Katalysatorvraagje
Katalysatorvraagje
Ff een vraagje:
Past een katalysator van een 200 MK3 ook onder een 200 MK2? Het zijn allebei 1400cc modellen, lijkt me dat het dus zou moeten passen?
Iemand enig idee? Bvd.
Mark
Past een katalysator van een 200 MK3 ook onder een 200 MK2? Het zijn allebei 1400cc modellen, lijkt me dat het dus zou moeten passen?
Iemand enig idee? Bvd.
Mark
Ik weet in ieder geval dat er allebei K-series blokjes in zitten. Volgens mij is de 214 16v MK2 vanaf 1993 motorisch identiek aan de MK3. Allebei 103pk, dus je kunt princiepe verwachten dat ze ook dezelfde kat eronder hebben hangen.
Wat wel zou kunnen verschillen zijn de bevestigingspunten, omdat de koets natuurlijk compleet verschillend is (de 216 mk2 is gebaseerd op een Honda concerto, terwijl de MK3 is gebaseerd op een Civic).
Ik zou zeggen, kruip eens onder een MK2 en een MK3 (tijdens een meeting bijvoorbeeld) en je komt erachter
Wat wel zou kunnen verschillen zijn de bevestigingspunten, omdat de koets natuurlijk compleet verschillend is (de 216 mk2 is gebaseerd op een Honda concerto, terwijl de MK3 is gebaseerd op een Civic).
Ik zou zeggen, kruip eens onder een MK2 en een MK3 (tijdens een meeting bijvoorbeeld) en je komt erachter

-
- Moderator
- Contacteer:
bij de 1990-1995 rover 200 zit ie inderdaad nergens aan vast.
Deze foto is van een katvervanger voor dat type .. maar dan zie je in ieder geval hoe de flenzen eruit zien.

Beide flenzen zijn inderdaad verschillend ... de een 3 gaten en de ander 2.
Wat je ook kan doen is een rover kat kopen (1.4/1.6) en daar ff een flens van je huidige kat op lassen ...
... 'k weet er nog wel 1 voor weinig
Deze foto is van een katvervanger voor dat type .. maar dan zie je in ieder geval hoe de flenzen eruit zien.

Beide flenzen zijn inderdaad verschillend ... de een 3 gaten en de ander 2.
Wat je ook kan doen is een rover kat kopen (1.4/1.6) en daar ff een flens van je huidige kat op lassen ...
... 'k weet er nog wel 1 voor weinig

You can go fast ... but I can go anywhere.
Muahaha, nu je het zegt...je hebt gelijkAshoe schreef:maar ik dacht dat die kat nergens aan hing, die zit toch gewoon ertussen? :o

Da's bij mijn 216 trouwens ook zo. Nu ik er naar kijk ziet de kat onder mijn 216 er precies hetzelfde uit als die onder mijn 114GTi. Of ze helemaal hetzelfde zijn weet ik niet....
Heb je al op de sloop gekeken? Nadeel daarvan is altijd dat ze vaak immens moeilijk los te krijgen zijn (vastgeroest enzo)
Maar om nou een nieuwe te kopen?! Dan ben je ook weer meer dan 200 eu kwijt of zo. En met alleen een katvervanger kom geeft 'ie weer een te hoge CO-waarde bij de APK.
Toen ik laatst in Capelle a/d Ijssel op de sloop aan het rondkijken was voor mijn 114GTi, hadden ze nog een 114Si staan (heeft wsch. ook dezelfde kat) dus misschien staat 'ie er nog?

Maar om nou een nieuwe te kopen?! Dan ben je ook weer meer dan 200 eu kwijt of zo. En met alleen een katvervanger kom geeft 'ie weer een te hoge CO-waarde bij de APK.
Toen ik laatst in Capelle a/d Ijssel op de sloop aan het rondkijken was voor mijn 114GTi, hadden ze nog een 114Si staan (heeft wsch. ook dezelfde kat) dus misschien staat 'ie er nog?
Ik had onder mijn 114GTa ook een katvervanger zitten icm een Sebring-sporteinddempereindstuk (3x woordwaarde bij ScrabbleAshoe schreef:moet trouwens nog steeds een nieuwe kat hebben, maar ik wil eigenlijk geen katvervanger; heb straks een japstyle onder m'n auto, ben bang dat ik anders zo'n koekblik geluid eruit krijg

Idd, Hoofdweg 99 zitten ze. Ik geloof dat het Autodemontagebedrijf Alexander was. Heb daar destijds een mattenset, nieuwe knipperlichten, claxon en een luchtinlaat geregeld voor 15 euro of zoAshoe schreef:die sloperijen langs hoofdweg bedoel je? welke dan?
wordt trouwens ook vrij lastig om m'n oude kat eronderuit te halen, die moertjes zijn ook vrij vormloos onderhand >.>

Tsja, die moertjes kun je misschien eruit boren/afslijpen... Maar kost idd wel veel moeite.

Als je hem laat uithollen, dan heb je juist wel meer kans op een "hol" koekblikgeluid/backfires omdat er halverwege opeens een grotere holle ruimte zit, waar de gasdruk opeens lager wordt (en daarachter weer hoger)... Ik zou dan toch voor die katvervanger gaan...Ashoe schreef:mja, die ik nu heb is al rot, dus mssn laat ik die wel uithollen, kijken wat er gebeurt. als het naar niks klinkt, dan doe ik er wel een sloopkat onder ^__^
-
- MG-R Core
Je kan hem uit laten hollen, maar voor het geluid kan je er dan beter gelijk een buis in laten lassen.... Valt het niet op dat ie vervangen is..... Terwijl je wel het resultaat hebt..Ashoe schreef:mja, die ik nu heb is al rot, dus mssn laat ik die wel uithollen, kijken wat er gebeurt. als het naar niks klinkt, dan doe ik er wel een sloopkat onder ^__^
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
-
- Moderator
- Contacteer:
..... eh ... voor 125,- heb je al een zo goed als nieuwePipmastah216GTi schreef:Maar om nou een nieuwe te kopen?! Dan ben je ook weer meer dan 200 eu kwijt of zo.

You can go fast ... but I can go anywhere.