaat niet meer uit. :|

kan iemand mij helpen :cry: met mijn probleem weet iemand wat het is of het gereset moet worden of iets dergelijks.

ik heb een rover 618
bj 1998
tummeke

Bericht door tummeke »

Beter niet aan beginnen die camco troep..

Krijg je een hoop gezeik mee met je startonderbreking.. Had het alarm ook liggen om nog in te bouwen bij mn vorige auto.. toen ik mn rover kreeg heb ik em gauw weer verkocht.. die halve maatregelen met de chip uit je sleutel op je dash plakken en dat soort dingen heb ik geen zin in..

Over je airbag, misschien is er een zekering geknalt? Heb je de polen van je accu wel losgehaald toen je ging sleutelen? Zeker als je met airbags bezig gaat moet je eigenlijk vooraf eerst een kwartier de spanning eraf hebben gehad..
testdoggy
MG-R Freak

Bericht door testdoggy »

zekering is een goeie heb ik nog niet gecheckt

nee ik had de spanning niet eraf gehaald. omdat ik een en anders ging doormeten.

ik hoop dat et de zekering is ik ga gelijk kijken.

maar als het lampje brand betekent het tog niet dat mijn airbag niet meer goed is ofzo?
testdoggy
MG-R Freak

Bericht door testdoggy »

nou had het zo graag gewild maar het is niet mijn zekering....

nog meer mogelijke ideeën wat het kan zijn?
VandenPlas
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Toen ik m'n R-75 pas had, kreeg ik ook regelmatig een brandend airbag-lampje op het dashboard. Hij is hiervoor 3 keer terug geweest bij de dealer onder garantie. Uiteindelijk bleek het aan de stekkers van het airbag-systeem/gordel-spanners onder de voorstoelen te liggen die slecht contact maakten.
In jouw geval is het goed mogelijk dat door de werkzaamheden aan het dashboard een van de airbag-kabels of stekkers bij het stuur verschoven zijn en daardoor slecht contact maken.
Is een veel gehoord probleem. :roll:

Zie ook; http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=4356

succes............
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Plaats reactie