Garagebezoek voor m'n turbootje - VRAAG OVER SCHAKELSTANGEN

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Foxtrot

Garagebezoek voor m'n turbootje - VRAAG OVER SCHAKELSTANGEN

Bericht door Foxtrot »

Hey iedereen,

Niet zo dramatisch als het klinkt gelukkig, maar hierbij even een kort verhaaltje over hoe 't nu gaat met m'n 220 TC.

Ik reed al een poosje rond met een lekke einddemper. Nu had ik van Robert220TC een goedkope einddemper kunnen kopen. Ik onder de auto en wat zie ik? De pijp van de middendemper waar ook een groot gat in zit! Damn... van Robert ook een middendemper kunnen kopen en weekend daarop (afgelopen zondag) aan de slag gegaan.

Einddemper losgekregen zonder problemen, maar de middendemper kreeg ik dus never los. 1 ratel erop kapotgemaakt en uiteindelijk alle 3 de bouten rondgedraaid :!: :evil:

Ik durfte 't niet aan om met een gasbrander tekeer te gaan, aangezien er nogal wat slangen in de buurt lopen en ik echt NUL ervaring heb met die apparaten :D

Dan toch maar naar de garage gestuurd. Die hebben er een flinke kluif aan gehad om de middendemper te scheiden van de katalysator, maar goed, de boel zit er nu onder. Vanavond ga ik de auto ophalen!

Ze hebben ook meteen de versnellingsbakolie ververst, wat wel nodig was. Het stond ver onder het niveau! Ben benieuwd of de auto nu ook wat makkelijk in z'n 1 en in z'n achteruit gaat?

Next thing to do: dumpvalve fixen (mja nog steeds geen tijd voor gehad) en schakelstangen vervangen! Wie weet hoeveel schakelstangen kosten (voor mijn auto) en of het een beetje te doen is om zelf te vervangen?

Later,
Robert.
Laatst gewijzigd door Foxtrot op za nov 19, 2005 3:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
216 driver

Bericht door 216 driver »

Dat zal nu wel een stuk lekkerder rijden denk ik !

Die dumpvalve zit ook op een rotplek he had ik gezien :?

Laat het ff weten vanavond hoe die rijdt :P
Foxtrot

Bericht door Foxtrot »

Kom net weer thuis.

Lekker weer een beschaafd uitlaatgeluid :)

Versnellingsbak olie is bijgevuld (ook al had ik gevraagd verversen maar goed :S) en dat was ook wel nodig, er ging een liter in! Meteen een stuk stiller, geen 'geratel' terwijl de koppeling is ingedrukt en z'n achteruit vindt ie ook een stuk makkelijker!
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Toch wel mtf 94 olie???
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Foxtrot

Bericht door Foxtrot »

Yep MTF. Iemand enig idee @ schakelstangen please?
tummeke

Bericht door tummeke »

Voor mijn ZR200 zou de referentiestang zo'n 80 euro kosten, en de schakelstang zelf meer dan het dubbele.,.

Hele setje zal je dus wel minimaal 250 gaan kosten...
Foxtrot

Bericht door Foxtrot »

ok da's wel zo'n beetje 5x duurder dan ik dacht.. :(
Plaats reactie