Versnellingspook te ver naar voren?

214 216 218 220 25
Plaats reactie
tummeke

Versnellingspook te ver naar voren?

Bericht door tummeke »

Aan het einde van het 218 project zit ik nog met wat kleine dingetjes..

Zo staat de versnellingspook van de 218 iets te ver naar voren, met als gevolg dat wanneer ik de middenconsole plaats, de 1,3 en 5 onbereikbaar worden :oops:
De pook zou in zn geheel dus alsware naar achteren moeten.. Je ziet ook duidelijk aan de onderkant van de wagen dat de ophanging van de stang eigenlijk enkele cm's te ver naar voren zit in het rubber..

Nu lijkt het er niet op dat de stang krom is.. Dus heeft er iemand suggesties om de pook naar achteren te zetten? Het lijkt mij dat de bak iets meer moet kantelen, of dat het geheel van motor en al naar achteren moet, maar op de ophanging daarvan zit praktisch geen speling, dus cm's win je daar niet mee lijkt me..

Iemand heldere ideeen? Ik ben bang van niet, but one can always try ;)
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

hmmm de lelijke snelle oplossing is je versnellingpook zelf naar achteren buigen. Maar dan verandert het schakegevoel, dan krijg je een beetje het oude vrachtwagen idd met een enorme pook met een knik erin.

minder makkelijk is het om de stangen die naar het subframe liggen in te korten.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
tummeke

Bericht door tummeke »

Idd, pook verbuigen schiet niet echt op.. Moet toch een betere oplossing zijn..

Het zou toch normaal ook gewoon moeten passen? In de ZR klopte het volgensmij ook al niet helemaal..

Ik weet niet of het inkorten van de achterste motorsteun wel het gewenste effect zou hebben.. Ik denk dat er daarmee niet de benodigde cm's te verkrijgen zijn.. De stang hangt echt veel te ver naar voren in het rubber.. Maar door een verbogen stang lijkt me dat ook niet zomaar kunnen..

Vind het echt heel raar dit :|
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Misschien heeft het iets te maken met de crash van de ZR? Dat er daardoor ergens wat verbogen is?
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
frederik1

Bericht door frederik1 »

Normaal zou daar ergens een regeling moeten zijn, maar of je daarmee die cm's gaat winnen das ook weer de vraag. De regeling zou volgens mij moeten staan waar het staafje van de versnellingsbak (staafje van zo een 25cm ofzo) naar de grote staaf die onder je auto loopt naar de pook zelf. Dus op dat overgans punt zou je normaal moeten kunnen regelen. Maar ik twijfel wel dat je daarmee cm's kan winnen.
tummeke

Bericht door tummeke »

Idd frederik, maar bij de PG1 bak valt er eigenlijk niks af te stellen daar..

Heb net even met V Noort gebeld, en het kan eigenlijk alleen maar de stang zijn die toch iets verbogen is.. Al zie ik het niet echt, logischerwijs kan het eigenlijk alleen dat maar zijn.. Op de ophangpunten van motor en bak zit namelijk nooit zoveel speling zegt Richard ook..

Wordt dus weer een mooie onvoorziene uitgave :roll:

Maargoed, wie snel wil zijn moet z'n portemonnee trekken zullen we maar zeggen :mrgreen:
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

en het kan eigenlijk alleen maar de stang zijn die toch iets verbogen is..
Kun je niet proberen hem zelf iets te richten?
En kan er ook nog iets ander krom zijn?
tummeke

Bericht door tummeke »

Mwah daar begin ik maar niet aan.. Het gaat geen vermogen kosten, maar langzamerhand tikt het allemaal wel aan.. 50 voor een frame hier, 100 voor een frame daar, filtertje zus, zekeringkast hier.. afijn, zo tikt het dus wel aan..

Maar ik heb toch liever goed spul eronder dan dat ik zelf ga liggen kloten en rechtbuigen ed.. Het gaat wel om je versnellingen, en het moet wel lekker soepel schakelen met al die power!
Plaats reactie