Niet zo dramatisch als het klinkt gelukkig, maar hierbij even een kort verhaaltje over hoe 't nu gaat met m'n 220 TC.
Ik reed al een poosje rond met een lekke einddemper. Nu had ik van Robert220TC een goedkope einddemper kunnen kopen. Ik onder de auto en wat zie ik? De pijp van de middendemper waar ook een groot gat in zit! Damn... van Robert ook een middendemper kunnen kopen en weekend daarop (afgelopen zondag) aan de slag gegaan.
Einddemper losgekregen zonder problemen, maar de middendemper kreeg ik dus never los. 1 ratel erop kapotgemaakt en uiteindelijk alle 3 de bouten rondgedraaid

Ik durfte 't niet aan om met een gasbrander tekeer te gaan, aangezien er nogal wat slangen in de buurt lopen en ik echt NUL ervaring heb met die apparaten

Dan toch maar naar de garage gestuurd. Die hebben er een flinke kluif aan gehad om de middendemper te scheiden van de katalysator, maar goed, de boel zit er nu onder. Vanavond ga ik de auto ophalen!
Ze hebben ook meteen de versnellingsbakolie ververst, wat wel nodig was. Het stond ver onder het niveau! Ben benieuwd of de auto nu ook wat makkelijk in z'n 1 en in z'n achteruit gaat?
Next thing to do: dumpvalve fixen (mja nog steeds geen tijd voor gehad) en schakelstangen vervangen! Wie weet hoeveel schakelstangen kosten (voor mijn auto) en of het een beetje te doen is om zelf te vervangen?
Later,
Robert.